Kokemuksia vakuutusyhtiöistä? (vertailua)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fish
  • Aloitettu Aloitettu
Ennen oli auton (& moottoripyörän, seisonnassa) vakuutukset Tapiolassa ja kaikki muut Pohjolassa. Kilpailutin Pohjolassa ja keskittämisen ansiosta tippui autovakuutuksen JA kotivakuutuksen JA henkivakuutuksen vuosimaksut.
Nyt kun kaikki on yhdessä paikassa on helppo kilpailuttaa muillakin firmoilla.

Ja vähän offtopiccia: Jos on asuntolainaa jonka korkoa ei ole koskaan tarkistuttanut niin kipin kapin pankkiin. Itse kävin, ja tiskillä täti nurisi että "ei niitä ole yleensä tapana muutella, eikä ainakaan laskea". Ei tarvinnut kuin vihjata että tien toisella puolella saa koron n-prosenttiin jos siirrän lainan sinne. Yllättäen se onnistuikin, ja iltapäivällä käytiin vaimon kanssa allekirjoittamassa paperit jossa "suostuimme lainan koron alennukseen"...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Heh tuon kaiken mitä on täällä jo pohjolasta kerrottu niin olisin voinnut jo aikasemminkin kertoa... en ole koskaan kuullut Pohjolasta mitään hyvää.
Aikoinaan huvitti hieman kun Ampujankilpalisenssi on Pohjolan vakuuttama ja se lisenssi oli ihan kuin Pohjolan lasku. No entinen oli mennyt vanhaksi ja tarvitsin uuden kilpailuja varten joten menin Pohjolan konttoriin että maksaisin tälläisen uudelleen. Olin aika yllättynyt kun kukaan Pohjolan Kuopion konttorissa ei tiennyt yhtään mitään kyseisestä lisenssistä eikä edes uskoneet että se on heidän juttunsa vaikka minulla oli näyttää edellisvuoden lasku. No sitten ampujanliittoon soittaessa selvisi että sen voi vain maksaa sinne, mutta syytä eivät tiedä että miksi ei suoraan konttoriin.
On aika turvallinen olo tuon liiton vakuutuksen puolesta..... :rolleyes:

Commando sanoi:
Tapiola on paras ja Pohjantähti on paska.Pohjantähti on niin kauan hyvä yhtiö,kun ei tarvi maksaa,mutta sitten kun tarvis niin ei maksa.

Nimim. Kokemusta on....kävin juttelee jopa asianajajallekkin sanoi ettei kannata lähtee oikeuteen tappelee ison yhtiön kanssa.itselläni on tapaturma ja urheilu vakuutus Pohjantähdessä ja vielä ilman omavastuuta.Kävin syksyllä magneettikuvassa "maksoi noin 350€ " nämähän pitäisi maksaa ilman muuta mutta ei pohjantähden mielestä tarvi.Kannattaa kyllä ottaa vakuutukset Pohjantähdestä. ;)

Tsot tsot. Ei pidä yleistää. Pohjantähti on edullinen ja korvaa. Itelläkin oli pitkän aikaa ennenkuin taas kilpailutin ja siirsin Turvaan. Hinnan vuoksi.

fish sanoi:
Lopputulema: Kokonaisuudessaan parin tunnin vaivalla säästän vuodessa 300 EUROA!!

just näin. ja otapa huomioon, että se on nettotuloa...säästäminen on ainoo tapa tienata niin, ettei verottaja vedä välistä.

Mikä on tuon 300 euron "hinta"

Jos oot palkkatyössä sun pitää tienata osapuilleen 500 euroa saadaksesi verojen ja kulujen jälkeen 300 euroa käteen.

Parin tunnin aikana kuukaudet tilisi kasvoi siis 500 eurolla. Vanhaa rahaa 3000 markkaa. Säätöä joka ikinen vuosi kerran tehdystä vakuutuskilpailutuksesta. :rock:

Voi hellanlettas sentään! Suurin osa porukasta tuntuu suorastaan kilpailevan, että kenellä on halvin vakuutus, mutta harva kehuskelee vakuutuksensa laajalla korvauspiirillä.

Pakkotoistohan voisi myydä verkkokaupassa kotivakuutuksia vaikkapa 50 € vuosimaksulla. Kaikki olisivat tosi tyytyväisiä, eikä kukaan lukisi ehtoja, joissa lukisi, että korvaa vain kotoa varastetut protskut, jotka on alunperin ostettu pakkotoiston verkkokaupasta. Eli ts. vakuutusten hinta muotoutuu korvauspiirin laajuuden mukaan + yhtiön marginaali. Ehdoista selviää se, että mikä vakuutus on kenellekin sopivin, joten ne ovat ainoa asia, joilla vakuutuksia voi vertailla. Jos sinulle on maksettu vakuutuksesta korvaus niin se johtuu siitä, että se on ehdoissa mainittu. Jos tällaista ei makseta niin vedä juttu oikeuteen äläkä kitise.

Eri asia on sitten taas palvelun laatu, joka varmasti sekin konkretisoituu toisille eri tavalla kuin toisille. Se, joka haluaa toimia netin kautta saa omasta mielestään parasta palvelua siltä, jolla on parhaat nettisivut. Se, joka haluaa henkilökohtaista palvelua niin taas saa parasta palvelua yhtiöltä, joka panostaa asiakaspalveluun. Tässäkin on sitten taas henkilökohtainen aspekti eli jos asiakaspalvelijalla vaan sattuu olemaan elämänsä paskin päivä niin ei kai se tarkoita sitä, että koko yhtiö on syvältä....

Walter sanoi:
Jos sinulle on maksettu vakuutuksesta korvaus niin se johtuu siitä, että se on ehdoissa mainittu. Jos tällaista ei makseta niin vedä juttu oikeuteen äläkä kitise.

Mulle on ainakin aika oleellista että saan korvauksen kuukauden kuluessa ja ilman että minusta tehdään rikollista ja tarttee lähtee tappelemaan korvauksista.

Ja kun kilpailutin vakuutukset niin halusin tarjoukset tietenkin samoilla vakuutusehdoilla mitä olemassa olevat vakuutkset.

Aika isoja säästöjä tuli kilpailuttamisen jälkeen ja korvauspolitiikka parani vaikka 'vakuutusehdot ' oli samat.

Jos jollain on ylimääräistä rahaa niin maksakoot enemmän vakuutuksistaan.

Esim. Prätkän vakuutukset tippui ajokuukaudelta 65 €, tekee ihan mukavan säästön ajokaudessa..

If

Vaihdoin firman auton IF:ille ja sain kaskoon 70% ja liikennevakuutukseen 60% bonusta, IF on korvannut aivan helvetin hyvin kaikki mitä on pitänytkin, eikä kertaakaan ole kysytty mistään.
Monessa muussa firmassa saa tapella varsinkin jos jotain on varastettu.

Walter sanoi:
Voi hellanlettas sentään! Suurin osa porukasta tuntuu suorastaan kilpailevan, että kenellä on halvin vakuutus,
...
Eli ts. vakuutusten hinta muotoutuu korvauspiirin laajuuden mukaan + yhtiön marginaali.

Selvennettäköön omaa tilannetta sen verran, että kilpailutin niin lähelle samoilla ehdoilla ja korvausmäärillä kuin mahdollista.

jarre55 sanoi:
Jopas olet ahkera ollut, kun olet siis nähtävästi testannut nuo kaikki muut.
Niin olen...muitten suhteen aika neutraali mielipide, mutta Veritas on täysin paska firma...

Nostellan vanhaa ketjua.

Minulla on toiminimen perustaminen työn alla, ja siihen olen hankkimassa vakuutuksia. Päivätyöni lisäksi tulen tekemään rakennusalan töitä toiminimen kautta, liikevaihto on arviolta ~10.000€/vuosi.
Tarkoitus on hommata vastuuvakuutus sekä oikeusturvavakuutus. Olen tiedustellut hintaa nyt kolmelta eri yhtiöltä ja ilmoittanut kaikille samat tiedot mitä tulen toiminimellä tekemään ja mitä vakuutuksilta haluan. Kaksi firmaa tarjoaa suunilleen samanlaista hintaa, mutta yksi on selvästi halvempi:
Pohjola: 730€/vuosi
IF: 670€/vuosi
Turva:140€/vuosi!
Mistä tämä voi johtua, vai yrittääköhän Turva kusettaa minua kun tarjoavat noin halpaa hintaa? Kaikissa vakuutuksissa on suunilleen samat korvausmäärät sekä omavastuut. Paperilla kaikki sopimukset näyttävät myös samalta, ellei jossain ole sitten jotain pientä pykälää joka erottaa vakuutukset ja mitä ne korvaavat.

Muut henkilökohtaiset vakuutukset ovat Pohjolassa ja olen ollut palveluun erittäin tyytyväinen!

Viimeksi muokattu:
Nostellan vanhaa ketjua.

Minulla on toiminimen perustaminen työn alla, ja siihen olen hankkimassa vakuutuksia. Päivätyöni lisäksi tulen tekemään rakennusalan töitä toiminimen kautta, liikevaihto on arviolta ~10.000€/vuosi.
Tarkoitus on hommata vastuuvakuutus sekä oikeusturvavakuutus. Olen tiedustellut hintaa nyt kolmelta eri yhtiöltä ja ilmoittanut kaikille samat tiedot mitä tulen toiminimellä tekemään ja mitä vakuutuksilta haluan. Kaksi firmaa tarjoaa suunilleen samanlaista hintaa, mutta yksi on selvästi halvempi:
Pohjola: 730€/vuosi
IF: 670€/vuosi
Turva:140€/vuosi!
Mistä tämä voi johtua, vai yrittääköhän Turva kusettaa minua kun tarjoavat noin halpaa hintaa? Kaikissa vakuutuksissa on suunilleen samat korvausmäärät sekä omavastuut. Paperilla kaikki sopimukset näyttävät myös samalta, ellei jossain ole sitten jotain pientä pykälää joka erottaa vakuutukset ja mitä ne korvaavat.

Muut henkilökohtaiset vakuutukset ovat Pohjolassa ja olen ollut palveluun erittäin tyytyväinen!

Kannattaa tarkistaa huolella vakuutusehdot. Voi olla, että sieltä löytyy syy hintaan. Näin tosin kannattaa tehdä kaikkien yritysten kohdalla, mutta luulen, että Turvalla ehdot ovat erityisen tiukat tms.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom