kokemuksia vakuutusyhtiöiden lunastus tapauksista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tyggis
  • Aloitettu Aloitettu
Olin keskiviikkona kehä III:n ruuhkassa kun yht äkkiä romanialais perhe ajoi 60km/h perääni. Auto menee ehkä lunastukseen (ainakin toivon itse niin, tuskimpa enään hyvää autoa tosta saa). Onko kellään kokemuksia vastaavasta? Miten vakuutusyhtiö toimii ja kuinka suuria korvauksia porukka on saanut? Onko mitään hyviä argumenttejä mitä voi sanoa vakuutustarkastajalle, että sais hinnan nousemaan? Paikalle tuli poliisit yms, jotka totesivat romaanit 100% syyllisiksi tapahtumaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tyggis sanoi:
Olin keskiviikkona kehä III:n ruuhkassa kun yht äkkiä romanialais perhe ajoi 60km/h perääni. Auto menee ehkä lunastukseen (ainakin toivon itse niin, tuskimpa enään hyvää autoa tosta saa). Onko kellään kokemuksia vastaavasta? Miten vakuutusyhtiö toimii ja kuinka suuria korvauksia porukka on saanut? Onko mitään hyviä argumenttejä mitä voi sanoa vakuutustarkastajalle, että sais hinnan nousemaan? Paikalle tuli poliisit yms, jotka totesivat romaanit 100% syyllisiksi tapahtumaan.

Tuskinpa tossa enää argumentit auttaa. Kattovat vaan auton mallin ja mikä kunto ja sen mukaan laittavat rahat.

Tyggis sanoi:
Paikalle tuli poliisit yms, jotka totesivat romaanit 100% syyllisiksi tapahtumaan.

:offtopic:
kirjat.jpg
? :eek:

Aiheeseen. Saat tosiaan taulukon mukaan rahat, eli auton merkki ja vuosimalli. Lunastusturvan ollessa kyseessä, saat tähän summaan (yleensä) +25% lisäkorvausta, jos siis olet kaskoosi sellaisen ottanut...

Eipä siinä muuta. Homma selvä, kun poliisit on käyneet paikalla. Paras argumentti on poliisien lausunto, vaikka sitä tuskin tarvitaan.

Ps: ne on romanit

No ite sain argumentoitua vahinkotarkastajan lopulliseksi julistamaan käypään hintaan reilun kolmanneksen lisää käymällä läpi kaiken maailman huoltoja, kilometrimääriä yms. Kokolailla paskoja ne lunastussummat siellä pukkaa olemaan etenkin vanhempien autojen kohdalla.

Tyggis sanoi:
Olin keskiviikkona kehä III:n ruuhkassa kun yht äkkiä romanialais perhe ajoi 60km/h perääni.
Oliko niillä muka vakuutukset???
Toivottavasti sulla on kasko.

Vaimo ajoi aikoinaan miedän Nissanin sillankaiteiden kautta jäiseen lúmipenkkaan. Auto meni joka kulmasta melko rusinaksi, mutta henkilövahingoilta vältyttiin, mitä nyt matkustajana ollut henkilö sai henkisiä kolhuja. Auto oli ollut meillä jotain pari kuukautta ja vakuutusrahoilla saatiin aivan samanlainen tilalle.

Meidän muinoisen Hondan perään liikennevaloista kiihdytti Galant; Civic lyheni merkittävästi. Poliisi ei käynyt paikalla mutta Galantin kuski myönsi katselleensa muualle ja allekirjoitti olevansa syyllinen, hällä oli vakuutukset kunnossa. En muista summaa, mutta saatiin enempi kun itse kuviteltiin sen arvoksi. Vakuutustarkastaja totesi rungon kieroksi yms. Rahat ei kyllä muistaakseni kovin äkkiä tilille tulleet; toista kuukautta ehkä?
Arvannette ettei ollut helppo saada myyjää kun sitten joskus veivattiin hikisenä fillarilla Herttoniemeen autokauppaan ostamaan uutta autoa :D

Itse ajelin elämäni ensimmäisen kolarin tuossa pari päivää sitten kun päädyin siihen ratkaisuun että samahan tuon Volvon perään on ajaa. Toyota Corollani vm. -90 meni lunastukseen, Volvoon pieniä naarmuja. Onneksi on kasko. Vahinkotarkastaja oli leppoisa äijä ja sanoi että mietitään yhdessä viikonlopun yli sopivaa hintaa, että kattele sinäkin lehdistä ja netistä paljo tommoset Corollat maksaa.
Jotenki mää oletin että ne vetää jostain taulukosta hinnan tiskiin eikä siinä paljo meikäläisen netin ja lehtien katselut auta. Saa nähä, toivottavasti tosta jotain saisi.

WTA sanoi:
Oliko niillä muka vakuutukset???
Toivottavasti sulla on kasko.
Eipä siinä ulkolaisen kohdalla tarvitse paljon pähkiä vakuutuksien kanssa, rahat saa aina. Mikä instanssi korvauksen maksaa, en muista, kertokoon se joka tietää.

fish sanoi:
Eipä siinä ulkolaisen kohdalla tarvitse paljon pähkiä vakuutuksien kanssa, rahat saa aina. Mikä instanssi korvauksen maksaa, en muista, kertokoon se joka tietää.

Liikennevakuutuskeskus, lisätietoja www.vakes.fi

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom