Kokemuksia Samos tai Lefkas?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja julios
  • Aloitettu Aloitettu
Onkohan kellään kokemuksia kyseisistä paikoista? Muita Kreikan saaria on tullut nähtyä. Samokselta kiinnostaa lähinnä Kokkari, Lefkakseen en hirveästi ole ehtinyt netissä tutustua. Seuraava matka kesä-heinäkuussa 2010.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Omia kokemuksia ei ole kuin Pythagorionista Samokselta, mutta ootko tutustunut jo kreikka.netiin?

Edit. Ens kesänä tulee muuten Aurinkomatkojen valikoimaan uusvanha valmismatkakohde Skiathos, josta pääsee omatoimisesti Skopelokselle. Varmasti kiinnostavia vaihtoehtoja myös.

Kiinnostaa kans nämä muut saaret. Kreetalla viime kesänä ja ensi kesänä voisi mennä johonkin hiukan oudompaan kreikan saareen. Santorini kiinnostaisi, mutta kaiketi mäkistä maastoa, joten ei ehkä sovellu pienten lasten kanssa.
Täytyyki taas tutkiskella tuota kreikka foorumia.

Santorini kiinnostaisi, mutta kaiketi mäkistä maastoa, joten ei ehkä sovellu pienten lasten kanssa.

Santorinilla saaren itärannikolla oleva lomakohde Kamari on kyllä ihan tasainen lomakylä, siellä varmasti pärjää lasten kanssa hyvin. Länsipuolella on sitten se jyrkkä kaldera ja enemmän korkeuseroja.

Tuo Pythagorion ainakin oli mukava kylä. Sen enempää ei tullut saareen tutustuttua, joten en osaa Samosta muuten kommentoida. Lefkaksella en tosiaan ole käynyt mutta siinä ”vieressä” mantereella Pargassa, josta kyllä tykkäsin. Tosin mä nyt olen tykännyt kaikista Kreikan kohteista joissa oon käynyt.

Itsekin suosittelen tuota kreikka.nettiä. Hyvin löytyy tietoa noista saarista.

Itse kävin pari vuotta sitten Samoksella ja olin siellä kaksi viikkoa. Auton vuokraus on MUST. Autolla pääsee tutustumaan kohteisiin, johon monet matkatoimistot eivät järjestä retkiä ollenkaan. (Luultavasti ihan turvallisuussyistä. :)) Esim. Pythagoraan luola ja Vesiputoukset. Molemmat kohteet ovat sellaisia, että pitää vähän kiipeillä, joten ei välttämättä sovellu lapsille eikä vanhuksille. Eli rohkeasti vaan kartta käteen ja riisikuppi alle.

Muita mainittavia kohteita:
-Eupalinos tunneli. Tästä olisi jopa Viet Kong kateellinen.
-Ulkoilmaelokuvateatteri keskellä saarta jossain pikkukylässä. Tämä oli oikeasti mahtava kokemus. Muistaakseni Cine Rex oli teatterin nimi.
-Laivalla Turkkiin katsomaan Efesoksen raunioita. (Ehkä sitä muutaman tunnin Turkkiakin kestää.)
-Yanniksen risteily Pythagorionista. Yllättävän hyvin teki kapteeni voltteja laivan kannella 60-vuotiaaksi.

Kreikka.nettiä on tullut selailtua jo useampia vuosia.. :)

Pitää odotella vielä huomiseen kun tulee Tjäreborgin Lefkas myyntiin niin voi vähän vertailla. Näillä näkymin kohde tulee kuitenkin olemaan tällä kertaa se Samos mut katsellaan. Joku kulkupeli otetaan alle ehdottomasti ainakin toiseksi viikoksi.

Ihan mukava paikka tuo Samos.Kokkarista en tosin tiedä juuri mitään,ainakin kerran tullut käytyä jossakin raflassa syömässä je sen paikan biitsillä.

Noin yleisesti ottaen kannattaa vuokrata jokin menopeli,niin pääsee näkemään enemmän ja paremmin...hienoja maisemia riittää ja vehreyttä...hyvää ruokaa...

Mahdollisuus Turkin päivämatkaan->Kusadasi->historiallisia nähtävyyksiä on myös bueno:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom