Kokemuksia peltikorjauksista: lommo, kolhu yms.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dymond
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
22.6.2005
Viestejä
4 702
Ikä
47
Onkos porukalla kokemuksia lommojen korjauttamisesta?

Pistäkääs vastauksia seuraaviin kysymyksiin:
-Missä korjautitte?
-Minkälaisen lommon?
-Mitä maksoi (kuitilla vai ilman?)
-Oliko jälki hyvää, huonoa vai jotain siltä väliltä?


Laittakaa myös vinkkejä ja asioita mitä kannattaa mahdollisesti ottaa huomioon.

Mulla olis yksi isompi ja pari pienempää jotka vaatis oikasua, ja noita kun googlettelin niin ei oikein mikään vaikuttanu toista laadukkaammalta eikä hinnoissakaan ollu ihmeellistä eroa, ottaen huomioon että vasta kun korjaaja on nähnyt lommot saa sen oikean hinta-arvion. Osalla ei ole hintoja näkyvillä.

Jos joku sattuu olemaan duunissa jossain ed.mainittuja palveluja tuottavassa firmassa niin saa ottaa suoraan yhteyttä privalla tai dymond"at"pakkotoisto.com (huom. pääkaupunkiseudulla).

Olis tietty sopinu tuonne "Moottoriajoneuvot-ja tekniikka"-osastollekin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kokemusta on yhdestä vähän isommasta "lommosta." Silloin meni vaihtoon etulikasuoja, konepelti ja apukuskin puolen lamput edestä ja takaa.

Homma tehtiin ihan kunnon korjaamossa kuittia vastaan, kun sen maksoi syyllisen vakuutusyhtiö. Itse maksoin siinä samassa tehdyn apukuskin puoleisten ovien maalauksen ikkunoiden alapuoliselta osalta. Meni sopivasti siinä samalla. :) Hintaa remontille tuli 19 000 markkaa, josta mun oman maalauksen osuus taisi olla 1500 mk.

Olin muuten ihan tyytyväinen, mutta maalin sävy ei kyllä kaiketi koskaan ole alkuperäisen veroinen. Lisäksi maaliin ilmestyi muutama pieni kupla about vuoden päästä.
 
Jos kädentaitoja riittää niiin pienet kolhut korjaa helposti kitillä ja sitten maalaa ite. ja isompia kolhuja voi suoristaa esim hitsaamalla ruuviin kiinni ja vetämällä siitä. En suosittele kovin uuteen autoon testattavaksi :D.
 
Onkos porukalla kokemuksia lommojen korjauttamisesta?

Pistäkääs vastauksia seuraaviin kysymyksiin:
-Missä korjautitte?
-Minkälaisen lommon?
-Mitä maksoi (kuitilla vai ilman?)
-Oliko jälki hyvää, huonoa vai jotain siltä väliltä?


Laittakaa myös vinkkejä ja asioita mitä kannattaa mahdollisesti ottaa huomioon.

Mulla olis yksi isompi ja pari pienempää jotka vaatis oikasua, ja noita kun googlettelin niin ei oikein mikään vaikuttanu toista laadukkaammalta eikä hinnoissakaan ollu ihmeellistä eroa, ottaen huomioon että vasta kun korjaaja on nähnyt lommot saa sen oikean hinta-arvion. Osalla ei ole hintoja näkyvillä.

Jos joku sattuu olemaan duunissa jossain ed.mainittuja palveluja tuottavassa firmassa niin saa ottaa suoraan yhteyttä privalla tai dymond"at"pakkotoisto.com (huom. pääkaupunkiseudulla).

Olis tietty sopinu tuonne "Moottoriajoneuvot-ja tekniikka"-osastollekin.


"Taikurilla" pystyy edullisesti korjauttamaan lommoja, missä maali ei ole rikkoutunut, eli nostavat vaan pellin. http://www.autoklinikka.com/, tätä käytetään jonkun verran nykyisessä duunissa, autoissa, jota ei itse korjata, käsitykseni mukaan hyvin edullinen, mutta saatat joutua jonkun aikaa jonottelemaan. Mutta jälki on aina ollut hyvää.

Helpoin ja halvinhan olisi jos löydät jonkun, kuka tykkää viriksenä tehdä noita hommia ( ja osaa tehdä niitä :) )

Viestin informatiivinen arvo todella pieni!
 
tollasten parkkipaikka kolhjujen korjaus vanhempaan(yli 10vuotta) autoon on mun mielestä aika turhaa, se on tietenkin mun mielipide olen ite ammatiltani automaalari.
kaikki pikkukolhut mitä ite joutuu korjaamaan ni löytyy yleensä noista ihan tän vuoden tai edellisvuoden autoista joka on mielestäni järkevää kun rupeaa hintaa miettimään.
esimerkiksi mun duunipaikka(audicenter/vv auto herttoniemi)vetää aika kivan siivun tollasista pikkukolhuista (laitetaan esimerkkinä että uuden konepellin maalaus maksaa asiakkaalle meillä n.600euroa riippuen onko alumiinipelti.vai ei)

voisin sanoa että jos ei ole uusi auto niin en itse lähtisi korjauttelemaan peukalon pään kokoista klommoa.
 
Kokemusta on yhdestä vähän isommasta "lommosta." Silloin meni vaihtoon etulikasuoja, konepelti ja apukuskin puolen lamput edestä ja takaa.

Homma tehtiin ihan kunnon korjaamossa kuittia vastaan, kun sen maksoi syyllisen vakuutusyhtiö. Itse maksoin siinä samassa tehdyn apukuskin puoleisten ovien maalauksen ikkunoiden alapuoliselta osalta. Meni sopivasti siinä samalla. :) Hintaa remontille tuli 19 000 markkaa, josta mun oman maalauksen osuus taisi olla 1500 mk.

Olin muuten ihan tyytyväinen, mutta maalin sävy ei kyllä kaiketi koskaan ole alkuperäisen veroinen. Lisäksi maaliin ilmestyi muutama pieni kupla about vuoden päästä.

menitkö vaatimaan uudelleen korjausta kuplien takia meijän duunissa on muistaakseni vuoden vai jopa kahden ruostumis takuu näis maalaushommissa?
pitäisi mennä takuuseen kaiken järjen mukaan.(en sitten tiedä missä ihmeen pajassa oli tehty:D )
 
menitkö vaatimaan uudelleen korjausta kuplien takia meijän duunissa on muistaakseni vuoden vai jopa kahden ruostumis takuu näis maalaushommissa?
pitäisi mennä takuuseen kaiken järjen mukaan.(en sitten tiedä missä ihmeen pajassa oli tehty:D )
En jaksanu silloin vaivautua, koska kuplat olivat tosi pieniä ja ihan sen uuden maalin reuna-alueella takaoven kahvan vieressä. Itsekin huomasin ne autoa vahatessani. Eivät siis näkyneet pahasti. Ei niistä koskaan mitään ongelmaa muodostunut eikä maali irronnut vaikka auto oli mulla vielä 7 vuotta tuon jälkeen.

Eikös tuo peltilommojen takaisin "pullauttaminen" ole aika tarkkaa hommaa? Itse ymmärsin, että vaikeinta on löytää se kohta josta kannattaa vetää. Eli paljon noita hommia tehneen kaverin on helpompi saada jäljestä hyvä kuin matti meikäläisen. Noin oli muistaakseni jossain testissä kerran.
 
no meidän firma käyttää jotain alihankkijaa välillä just tohon pikkukolhujen "pullauttamiseen" ja voin sanoa että on niillä ihme pelit ja pensselit joita ne siihen käyttää...en itse lähtis hakkailee peltiä, jätetään se peltisepille.olen vain tyhmä maalari...
 
kannataa tossa auton maalauksessa muistaa että aina kun sitä joutuu maalaamaan ni se tulee ruosteherkemmäksi se pelti.eli kannattaa miettiä lähteekö niitä pikkukolhuja korjailemaan tinaamalla ja maalaamalla...

Niin ja joat ne sun kuplat saattoi olla maalauksessa lakan alle jääneitä pikku roskia,olisi kuplat ollut ruosteessa jo muuten...
 
kannataa tossa auton maalauksessa muistaa että aina kun sitä joutuu maalaamaan ni se tulee ruosteherkemmäksi se pelti.eli kannattaa miettiä lähteekö niitä pikkukolhuja korjailemaan tinaamalla ja maalaamalla...

Niin ja joat ne sun kuplat saattoi olla maalauksessa lakan alle jääneitä pikku roskia,olisi kuplat ollut ruosteessa jo muuten...
Mä tarkoitin sellaisia pikaliima ja imukuppisysteemejä, joita saa mielestäni ostaa vaikka mistä. Niillähän voi painauman saada suoraksi vetämällä. Tämä siis jos ei ole terävää jälkeä tai maali rikki.

Varmaan oli joo roskia lakan alla. En sitä koskaan niin tarkkaan tutkinut. Ei se nimittäin siitä ruostunut ja sehän oli vedetty ehjään peltiin vanhan maalin päälle.
 
^Pitbull^ sanoi:
voisin sanoa että jos ei ole uusi auto niin en itse lähtisi korjauttelemaan peukalon pään kokoista klommoa.
...
paa vaik kuvaa tai jotain ni voi sanoa mitä kannattaa tehdä.
Onhan ko. auto jo useamman vuoden vanha, mutta jos nuo pienet halvalla saa laitettua niin laitatan kondikseen kun meinaan laittaa myyntiin niin on se kivempi myydä "täydellisessä" kunnossa olevaa. Kuvat ohessa, pienet lommot "näkyy" tuossa heijastuksessa sen mitä ne nyt näkyy yleensäkään. Isompi on helmassa ja sen korjauksen tarkkuudella ei ole v*tunkaan väliä, koska kohta ei tule näkymään listan alta ollenkaan kunhan pelti on vedetty siihen kohtaan missä sen kuuluu olla.

therf sanoi:
Jos kädentaitoja riittää niiin pienet kolhut korjaa helposti kitillä ja sitten maalaa ite. ja isompia kolhuja voi suoristaa esim hitsaamalla ruuviin kiinni ja vetämällä siitä. En suosittele kovin uuteen autoon testattavaksi :D
Joo en oo koittamassa... :D

Thnx, en ollukaan tuota huomannu (?) ja yksi toimipiste kun on tossa puolen kilsan päässä niin taidanpa tuolla ainakin käydä näyttämässä.
enceli sanoi:
Viestin informatiivinen arvo todella pieni!
Jää nähtäväksi, ihan hyvä ku laitoit. :)

Edit: ei muuten näy yhtään ne lommot tuossa heijastuskuvassa, nuo pari pyöreää aluetta siinä heijastumassa mitkä näyttää lommoilta EI ole ne lommot, vaan tulee jostain muusta. Viimenen kuva on otettu alhaalta, maanrajasta eli helman alaosaa kuvassa.
 
Joo, toi on autodentti on yks vaihtoehdoista.

Naurattaa vaan tuo "Maksutapa on käteinen. (Liikkuva työ ei vielä mahdollista pankkikortteja, valitettavasti)" -mitenhän taksit (nykyään käy ainakin osassa myös Visa Electron) ja mm. pizzakuskit (etnisetkin :D ) pystyvät hyväksymään kortit? Ettei vaan olis kirjanpidolliset syyt taustalla... :)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom