Kokemuksia oppisopimuskoulutuksesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Trinity
  • Aloitettu Aloitettu

Trinity

Rokkarin morsian
Ikä
44
Eli etsin kyllä haulla :) , mutta silmään ei osunut yhtään suoraan aihetta käsittelevää keskustelua.

Olen tässä jo pitempään mietiskellyt uuden ammatin opiskelemista, ja kun tällä hetkellä on opintotukikuukaudetkin käytetty (AMK), niin oppisopimus kuulostaisi oikein mainiolta vaihtoehdolta. Samalla saisi sitä ah NIIN tärkeää työkokemusta, ja työnsaanti helpottuisi tulevaisuudessa huomattavasti.

Nyt siis haluaisinkin kuulla kaiken mahdollisen tiedon ja kokemuksen teiltä, jotka olette suorittaneet ammattitutkinnon oppisopimuksen kautta, tai olette juuri tällä hetkellä oppisopparilla. Ei ole pakko paljastaa alaa tms, mutta kunhan nyt kuulisin mitä olette pitäneet hommasta? Onko palkka tyydyttävää ja työ/opiskelu mukavaa? Saitteko "pitää" työpaikan koulutuksen päätyttyä?
Itseäni siis kiinnostaa liikunnanohjaajan koulutus. Työpaikan haku alkaakin olla työn alla, kun oppisopimuskoulutus alkaa ensi keväänä :thumbs:

Edit: Lisättäköön tähän siis että olen jo ottanut yhteyttä OAKK:n asianomaiseen henkilöön sekä koulutusta järjestävään tahoon :)
Ja näitä sivuja olen myös selaillut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kokemusta on oppisopimuksesta kahden kuukauden ajalta. Pomoa ei kiinnostanut koulutus yms pätkääkään. Oltiin vaan halpoja työntekijöitä kun sai maksaa pienintä mahdollista palkkaa ja siihenkin sai työkkäristä tukea. Suurimmaksi osaksi mun osalla koko homma kaatui pomon käytökseen.

Mulla on hyviä kokemuksia mutta ite nuorena sen homman tyrin ku kaikki muu kiinnosti enemmän,metallialalla olin ja hieman erikoinen oli se mesta missä olin töissä.Palkka oli pieni melko pieni mutta kyllä sillä silloin hyvin pärjäs.Hyvin ne suunnitteli koulutuksen just siihen paikkaan mutta sit se homma jäi joskus vuoden jälkeen.

Henkilökohtaista kokemusta ei ole, mutta yksi parhaista kavereistani on ollut miltein pari vuotta oppisopimuksella lasiliikkeessa. Palkka on kohtalaisen pieni, toki hän saa sillä maksettua menonsa ja kykenee lyhentämään asuntolainaansa. Kerran kuussa mokoma joutuu käymään Tampereella koulussa muutamilla tunneilla ja tenteillä.

Kaikin puolin sivustakatsojan silmin oikein passeli koulutusmuoto. Kelpaisi minullekkin. Harkitaan, jos vaikka tukikuukaudet loppuvat kesken ;)

2,5 vuotta opiskelin työn ohessa. Päivä viikossa koulua ja lisäksi työhön liittyvät projektitehtävät. Firma sponssas lähes kaikille opiskelupäiville palkan ja loput pekkasilla. Työpaikka oli tosin jo ollut pitkään ja firma ns. koulutti siinä itselleen esimiehen. Valmistuttuani siirryin sitten talon sisällä muihin tehtäviin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom