Kokemuksia Defendosta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tosin mun mielestä itsepuolustuksessa pitäisi opettaa harrastajille kyky ratkaista ongelmia eikä tiettyä ratkaisua tiettyyn ongelmaan

Nii.. vanha mutta totta. Näinhän se on mutta tosiasiassa vain hyvin harva laji/systeemi opettaa noin. :thumbs:

Pakkiksen etusivulla on muuten melkomoisen räyhäkäs kuva tossa defendo kurssi-ilmoituksessa. Ihan komeahan tuo kuva on, mutta olisiko aikuisille ihmisille tarkoitettua (?) kurssia mahdollista mainostaa jotenkin niinkun asiallisesti?
Nuo pakolliset erikoisjoukkotarinat ja äfbeeiit ym. :thumbs:
Ja näyttäähän sitten defendoakin olevan ainakin kahta eri leiriä, itse olin oikeasti siinä uskossa että Bill Wolfe on "ainoa" pääkouluttaja, mut ei...
No niin. Kuka ehtii ensin? Minkä liiton defendo on sitä ainoaa ja alkuperäistä, kenen pääjeesus on Fairbarnin alkuperäinen oppilas yms. Kumman tekniikat ovat "toimivia"?
Jee :whip:

Useamman kerran seurasin sivusta Kamppailuklubilla (R.I.P) noita treenejä ja kerran osallistuin itekin. Sen perusteella sanoisin, että aivan mahtava laji.

Apuohjaajan tittelin hommasin Krav Magasta, se pohjustuksena sille, et kaiketi mulla jotain itsepuolustuksellista näkökantaa on, niin Defendo näyttää mun silmiin parhaimmalta ja järkevimmältä IP-lajilta mitä oon ikinä nähnyt. Loistavia harjoitusmetodeja.

IP-lajeissa, kuten krav magassa, on mun mielestä pahin puute se kontaktin puute, niin lyömisen kuin painimisenkin ja siihen tilanteet monesti menee, kun tarpeeksi pitkällä ollaan. Niissä defendo-treeneissä missä kävin niin tilanne lähti jostain uhkailusta (2 vs 1) ja meni rytinäksi. Kun harjotuskavereilla oli kypärät joissa oli pleksi naaman edessä niin pysty kämmenellä lyömään ja tuli kyl mukavasti adrenaliinia vereen kun höykytti molempien kans.

Sit oli myös semmonen tilanne, joka meni painiksi ja toinen saatto nykästä yhtäkkiä puukon esille. Siinä huomaa taas kuinka orpo olo sitä veittee vastaan tulee.

Mut ENIVEI, pääsi lähelle sitä tavoteltua realismia kun pääsi lyömään, potkimaan perille asti sekä iholle painimaan. Multa defendolle:
:5:

niin Defendo näyttää mun silmiin parhaimmalta ja järkevimmältä IP-lajilta mitä oon ikinä nähnyt. Loistavia harjoitusmetodeja.

Sä et Joni.K ole vissii tutustunut Senshidoon? :) Jos pääset tutustumaan joskus ni voi mieli muuttua. ..tosin jos olet kamppailuklubilla Oulussa J.Peuhkurisen opissa ollut (??) niin varmasti oot Senshidon/realistisiin harjotteisiin tutustunut.

Veli Joni. Et ole uskossasi kylliksi luja. Sillä onhan totisesti Jeesus Krist... anteeksi siis Kamppailuklubi nousemassa kuolleista. Klubi on aloittamassa uutta Magan ja Defendon yhdistettyä peruskurssia juurikin tänään: http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?t=6606

Tuossa tosin puhutaan vain Magasta, mutta ilmoitustauluilla näkemieni lappusten mukaan mukana on myös Defendo.

Halleluja!

Muke, joo Peuhkurisen karvasissa kourissa olen krav maga oppia saanut sekä sitä defendoa seuraillut vähän.
Senshidosta luin aikanaan jonkun haastattelun Fighterista ja se vaikutti hyvältä myös.

Erinäisistä lajeista lukeneena ja vähän kokeilleena voisin kuvitella, että magasta ja defendosta hankituilla pohjilla, senshidolla maustettuna voisi kenties hankkia jonkinlaisen realistisen itsepuolustustaidon.

Senshidossa pidetään lyöntejä, potkuja yms työkaluina, mutta jossainhan ne työkalut ja vastaavat rensselit on opeteltava. Siksi kenties defendoa ja magaa pohjille?

Juu, eipä kauheasti liity aiheeseen, mutta tuli vaan mieleen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos on halua/mahdollisuus ja aikaa niin hyvän pohjan saa potku/thainyrkkeilyllä + bjj taikka sit vaihtoehtoisesti vapari ja siihen Senshidoa niin avot. :)

Ei löytyny ku yksi paikka,prime fighters ja kaksi kertaa viikossa treenit ja vain tunti kerralla!!! Aika lyhyitä harjoituksia.

Uudessa boodaus-lehdessä on sen lehden toimitukselliseen linjaan nähden ihan hyvä juttu Defendosta.
Myöskin Suvannon Janin juttu viimeisimmässä faitterissa oli hyvä.

Edittiä. Prime Fightersseilla on hyviä treenejä. Tunti kovalla tempolla on aivan riittävästi kerralla. Sitten pitää mennä johonkin Finlandiahiihtoon jos haluaa oikein pitkiä treenejä harjoitella.

Viimeksi muokattu:
Meillä duuni järjestelee defendo kurssia kerran viikossa jossai mäkelänrinteessä kai sinne vois jossain vaiheessa liittyä mukaan kuhan nyt vähä kuntoa saa lisää

itseasiassa älä odota, kamppailulajit on nimen omaan hyviä kunnon kohottajia joten sinne sekaan vaan, kyllä siellä muitakin lähtiöitä riittää ja niitä löytyy joka lajista laidasta laitaan!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom