Koiran haju autosta pois?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja UKK
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

UKK

Onko toivoakaan saada koiran hajua pois autosta, jolla on kuskattu pari vuotta isoa koiraa? Olen miettimässä käytettyä farkku V70:ä, mutta tämä arveluttaa. Kokemuksia? Entä ideoita puhdistukseen?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kaverin emäntä on eläinlääkäri ja kuskannut autossa milloin mitäkin elukoita, paskaisia keinosiemennys välineitä, raatoja yms. tuoksuvia juttuja. Hajua ei kuulemma saa pois kuin polttamalla auton. En tiedä sitten miten esim. koiran menkkaveren hajun saa pois..

Opin yhdeltä rekkapekalta, että kahvin polttaminen syö hajut tehokkaasti. Kuskattiin kalaa yhteen suuntaan ja hedelmiä toiseen ja kalan haju poistettiin ripottelemalla pari pakettia jauhettua kahvia perävaunun lattialle. Polttaminen ei onnistunut, koska ei ollut trangiaa mukana, mutta pelkkä kahvin ripottelu auttoi hyvin.

Voi olla ettei toimi jos haju on pinttynyt syvälle. Myth Bustersissa kokeilivat ruumiin hajun poistamista autosta. Ei onnistunut edes purkamalla koko auto...

Ilmastointilaitteen puhdistusspray auttaa melko paljon, joskaan ei aina poista hajua täysin. maksaa varaosaliikkeissä n. 7e, suihkutat purkin tyhjäks ja puhallin täysillä sisäkierto päällä. Purkeissa tarkat ohjeet.

joop

käytät ihan kiltisti autofiksarilla otsonoinnissa niin katoaapi hajut kuin hajut.
pesaset vielä ennen sitä kunnolla.
tai jätät fiksarin huoleksi.

ei tartte kokeilla mitään urbaani legendoja toteen :D

Levittelee sinne auton sisälle ruoka soodaa ja imuroi ne seuraavana päivänä pois niin se haju lähtee.Tää toimii,testattiin frendin autoon jolla sen muija käytti sen koiria jossain näyttelyissä.

Levittelee sinne auton sisälle ruoka soodaa ja imuroi ne seuraavana päivänä pois niin se haju lähtee.Tää toimii,testattiin frendin autoon jolla sen muija käytti sen koiria jossain näyttelyissä.
On vähän eri asia käyttää koiria kerran pari näyttelyssä, kuin kuskata niitä kahden vuoden ajan monesti viikossa. Mutta okei, ite olisin ehkä kans ehdottanut tota soodaa kotikonstiksi. Voihan sitä yrittää.

Uusimmassa auto bildin numerossa oli juttua juuri hajujen poistamisesta autosta, kannattaa lukea. Otsonointi ilmeisen tehokas keino, plus tietty pesu jne.

Kevyissä DIY tapauksissa (ei threadin aloittajan tapaus..) esim. Sonax? autokemikaali sarjassa on ns. hajuntappaja sumute... se ihan todella tekee mitä lupaa, ei ole mikään hajuste siis.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aluksi kannattaa kokeilla puhdistaa lattiamatot- ja penkit märkä/kuivaimurilla eli laite, joka suihkuttaa pesuaineliuosta kohteeseen ja samalla imee pois. On yllättävän tehokas laite ja varmaan isoimmat hajut saa pois.

Ja tuota otsonikonetta suosittelen, olen töissä vuokra-autofirmassa ja meillä on tuommoinen laite, erittäin tehokas hajujen tappaja. Olen käyttänyt omassa autossakin ja lähti isoimmat hajut.

Oon kuullu et etikkaa laakeassa astiassa vuorokaudeksi autoon jonka jälkeen tuulettaa auton, niin EHKÄ pitäisi hajujen lähteä.

Zone-sarja -42%
Itse olen käyttänyt ihan tuollaista, olisiko ollut Turtlewax tai Carlake-merkkistä auton verhoilun puhdistusvaahtoa. Hajut lähtee, lika jää. Muutamalla egellä saa tuollaisia Motonet-Biltema-Hong-Kong-akselilta.

Otsonointia käytetään paljon fiksaamoissa, huonona puolena on se että tehoaa muutavaksi vuodeksi, sitten haju puskee uudelleen läpi. Otsonointi myös haurastuttaa auton muoviosia. Oikein kunnon desinfiointiaineilla lähtee, kokeiltu on. Ei mitään rautakauppatavaraa vaan desinfiointifirmoissa käytettäviä. Sillä lähtee mm. tupakansavu ja kuolleenhaju mitkä on pahimpia, mm. ruumisautoihin on joskus testattu ja tulipalokohteisiin... Näissä aineissa on se etu, että ne tunkeutuu materiaaleihin syvemmälle, niin teho myös säilyy.
http://www.microbecontrol.com/tuotteet.php mm. tuolta löytyy hyviä tuotteita hajunpoistoon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom