Kyllä sen koiran kanssa voi vauhdilla vetää lenkit. Mikäs sitä estää juoksemasta? Eikä sitä tartte pysähtyä joka kikkaretta haistelemaan, kyllä mä ainakin meillä määrään vauhdin ja suunnan lenkillä eikä koira. Tietty siis koirallakin pitää olla hauskaa ja vähän pitää haistellakin.
Mulla on koira melkein aina sitä paitsi vapaana, hyvin koulutettu nääs ;) , niin sen kanssa on tosi kiva vetää juoksulenkitkin kun se jolkottaa siinä vieressä, välillä käypi pissalla ja sitten juoksee mut kiinni.QUOTE]
Itse välitän enemmän koiran ulkoilusta silloin kun se on mukana, eli silloin mennään koiran ehdoilla. En nyt tarkoita sitä, että koira saa viedä isäntää kuin rättiä, vaan sitä, että olisi sillä koirallakin sitä hauskuutusta. Ja ei se ainainen kiinni pito kurittomuudesta ole kiinni.
Asut varmaan, jossain missä voit pitää koiraasi irti lenkkien aikana? Itsekkin voisin näin ehkä tehdä, mutten pidä siitä, että koirat saavat irti temmeltää, koska omistan itse ison uroksen ja en pidä siitä, että joka sesse on tutustumassa ilman omistajaa. Kilttihän se mun koira on, mutta jos sieltä nyt sattuu kilpailunhaluinen uros tulemaan irrallaan ja provosoi, niin kyllähän se meidänkin koirulin hermo joskus pettää.