Kohta pääsee taas kalaan!

Motonettivierailu tuotti noin kahdensadan laskun harrastusvälineisiin. Ja kun saalis oli ketsuppipulloa pienempi hauki niin kilohinta on kohdillaan. Toki päästin hauen takaisin kasvamaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mua kiinnostais kalastus mut en tiedä siitä paljoa. Osaisiko joku vinkata jotain kirjaa joka selittäis kalastusmetodeista tai no virveleistä ja syöteistä ja kaloista yleensäki jne?

Olli Aulio - Vapaa-ajan kalastaja

Vanha, mutta kattava ja kaikinpuolin erinomainen, tiivistetty kirja. Käsittelee melko laajasti, verkoista harppuunasukellukseen, onkimisesta uisteluun. Lajit, vesistöt, yms. on myös käsitelty.

Virpeleistä ja syöteistä jne, no, en tiedä mitä niistä etukäteen opiskelemaan. Päätät missä lähdet ja mitä jahtaamaan, ja sitten alat kohistaa kamppeita siihen. Ahven on aina hyvä (ja suht helppo) kala aloitella, oli väline mikä vaan.

Olli Aulio - Vapaa-ajan kalastaja

Vanha, mutta kattava ja kaikinpuolin erinomainen, tiivistetty kirja. Käsittelee melko laajasti, verkoista harppuunasukellukseen, onkimisesta uisteluun. Lajit, vesistöt, yms. on myös käsitelty.

Virpeleistä ja syöteistä jne, no, en tiedä mitä niistä etukäteen opiskelemaan. Päätät missä lähdet ja mitä jahtaamaan, ja sitten alat kohistaa kamppeita siihen. Ahven on aina hyvä (ja suht helppo) kala aloitella, oli väline mikä vaan.

Kiitoksia paljon! :)

Eli kaava siis menee tyyliin "missä+mitä", jonka jälkeen "miten", tietenkin heh.

Tuntuu etten edes tiedä kovinkaan hyvin, mitä kaloja mistäkin löytyy, no eiköhän tuo kirja auta minua paljon.

Mua kiinnostais kalastus mut en tiedä siitä paljoa. Osaisiko joku vinkata jotain kirjaa joka selittäis kalastusmetodeista tai no virveleistä ja syöteistä ja kaloista yleensäki jne?
Kannattaa mun mielestä myös vilkaista You Tubesta Honkkari klubin tekniikka-, ja välinevideoita. Ainakin mä olen saanut ideoita Kristian Keskitalon videoista.

Kannattaa mun mielestä myös vilkaista You Tubesta Honkkari klubin tekniikka-, ja välinevideoita. Ainakin mä olen saanut ideoita Kristian Keskitalon videoista.

Kiitos vinkistä. YouTubestahan tietenkin voi sit alkaa katseleen kaikenlaista opettavaa matskua kun pikkututustumisen jälkeen alkaa välineet ja tavat olla tutumpia termeiltään. :)

Kylläpä nasahteli juhannuksen aikana, PE 2,5kg hauki 2,5kg kuha 1kg kuha ja 1,3kg,1.5kg ahven 42cm pitkä. Lauantaina nasahti vielä yli 4kg kuha... Norjan reissua odotellessa...

Katkes juhannus viikonloppuna vapa. Abu ei tykännyt 1.74 kg hauen pitelyä veneen vierellä. Ei ollut edes erityisen mutkalla, mutta tais olla joku vanha vekki josta poikkas.

Nooh hauki nousi sekin veneeseen ja pääsi vaa'an kautta takas kasvaan. Ei ollut mielenkiintoa alkaa puuhasteleen lonkeropäissään.

Kesälomalomaloma ja kalantuloa ei voi estää. Päästiin ehkä 100m veneenlaskupaikalta ja ahventa alkoi tulemaan. Pienemmät takaisin kasvamaan ja isommat huomenna savustuspönttöön.

kalat.jpg

Mites on jengillä kuhastus lähteny liikenteeseen sisävesillä? Nyt ollaan menty jo yli heinäkuun puolenvälin ja tuntuu että pirun tiukassa on. Pinnasta ei tuu mitään ja syvemmältäkin todella nihkeesti. Pirkanmaalla tulee itse kalasteltua.

Ei oo täälläkään oikein kuhaa tullut ja Pirkanmaalla uistelen. Oisko vedet vielä liian viileitä, vai mikä tässä mättää?

Taas sai kärsiä laiskuudestaan. Olin kirjolohta outto-ongella kalastamassa. Laiskana miehenä jätin koukussa olleen kuivuneen tahnan pohjalle, jonka ympärille lisäsin uutta. Kuvittelin tietysti vedessä sen tahnan pehmentyvän. Pitkän odottelun jälkeen jarru huutaa, mä meen kelaamaan ja kala irti. Sen jälkeen kiroillen pilkon sen sementiksi muuttuneen pallon koukun ympäriltä ja lähden parin tunnin yrittämisen jälkeen tyhjin käsin kotiin.

Kyllä meillä on kuha syönyt mutta välivedessä ja pohjemmalla, pinnasta ei löydy liekö syynä kelien viileys tosiaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom