Kohta pääsee taas kalaan!

Kohta on lumet ja jäät lähtenyt ja pääsee taas kaloja narraamaan. Ajattelin vaan, että olenkohan ainoa urpo täällä, joka luuhaa kalassa suunnilleen koko kesän. Tyttöystävällä menee hermot kun oon mukamas aina perhoa viskomassa, enkä ikinä kotona. Mutta onneksi viime kesänä mamma lähti mukaan monta kertaa ja väitti, että oli kivaakin. :)

Eikö "saliäijät" harrasta ollenkaan tätä perisuomalaista touhua, kun en ole yhtään keskustelua aiheesta nähnyt..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toki kalastellaan. Oon jo muutaman kerran käyny kattomassa vakiokalapaikoissa, että joko pian pääsee :hyper:

Taitaa hauki, ahven ja muut kalat, jotka kutee keväällä, käydä pyydykseen parhaiten juuri jäiden lähdön jälkeen.

:thumbs:

Jaa, vois kai sitä kokeilla ensi kesänä pitkästä aikaa. Ikävuodet 5-18 kului kyllä aika tarkkaan jonkun veden äärellä, sen jälkeen vesi vaihtui olueen. :D

Timbe sanoi:
Toki kalastellaan. Oon jo muutaman kerran käyny kattomassa vakiokalapaikoissa, että joko pian pääsee :hyper:

Taitaa hauki, ahven ja muut kalat, jotka kutee keväällä, käydä pyydykseen parhaiten juuri jäiden lähdön jälkeen.

:thumbs:
Joo, olen itsekin käyny jo joella kääntymässä ja pari taimenta jallittamassa..

olenkohan ainoa urpo täällä..... olet jos vahingossa vaan sit opetat sen tyttös kalastamaan! Eräs tuttu meni ottamaan muijaa mukaan liian paljon ja sano että nyt haluu väkisin mukaan ja reissut on menny vituks kun ei jätkät suostu samaan kyytiin, ei saa enää laavuilla tissutella :kippis1: noin 10 reissu a tänä vuonna tehty ja VAIN 1 50cm ta´neli ylhäällä. no kohta se oikea kesä alkaa :worship:

Niinno, kun mä lähden kalastamaan, niin mulla on kyllä silloin tarkoitus nimenomaan kalastaa, tissuttelureissut on sitten erikseen... Mutta toki antoisan kalastuspäivän päälle sopii aina se yksi "kaatoryyppy" ottaa :) Tämä siis kommenttina jusolle.

Toivottavasti ensi kesänäkin pääsisi taas kunnon kalareissulle, mieluiten mahdollisimman pohjoiseen Lappiin, jalokaloja narraamaan :)

Viime marraskuussa olin Airistolla viikon kalassa. Tämä on ollut traditio jo vuosia. Kalastaminen on lähellä sydäntä ja Pirkanmaan pikkuiset järvet odottavat jälleen runsainen kuhasaaliine. Koukut teräviksi ja öljyt kelaan...täältä tullaan fisut:)

joo, kyllä täälläkin ootellaan jo kovasti et pääsis Ruunalle tai muualle

Tyrskykalastusta tullut jo kohta 10 vuotta harrastettua. Ekojen vuosien virheistä opittu ja nyt nousee melkein joka reissulla jokunen taimen:). joessa tulee myös pyörittyä sillon tällön. Keskikesällä kuhan soutu on kivaa puuhaa, jonne voi puolisonkin ottaa mukaan ruskettumaan.

Multivita sanoi:
Eikö "saliäijät" harrasta ollenkaan tätä perisuomalaista touhua, kun en ole yhtään keskustelua aiheesta nähnyt..

Kalastus rulettaa! Parasta hermolepoa arjen kiireitten keskellä. Katiskat järveen, verkot vesille, mato onkeen, viehe virveliin - se on siinä ja iloa riittää pitkälle syksyyn.

:kuvia: :hyper:

Mikäs sen parempi keino kesällä lepuuttaa hermojaan on kuin perinteinen mato-onginta. Ei tartte paljoo vieheitä valita, mato vaan koukkuun ja assuja tulee! Kyllä kalastus on hieno harrastus, saa raitista ilmaa ja hermot lepää :)

Ite tulee virvelöityä, mato-ongittua ja joskus kuhaakin uisteltua. Tulis nyt jo kesä pian! :D

Perho kalastus (veneestä, koska koskella fisustaminen on liian raskasta) + mankka jossa soi eppunormaali + pepsimax + makkaraa + hyvä frendi + auringon lasku lämpimänä kesäpäivänä= :)

Viina, vene ja kalastus.Siinä kesän elementit :kippis1:

Juu kyllä sitä koittaa aina kalaan keretä...mutta mukamas niin kauheita kiireitä että kesälläkään ei taida juuri enempää kun uistelukilpailut keretä käymään läpi :( Nuotempana sitä kerkes tahkoomaan järvellä koko kesän ta talvella oltiin sitten pilkillä ja harrastettiin muita passiivisia kalastus menetelmiä...mutta nykyään ei meinaa keretä edes pilkille paria kertaa talvessa.

juu, kovasti ollaan kohta kaverin kanssa lähössä haukia uistelemaan. Talvi on menny pilkkiessä (siis jäällä :) ) ja nyt on kova hinku jo veneelle :kuola:

Kyllä kyllä, kalalle tottakai kesällä, vaikka harvemminpa sieltä mitään tulee, mutta ehkä joskus ja syksyllä metälle :thumbs:

-- Wikke

Koskimelojalta terveiset kalamiehille, eiköhän sinne kosken äärelle kaikki mahuta ens kesänä ;)

Ja jossei niin tiettekö mihin se virveli sillon tungetaan :hyper:

Pyranha sanoi:
Koskimelojalta terveiset kalamiehille, eiköhän sinne kosken äärelle kaikki mahuta ens kesänä ;)

Ja jossei niin tiettekö mihin se virveli sillon tungetaan :hyper:
Kalat säikkyy :curs:

Ei vaan.. Pitää ittekkin lähteä kevättulvien noustua uhmaamaan koskia kumiveneellä. (Lätkäkypärä päähän ja markettikumiveneellä :david: )
Oishan se oikeillakin välineillä varmaan hauskaa...en tiiä.

Viehe virveliin ja jättihaukia/taimenia metästämään. Mikään ei tyydytä niin paljoa kuin semmoinen 30min uuvutus ja kala veneeseen! Illalla sitten tuleekin tissuteltua ukin ja isän kanssa rahan ja pokerin kera BD (äitiä ei oteta mukaan niin tuokin luonnistuu ;) :D )

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom