Kofeiini - Tehokas piriste lisää keskittymistä, valppautta ja treenitehoa

Meta title: 💥⚡ Kofeiini ⚡💥

Meta description: Tehokas piriste lisää keskittymistä, valppautta ja treenitehoa. Löytyy kahvista, energiadrinkeistä ja pillereistä — toimii nopeasti ja edullisesti...

Timba79 sanoi:
Sama homma täälläkin. ja kahvia, teetä yms. en käytä ollenkaan, joten oisko tälläkin osuutta asiaan. kun ei siis tota kofeiinia muuten saa. Kalliiksi sen syöminen ei missään tapauksessa tule.
Mullakin on silloin toiminut hyvin ku olen onnistunut olee ilman kahvia,mikä ei kyllä oo kovin helppoa.Töissä joku sanoo just keittäneensä kahvit tai kotosalla ku väsyttää vähäsen niin helposti kuppi menee,mutta mukavasti antaa lisäpotkua silloin ku ei muuten kahvia juo.

Ootte douppaajia kaikki, kofeiini tulee ehkä takaisin wadan kiellettyjen aineiden listalle. Australian rugbymaajoukkueen kapteeni oli tunnustanut joukkueen käyttäneen kofeiinia parantaakseen suoritustaan ennen tärkeitä pelejä. Tästä johtuen tuli nyt hirvee haloo ja todellakin se kofeiiini ehkä taas bannataan.
Tuntuu kyllä aika naurettavalta, 7% lisää tehoja se kapteeni väitti niiden kofeiinista saavan. Juttu oli tämän päivän Hämeen-sanomissa.
Toisaalta onhan kofeiini psykostimulantti, joskin mieto sellainen.

Edit. auliss mainitsikin jo asiasta, en jaksanut lukea koko threadia :david:
Ei kyllä toimi toi auliksen linkki?

Mulle riittää kun herra Coleman vetää videollaan "levyllisen" pillereitä kahvikupponen kätösessään sen toteamiseen että voin nauttia pillerit kaffen kanssa. :) :D

Itse otan 300mg kofeiinia ennen treeniä ja mukavasti vaikuttaa. Pidin hiljattain viikon tauon kaikesta kofeiinista ja kun seuraavan kerran otin 300mg ennen treeniä, en nukkunut yöllä kahta tuntia enempää. Eli kannattaa se vaikkapa viikon tauko aina välillä. Ja tietenkin se kofeiini vaikuttaa paremmin jos ei vedetä kahvia monta kuppia päivässä (siis ainoastaan ennen treeniä), tämänkin olen todennut empiirisesti.

Jos tämä huippukeksintö menee läpi, niin onko niin että kofeiinia ei saa löytyä verestä yhtään? Miten se ennen oli? Että loppuu se kahvinjuonti, stana niin!!
SEAGRAM: copypaste ois tietenkin ollut fiksumpaa kun tekstitv:n sivut muuttuu jatkuvasti. Tätä se douppaamattomuus (kahvilakko) tekee :zzzz:

Ribee sanoi:
Kahvissa on tuhansia (?) kemikaaleja, joista vain murto-osa on tutkittu. Kaikennäköisiä syöpäriskiä vähentäviä vaikutuksia sillä väitetään olevan...

nyt kaikki kilpaa lopettamaan kahvinjuonti. Taitaa kahvin "haittavaikutukset" vaan olla ihan niitä luultuja kofeiinin pitkäaikaiskäytön haittavaikutuksia. Nekin on melkein kaikki tätänykyä todistettu vääriksi.

Kyl se kofeiinikin koukuttaa. ;) Hirveen hedarin iskee kun vähän reippaamman kahvinjuonninjälkeen(esim. koeviikko ja sitä edeltänyt viikko jolloin menee ihan p*rkleesti kahvia) sen lopettaa. Näin siis minulla :)

OFFTOPIC ! :david: OFFTOPIC ! :david:

Hey ! Noista kofeiinitabuista on jauhetta jo jonkunverran täällä, mutta kysynkin nytten, toimiiko ne ? :D

Jos on heikko ruokahalu, niin tupakoinnin lopettaminen auttaa varmasti. Itsellä kehitys pomppasi tämän takia muutava vuosi sitten kasvu-uralle. Olen aina ollut heikko syömään, mutta kun röökistä pääsi eroon, niin ruokakin maistui aivan eri tyyliin. Toinen seikka on nimenomaan tuo hapenottokyvyn paraneminen, vaikka ei aerobista harrastaisikaan. Raskaat massaliikkeet on paljon mukavampi tehdä, kun happi kulkee paremmin. Nämä pari seikkaa ainakin vaikuttaa suoraan treenaamiseen.

Maso sanoi:
Jos on heikko ruokahalu, niin tupakoinnin lopettaminen auttaa varmasti. Itsellä kehitys pomppasi tämän takia muutava vuosi sitten kasvu-uralle. Olen aina ollut heikko syömään, mutta kun röökistä pääsi eroon, niin ruokakin maistui aivan eri tyyliin. Toinen seikka on nimenomaan tuo hapenottokyvyn paraneminen, vaikka ei aerobista harrastaisikaan. Raskaat massaliikkeet on paljon mukavampi tehdä, kun happi kulkee paremmin. Nämä pari seikkaa ainakin vaikuttaa suoraan treenaamiseen.

Aivan ! Mä poltin säännöllisesti n. 4vuotta, ja huomasin, että etenkin aerobinen oli yhtä tuskaa, just sen hengittämisen takia. Punttailussa en suurta eroa huomannut.

Mulla oli kauan siten, etten safkannut aamuisin mitään, tsägällä join lasin maitoa, mutta röökin polton lopettamisen jälkeen, herää aamuisin kamalaan nälkään. Ja muutenkin maistuu kaikki paremmalle, ja haistaa paljon paremmin...

Työpaikallakin kun joku polttaa 15metrin päässä, sen haistaa heti !!! :evil:

Hola,

poltan epäsäännöllisesti ja juon kahvia kait 5 kuppia päivässä, lisäksi dokailen ja juhlin ihan hyvällä omallatunnolla. Naulatkaa vaikka seinään, mutta about pahinta mitä tiedän, ovat ns. "fitness fasistit", ketkä ei kelaa kuin "terveellisiä elämäntapoja", kaloreita jne. Pari kertaa olen jutellut ko. tyyppien kanssa ja voi vi**u mitä urpoja. Esim. mennään kavereiden kaa salin jälkeen ottamaan muutama olut + puoli askia Camelia terassille, niin johan tulee kommenttia huonoista elämäntavoista. Sanonpa vaan, että ainakin itselleni pahin kehityksen este jne. on STRESSI. Muut tulevat syyt tulevat kaukaa perästä.

Sori tää avautuminen, mutta koko theadi varsinkin kahvin osalta on kyllä älytöntä hifistelyä ja kakkapuhetta :)

En tietenkään tarkoita, että kesken kyykkysarjan pitäisi mennä ulos röökille ja että kaljaa jne. voisi vetää rajattomasti..jne. Kohtuutta kehiin ja nauttikaa elämästänne, varsinkin jos olette tavallisia pulliaisia, kuten varmaan ca. 99% täältä on..

:piis:

Ei taida olla iso vaikutus kahvikupilla tai parilla päivässä, tai jos polttaa sikarin pikkuserkun varpajaisissa, oli serkku lestadiolainen tai ei. Mutta kuus mukia ja aski päivässä ei ole enää urheilijan satsi.

Kahvista tuossa ainakin

Mietitääs vaihtoehtoiskustannuksia: sen kahvin sijasta voisit juoda vihreää teetä joka on termogeeni ja täynnänsä antioksidantteja. Ja makukysymykset on tottumuskysymyksiä, yhtä lailla sitä oppii nauttimaan ja kaipaamaan ja koukuttumaan vihreeseen teehen. Mulla kesti koukuttumisessa kolme viikkoa, ja nyt tuntuu että pakko saada kolme kuppia päivässä vähintään gunpowderia ellei sitten jotain aitojapanilaista. Ja olo on vain parempi, plasebon avulla jos ei muuten... eli turha väittää että kyse olis jostain elämästäkieltäytymisestä.

Makuasiat on myös elämäntapakysymyksiä, sen takia monet kiihtyy heti jos niille ehdottaa vaikka just kahvin vähentämistä. "Minä juon kahvia saatana!" Uskomaton reaktio. Tuntuu aiheuttavan stressiä heille...

Niin, aattelin kysäistä ihmisten kokemuksia kahvin lopettamisesta. Olen harkinnut, että vaihtaisin kahvin vihreään teehen.

Olen aikamoisessa kofeiinikoukussa: Joka aamu on saatava kahvia, tai iskee armoton päänsärky. Liian pitkä aika ilman kahvia saa aivotoiminnan käymään "hitaalla" ja olon lievästi sanoen veltoksi ja uniseksi. En kuitenkaan pidä ajatuksesta, että oon jostakin aineesta riippuvainen, ja toisaalta myös epäilyttää että mahtaakohan jatkuva kofeiinin (liika)käyttö olla kauheen terveellistä pitkässä juoksussa.

Osaako kukaan kertoa omakohtaisia kokemuksia siitä, kuinka kauan edellämainitut oireet kestävät kahvista vihreään teehen vaihdettaessa?

Mitkä ovat hyväksihavaittuja suositeltavia teemerkkejä? (Oma teetietous = nolla.)

Minkälaisia muutoksia (fyysisiä tai psyykkisiä) olette huomanneet itsessänne kahvinjuonnin lopetettuanne?

Kuinka paljon vihreässä teessä on kofeiinia kahviin verrattuna? Onko ero kovinkin dramaattinen?

Kiitos jo etukäteen :)

Belmondo sanoi:
"Minä juon kahvia saatana!" Uskomaton reaktio. Tuntuu aiheuttavan stressiä heille...

täytyy myöntää, että tällaisia ajatuksia päässä kyllä pyörii kun miettii omaa kahvinjuontiaan. dieetillä torppasin kahvin kittauksen ja vaihdoin kanssa vihreään teehen - ensin väkisin ja sitten opin jo pitämään siitä hieman. nyt kuitenkin tykkään ottaa kahvia taas välillä eikä tee mieli edes vilkaista vihreän teen suuntaan, mutta kaipa sitä pitäisi vaikka vähän molempia yrittää harrastaa.

Itellä tulee otettua heti aamulla herättyä kahvia tyhjään vatsaan. Se jotenkin "rentouttaa" :).

Kahvin juonnin aloitettuani olen pitänyt vain kerran taukoa kahvista pituudeltaan viikon. Tuona aikana vain väsytti vähän enemmän mitä "kahvipäivinä" ja oli hitusen päänsärkyä yhtenä päivänä. Viikon lopussa kun sai kahvia niin kyllähän se maistui erittäin hyvälle.

jos on kehittyäkseen noin niinkun yleensäkkin, niin ei se kehitys tupakkaan ja kahviin kaadu. Käsittääkseni aika moni suomalainenkin bodari vetää syöpäkäärylettä antaumuksellä..

Heh, mä esitän nyt tee-asiantuntijaa näköjään. Mikäs siinä:

Kahviriippuvuuden olen lukenut menevän ohi päivässä. Siis tuollaisen päänsäryn. Omat havainnot tukee tätä, eli tuskin mitään hikisiä lakanoita seuraa. Henkinen riippuvuus on ihan henkilöstä kiinni. En muutenkaan ymmärrä miten se kahvi niin pyhää on ettei sitä voisi korvata millään.

Teelaaduista, mulla on nyt tuollaista halpaa Twiningsin Gunpowderia ja japanilaista Sen-Cha'ta. Hgissä Annankadun Tokyokan myy vaikka mitä teelaatuja, on riisiä seassa jne. (Japseillahan on sellaista tahnateetäkin, missä siis teelehdet jauhetaan tahnaksi ja ne liukenee veteen.)
Pussitee >< irtotee nyt on vähän niinkuin vertaisi purkkitonnikalaa ja tuoretta tonnikalafileetä. Siis että toinen on kätevää mutta toinen parempaa . Vedessä irtolehtiteen lehdet aukeaa ja näkee että se on tosiaan oikeeta kasvia eikä mitään purujauhoa jonkun mokkasiinista.

En oo niin pitkään tarkkaillut itseäni että osaisin sanoa juomien vaikutuksen kehon koostumuksessa. (Nyt dieetillä ainakin nostaa hikeä pintaan.) Mulle tulee hyvä fiilis ihan siitä tiedosta että samalla kuin nautin hyvästä drinksusta, saan flavonoideja* ja se tukee elämää kuin ternimaitokapselit konsanaan, ja se riittää mulle. Kahvia juon silloin tällöin esim. kylässä.

Kofeiinin määrä on keskimäärin neljäsosa kahvin määrästä.
1,25 dl kupissa:
Suodatinkahvi: 80
Musta tee: 40
Vihreä tee: 20
Cokis: 40
(http://www.urheiluravitsemus.net/artikkelit/kofeiini.html)

* "Flavonoidien on todettu hillitsevän tulehdusreaktioita sekä bakteerien ja virusten toimintaa. Flavonoidit estävät veritulppien ja kasvainten muodostumista sekä vaikuttavat suotuisasti immuunijärjestelmään."
(Kuntolehti.com)

S0874 sanoi:
Niin, aattelin kysäistä ihmisten kokemuksia kahvin lopettamisesta. Olen harkinnut, että vaihtaisin kahvin vihreään teehen.

--Itse olen kesät juomatta kahvia, mutta talvisin on ihan pakko juoda muuta mukillinen päivässä--

Osaako kukaan kertoa omakohtaisia kokemuksia siitä, kuinka kauan edellämainitut oireet kestävät kahvista vihreään teehen vaihdettaessa?

--Itselläni ensimmäiset 2-3 päivää ovat "pahimmat" lähinnä päänsärkyä, en juo teetä ollenkaan--

Mitkä ovat hyväksihavaittuja suositeltavia teemerkkejä? (Oma teetietous = nolla.)

--Hra Iivili sen sulle kyllä kertoo, kun tämän topicin huomaa--

Minkälaisia muutoksia (fyysisiä tai psyykkisiä) olette huomanneet itsessänne kahvinjuonnin lopetettuanne?

--Ei mitään--

Kuinka paljon vihreässä teessä on kofeiinia kahviin verrattuna? Onko ero kovinkin dramaattinen?

Kiitos jo etukäteen :)

-

:eek: Sama juttu. Pääkipee jos en saa kahvia. Ja mä olen tottunut juomaan neljän mitan vahvuista expressoa muutamaan otteeseen päivässä, että jos en saa aamulla sitä, AUTS!

Kerran salilla tein lämittelyksi selkäpenkissä vähän toistoja, en mitään radikaalia, niin mulle tuli sellainen päänsärky, että mun piti jäädä seisomaan vähän aikaa paikalleen, katoin peiliin ja mun otsasuoni pumppaili siinä ikään kuin iilimato, onneksi olin yksin salilla, olisi ollut noloa muuten :eek:
Kyl se sit lähti reenaillessa ohi. Kreatiinikuuri kun oli, en vain juonut kahvia 4 viikkoon, ja totuinkin siihen sitten.
Kyllä, olen varma, että kyse ei ollut kreatiinista

Eli, koita säkin samaa. Kreatiinikuurilla et juo kahvia etkä ota mitään kofeiinipitoista nestettä, ja taas kun olet kreatiinista irti juot tavalliseen tahtiin. Sellainen joka toinen kuukausi kreatiini/kahvi kausi :D

Back
Ylös Bottom