Kofeiini - Tehokas piriste lisää keskittymistä, valppautta ja treenitehoa

Meta title: 💥⚡ Kofeiini ⚡💥

Meta description: Tehokas piriste lisää keskittymistä, valppautta ja treenitehoa. Löytyy kahvista, energiadrinkeistä ja pillereistä — toimii nopeasti ja edullisesti...

Kyllä taas ärsyttää tällänen hifistely, ilman mitään tieteellistä näyttöä. Mututiedolla puhutaan, että Kahvi on muka paholaisesta ja täällä silti mainostetaa "Joo vedä niit kofeiinitabletteja sitte, niin kehittyy". Kahvi pois niin treeni kulkee!

Itse luulen ettei yhdellä kupilla päivässä ole sen enmpäää vaikutusta kuin yhdellä paskallakäynnillä. Monien bodarien suusta oon sitäpaitsi kuullu että kahvi olis hyväksi kehitykselle, tiedä sitten siitä....

L0b0 sanoi:
Kannattaa välillä hieman löysätä vannetta pään ympärillä ;)
smoker.gif

No kukin tavallaan. Mutta tuntuu olevan yleinen harhaluulo, että sellasilla jotka eivät polta taikka dokaa, olis pipo jotenkin tiukemmalla. Toisaalta jos noi on ainoat keinot rentoutua, niin on konstit vähissä. Tollaset tarpeet on itse aiheutettuja, niitä ei osaa kaivata jos ei niihin ole itteensä ikinä koukuttanut.

Enpä tiiä...

Mä en ole koskaan polttanut tai juonut kahvia. Ja viinaakin oon ottanut viimeksi vuosia sitten. Ja vittu mä silti mihinkään kehity!!! :curs:
Varmaan sitten pienenisin koko ajan treenistä huolimatta, jos käyttäisin edellä mainittuja aineita.

No, tällä kehotyypillä (kanan luusto, ääretön aineenvaihdunta, pieni mutta kireä lihaksisto) ei ole helppoa saada LIHASmassaa, kun ei tule läskiäkään millään.

Se on kyllä ainakin varma, että tupakointi on haitttaa ja hidastaa kehitystä. Kyllä se sen verran heikentää hapenottokykyä ja heikentää ääreisverenkiertoa jne.jne.... Kahvin haittavaikutuksista en olisi niin huolissaan. Taitaa olla haitat aika marginaalisia.

L0b0 sanoi:
Ulkona paukkuu pakkanen...herään aamulla, syön puurot, heitän prodet vitamiinien kera naamariin ja laahustan kahvinkeittimen ääreen..Kahvinkeitin pulputtaa ja aromit täyttää kämpän, AHhhhh! Sieraimeni nauttivat tästä euforisesta tuoksusta!

Juon kuppini tyhjäksi, satsaan ehkä kerran, pari. Tämän jälkeen nuuska huuleen ..AAAAAAhhh...QUOTE]

Korjattu.

L0b0 sanoi:
Ulkona paukkuu pakkanen...herään aamulla, syön puurot, heitän prodet vitamiinien kera naamariin ja laahustan kahvinkeittimen ääreen..Kahvinkeitin pulputtaa ja aromit täyttää kämpän, AHhhhh! Sieraimeni nauttivat tästä euforisesta tuoksusta!

Juon kuppini tyhjäksi, satsaan ehkä kerran, pari. Tämän jälkeen nuuska huuleen ..AAAAAAhhh...

AIJAIiiii, että tekee perttiä välillä, kunnon nuuska klöntti poskessa :)

Anyways, onhan röökistä haittaa, ääreisverenkiertoa heikentää, sekä aiheuttaa lukuisia muita ei toivottuja jutskia, totta! Mutta missäpä sitä haittaa tänäpäivänä ei olisi?

Leijonan sanoin; "Älä stressaa, kaikki me kuolemme" ...Se on vain ajan kysymys.

Kyllä se tupakka niin hyvälle maistuu treenin ja safkan jälkeen. Mielluummin poltan yhden päivässä ku vedän viikonloppuisin kännit.

No kukin tavallaan. Mutta tuntuu olevan yleinen harhaluulo, että sellasilla jotka eivät polta taikka dokaa, olis pipo jotenkin tiukemmalla. Toisaalta jos noi on ainoat keinot rentoutua, niin on konstit vähissä. Tollaset tarpeet on itse aiheutettuja, niitä ei osaa kaivata jos ei niihin ole itteensä ikinä koukuttanut.

En mie ainakaan luule et pipo ois sen tiukemmalla kuin muillakaan, mut yleensä heillä on tapana vähätellä niitä jotka käyttää edellä mainittuja nautintoaineita. Oon joskus ryypänny helvetisti ja joskus ollu vuoden juomatta, eikä ne oo muuttanu mua paremmaksi eikä huonommaksi.
Mutta jos ruvetaan menemään niin pitkälle, ettei anneta itsensä juoda kaffea sillon kun sitä halutaan, niin siinä tapauksessa treenaavien ihmisten ei myöskään pitäisi olla ovella töissä, koska silloin myöhäiset työajat vaikeuttavat lepäämistä. Siis kärjistetysti esitettynä.

Pehvanssi sanoi:
En mie ainakaan luule et pipo ois sen tiukemmalla kuin muillakaan, mut yleensä heillä on tapana vähätellä niitä jotka käyttää edellä mainittuja nautintoaineita. Oon joskus ryypänny helvetisti ja joskus ollu vuoden juomatta, eikä ne oo muuttanu mua paremmaksi eikä huonommaksi.
Mutta jos ruvetaan menemään niin pitkälle, ettei anneta itsensä juoda kaffea sillon kun sitä halutaan, niin siinä tapauksessa treenaavien ihmisten ei myöskään pitäisi olla ovella töissä, koska silloin myöhäiset työajat vaikeuttavat lepäämistä. Siis kärjistetysti esitettynä.

Joo samaa mieltä. Turha siitä on ylemmyyden tai paremmuuden tunnetta hakea, jos ei polta taikka juo, taikka toisinpäin.

L0b0 sanoi:
Itseasiaan: Vaarallisempaa terveydelle on ns. pyrkiä täydellisyyteen. Pakkiksella joku aikoinaan peräänkuulutti suhteellisuudentajua todella hyvin sanoin. Eli jossain tutkimuksessa oli todettu, että liiallinen täydellisen terveydelliseen elämään pyrkiminen johtaa väistämättä ennemmin tai myöhemmin stressiin ym. muihin huonoihin ja haitallisiin juttuihin.

Eli pitää olla pieniä huveja itse kullakin. Joku dokaa silloin tällöin, joka sauhuttaa, joku tekee sit taas jotain ihan muuta, mutta itse ainakin tykkään röökin mausta, sekä rentouttavasti vaikutuksesta!

Kannattaa välillä hieman löysätä vannetta pään ympärillä ;)
smoker.gif

Aamen! Täysin samaa mieltä! Eikä ole röökinpoltto kehitystä haitannut. Tietysti jos harrastaisi aerobisia lajeja, olisinkin juttu täysin toinen. Aion kyllä lopettaa.. Se vaan vaatii oikean ajan. Tän hetkinen elämäntilanne on sellainen, että elämästä tulisi liian helvettiä.

hekottaja sanoi:
Pysäyttää kehityksen! Viime heinäkuussa sorruin vuoden tauon jälkeen, enkä ole kehittynyt siitä yhtään.

:anssi:

Mullaki oli joskus vuoden tauko sillon ku poltin enkä mitään eroa kehityksen kannalta huomannu ku uudestaan alotin polttamisen.

Jos tykkää vetää röökii nii pölli huuleen vaa. Kyllä se lihas kasvaa röökimiehilläki.

Nepheg sanoi:
Tosin tupakoinnin kanssa syöminen tuottaa onglemia ei maistu ruoka niin hyvin.

No maistuu! Sitä ihan syömällä syö jotain hyvää, tai hörppä sumppia, koska silloin röökiki maistuu paremmalta =)

Näin siis ainaki allerkirjoittaneella ;)

Törmäsin mielenkiintoiseen kofeiiniartikkeliin. Ylimalkaisesti söörtsäämällä tätä ei löytynyt Pakkotoiston palstoilta.

"Eräässä tutkimuksessa säännöllinen kofeiininkäyttö (5mg/kg/vrk eli n. 3-4 kuppia kahvia päivässä) samanaikaisesti kreatiinin käytön kanssa poisti kokonaan kreatiinin hyötyvaikutuksen. Mielenkiintoista oli, että jos kreatiinitankkaus suoritettiin ilman kofeiinia, mutta kofeiinia nautittiin juuri ennen suoritusta, oli kreatiinin hyöty ennallaan."

Lukaiskaapa artikkeli

Kofeiini ei käsittääkseni ole sellainen aine joka varastoituu elimistöön samalla tavalla kuin esimerkiksi kreatiini tai jotkin vitamiinit (jos näin olisi niin esimerkiksi nukkumisesta tulisi jossain vaiheessa aika mahdotonta). Näin ollen riittänee että kofeiinin ja kreatiinin nauttimisen välillä pidetään muutaman tunnin väli.

Sakkeuksen kanssa samoilla linjoilla. Ei kannata turhaan stressaa, tai muutenkaan hifistellä sen krean kanssa. Itse olen heittänyt ihan menestyksekkäästi palkkarin sekaan 10g. Kyllähän sitä voi hienosäätää ja ostaa dextroosia ym, annostella 10x 1g paukkuihin, mutta ei se sen arvosta ole, uskokaa pois!

Kofuja + muita piristeitä nyt tulee napsittua ennen erittäin kovia treenejä. Ja silloin annokset ovat hurjat, jotta potkii! Mutta muulloin en käyttäisi. Pian huomataankin olevan piristehoro ja sit ei jaksa treenaa sata lasissa ilman em. tuotteita.. Joten kohtuus kaikessa!

Normaalisti ennen treeniä, kuitenkin tulee tinailtua 1 kupponen kahvia :)

Eipä toi kahvikupillinen(tai 150 mg) ennen treeniä ole haitannut minullakaan palautumisjuoman kreatiinin toimivuutta.

Threadissa oli sopiva otsikko, joten kysympä nämä tässä. Onko 400mg kofeiinia + kuppi kahvia liikaa 75-80 kiloselle henkilölle? Tänään aamulla otin ennen lenkkiä nuo ja lisäksi 500mg C:tä ja 5-10g tauriinia ja ei oikeastaan tuntunut missään, ehkä pikkasen oli energisempi olo.
Lisäksi kiinostaisis tietää, kuinka kauan kofeiinin pitäisi vaikuttaa? Tänään koulussa oli terveystiedon tunnilla kävelytesti ja testin loputtua mun pulssi oli 216! Opettaja ei aluksi uskonut mutta menin myöhemmin sanomaan, että olin aamulla ottanut vähän kofeiinia. Maikka meni aika hiljaseks ja sano, että kyllä se voi vaikuttaa ja mun annostelut ei ole terveellisiä. Sanotaan vielä, että mä en juokse lähes koskaan ja otin kovan 200m Valentin Konos -spurtin loppuun. On myös mahdollista, että laskin lyönnit väärin, vaikka laskin pulssin vain 10 sekan ajalta ja kerroin jälkeenpäin 6:lla.
Lisätään vielä, että muistan joskus yläasteella mitanneeni lepopulssiksini n. 90, mutta ajattelin silloinkin erehtyneeni. Ehkä pitäisi ihan lääkärillä käydä mittaamassa.

Edit: Kävelytesti suoritettiin n. 5 h lenkkiboosterin ottamisen jälkeen.

Ei ole mikään ihme, vaikka kiellettäisiinkin. Luulisin, että jos kahvi keksittäisiin nyt, se rinnastettaisiin juridisesti tupakkaan, alkoholiin tai jopa kannabikseen.

Tämmönen tää maailma on, kohta ei saa enää syödä mitään.

Back
Ylös Bottom