Kofeiini - Tehokas piriste lisää keskittymistä, valppautta ja treenitehoa

Meta title: 💥⚡ Kofeiini ⚡💥

Meta description: Tehokas piriste lisää keskittymistä, valppautta ja treenitehoa. Löytyy kahvista, energiadrinkeistä ja pillereistä — toimii nopeasti ja edullisesti...

Itekkään en oikeen huomaa kahvin vaikutusta. Sen verran paljon juonu. Kaverit on yleensä ku duracell-pupuja yhen kupin jälkeen, kun taas ite on eläkkeellä oleva neuloja :D mutta vaikka sitä ei huomaa niin toivottavasti se synapsi nopeutuu.

Joskus kun enemmän veti kahvia, ja rupes vähentämään, niin mulle tuli päänsärkyä.
Ei anna kahvi mitään älytöntä piristystä mulle, mutta kyllä helpottaa jos väsyttää.
Nykyään menee ,5-1l päivässä.

Ilman aamukahvia ( 0.5l) on ihan sama jäädä sänkyyn kuin tehdä mitään. Pää ei vaan lähe ottaa kierroksia ollenkaan :(

Maailman paras treeniboosteri jos vaan älyää olla käyttämättä sitä huvikseen joka päivä.
Itse käytän kerran viikkoon ennen tärkeintä treeniä ja mikään muu ei potki niin hyvin. Pitää vaan mennä aikaseen treenaamaan, muuten ei saa seuraavana yönä unta.

Kahvi & energiajuomat <3.. Paras laillilen treeniboosteri mitä on! Tulee kahvia juotua päivittäinkin ja aina ennen salia 250-500ml energiajuoma, silti se toimii niinku pitääkin.. Pienenä miinuksena että myyrä saattaa lentää herkemmin vessassa (varsinkin jos on juuri syöny ruokaa ja kauhea kiire salille), ja jos juon paljon yli 250ml ennen treeniä ni pulssi saattaa vähän sekoilla..

Aamusin ei kyllä lähe pää käyntiin millään ilman kofeiinia, sitten kun saa kofeiinia koneeseen niin on kun muissa maailmoissaan.. musiikki kuulostaa paremmalta ym, sadepäivinäkin paistaa aurinko! kunnon kofulaskuissa sitte vaan selaa mp3soittimestaan biisejä kun ei mikään oikeen taas nappaa.. Ei kyllä tohdi mitään Efejä kokeilla jos pelkällä kofulla saa tollasta aikaan...

Paras kahavi on aamukahavi. Oikeastaan tuo yksi kupillinen riittää ja se nautinto lopahtaa tuon ensimmäisen jälkeen. Maultaanhan se ei minua miellytä, niin en näe mitään syytä juoda sitä enempää. Niin tosiaan siis päänsärkyä tulee jos ei saa aamukahvia. Onhan se hyvä olla yksi pahe elämässä...

Olin lääkärin määräyksestä kahvitta n.3v sitä ennen join kahvia kuin sieni. kaksi viikkoa sitten eka pannu espressoa, oli todella Päräyttävä kokemus. Ajatus kulkee, liikkuminen on kivaa ja treenata jaksaa. kaikenkaikkiaan tulee HYVÄolo.

Reilu puol vuotta tuli duunissa litkittyä muutama kuppi päivässä paskaa automaattikahvia, kunnes yks päivä hoksasin ettei sen kuran lipittämisessä oo mitään järkeä. Lisäks mulle iskee kahvista järkyttävä kusihätä pitkäks aikaa, joten "lopettaminen" oli hyvinkin helppoa. Himassa en juo kahvia, silloin tällöin saatan jossain huoltsikalla ottaa pannusta mutta muuten on jääny aika vähälle.

Kyllähän se piristää, mutta kofeiini varsinkin kahvin muodossa nautittuna antaa enemmän niitä haittoja kuin hyötyjä :) .

En oo huomannu oikeestaan mitään vaikutuksia treenin suhteen, liekkö sitten johtuu siitä, että kahvia tulee ryystettyä vähän turhan paljon päivittäin :rolleyes: Olo tosin on kuin jollain ameeballa jos aamukahvi jää juomatta...

Hirveitä määriä en käytä. Yövuoroissa menee 2-4 tlk batterya, ei vaikutusta. Niistä en tuu yhtään virkeemmäks ja ihan hyvin saa mentyy nukkumaan vaik olis just juonnu tölkin. Kahvia tai teetä juon vaan muutaman kerran kuukaudessa.

Luulen olevani yliherkkä kofeiinille, en tosin varmaan pahimmasta päästä tapauksia. Kupin teetä voin juoda päivässä (tai pari kuppia, kunhan se on laimeaa ja välissä useita tunteja), tai n. puoli desiä kahvia, mutta enemmästä tulee kamala olo. Hikoiluttaa, ahdistaa, sydän hakkaa, tärisen jne. Ja sitä kestää seuraavat kahdeksan tuntia. Harmi sinänsä, koska tykkään kahvin mausta ja mielelläni vetelisin sitä vaikka joka päivä.

Luulen olevani yliherkkä kofeiinille, en tosin varmaan pahimmasta päästä tapauksia. Kupin teetä voin juoda päivässä (tai pari kuppia, kunhan se on laimeaa ja välissä useita tunteja), tai n. puoli desiä kahvia, mutta enemmästä tulee kamala olo. Hikoiluttaa, ahdistaa, sydän hakkaa, tärisen jne. Ja sitä kestää seuraavat kahdeksan tuntia. Harmi sinänsä, koska tykkään kahvin mausta ja mielelläni vetelisin sitä vaikka joka päivä.

Tiedän tunteen! Paniikkihäiriöstä kun joskus kärsin niin oli aika myrkkyä toi kahvin juominen..

Jos kokonaisen kofeeinitabun vetäsen klo 18 jälkeen tai esim. pullon kokista, ei ole toivoakaan että unta saa ennen klo 01, puolikkaan tabunkin kanssa on joskus siinä ja siinä. Mitään varsinaisia haitallisia sivuoireita en saa kofeiinista. Hiostuttaa kylläkin paljon normaalia enemmän salilla, mutta se on oikeastaan se syy jonka takia kofeiini tabun vedänkin ennen salia. Jotenkin tuntee kropan lämpimämmäksi ja treeni kulkee.

En kyllä hirveää vaikutusta ole huomannut, joskus saattaa pienen väsymyksen yli auttaa mutta voi olla kyse vaan placebostakin tai itse kahvin juomisesta rituaalina. Tykkään kyllä kahvin mausta ja jossain määrin sosiaalinen tapahtumakin tuo kahvin juominen jotenka tulee sitä vedettyä se 4-10 kupillista päivässä. Ei kyllä mitään "vieroitusoireitakaan" ole näkynyt vaikka olisi pari päivää kokonaan ilman.

Jos mausta tykkää ni voihan sitä aina kokeilla niitä kofeiinittomia sotkuja, jos sieltä löytys jotain juotavan tapasta.

Empä muuten ole nauttinut paitsi roosteri boostereissa. Näitäkin otan siis tosi harvoin; silloin kun on veto suht lopussa ja pitäis salille raahautua.

Back
Ylös Bottom