Kofeiini - Tehokas piriste lisää keskittymistä, valppautta ja treenitehoa

Meta title: 💥⚡ Kofeiini ⚡💥

Meta description: Tehokas piriste lisää keskittymistä, valppautta ja treenitehoa. Löytyy kahvista, energiadrinkeistä ja pillereistä — toimii nopeasti ja edullisesti...

Taas aikamoista paskaa. Vittu jos joku nyt lopettaa kahvin juonnin sen takia, että "laskee muka testosteroni-tasoja" niin ei helvetti sanon minä. Alkaa meneen jo ihan vitusti yli kyllä sitten. :D Ei muutakun anabolisia tai teetä, vai miten se oli.

Tekee ihan hyvää välillä vieroittaa ittensä kaikista stimuista. Omalla kohdalla nykyään ainoastaan kofeiini, ja kohta varmaan monella muullakin kun jaska meni kortille :D Alkaa vaan olemaan taas toleranssit kofeiiniin sillä mallilla että enää sitä ei juoda piristymiseen vaan normalisoitumiseen

Mun päivä alkaa yleensä noin puolella litralla kahvia ja päivän mittaan menee vielä pari kupillista lisää. Testotasoista en tiedä, mutta ainakin panettaa ihan riittävästi joten it's all good.

Löytyy myös tutkimuksia, jotka ovat kyseisen tutkimuksen kanssa ristiriidassa. Ei pidä sokeasti luottaa kaikkeen mitä lukee.

@T-101: tutkimukset eivät ole tohtori.fi sivuston teettämiä, vaan se on koonnut ne yhteen.

Sama se mitä suuhunsa laittaa, kaikkea voi käyttää, kohtuudella.

Varmaan keskustelu jo vaihtunut etusivun energiajuomista, mutta mainitsenpa vain että itse olen mielikuvamainonnan uhri ja noin kerran tai kaks viikossa tulee treenin jälkeen hörpittyä batterdy hydroa. Yleensä on treenin jälkee puhti jonkun aikaa ihan kateissa, ja se ei ole hyvä kun pitäis muksun kanssa kumminkin jaksaa heti salinkin jälkeen.

No ei helvetissä kofeiini lihota, lihoat kun syöt yli kulutuksen, aamen. Kofeiini nimenomaan kuivattaa kehoa. Teoria: Kofeiini piristää ja vähentää stressiä, stressi = Lihoamisen prekursori. :david:

Kofeiinin avulla on helppo tehdä tylsiäkin hommia koko päivä... :)
Joskus vuonna kivi kun kasvipohjaiset efedriinit tuli lisäravinteena myyntiin ensi annos thermogenic boosteria sai sen verran höpinää töppösiin että treenin jälkeen siivosin vielä kämpän, tiskasin tiskit ja laulelin megadethia samalla. Ilmankos se kämppis vaihtui siinä soluasunnossa melko tiheään :D

Kukaan ei nosta grammaakaan enempää rautaa kofeiinin tai jonkun energiajuoman avulla.
Muutenkin kaikilla piristeillä on säännollisesti pitempään kaytettyinä ainoastaan se placebo vaikutus.

Kannattaisi kokeilla sitrulliinimalaattiä tai beta-alatiinia treeniboostereina, niillä sentään saattaa olla jotain maitohappokynnystä nostavaa vaikutusta.

Kukaan ei nosta grammaakaan enempää rautaa kofeiinin tai jonkun energiajuoman avulla.
Muutenkin kaikilla piristeillä on säännollisesti pitempään kaytettyinä ainoastaan se placebo vaikutus.

Kannattaisi kokeilla sitrulliinimalaattiä tai beta-alatiinia treeniboostereina, niillä sentään saattaa olla jotain maitohappokynnystä nostavaa vaikutusta.

Ei sillä mitään suoraa vaikutusta lihasvoimaan ole, mutta kyllä mä ainakin saan treeneissä paljon enemmän pirteänä irti kuin väsyneenä. Jossain liikkeissä rauta vaan tuntuu kevyemmeltä kun saa viritettyä oikean vireystilan.

[venom];3792279 sanoi:
Ei sillä mitään suoraa vaikutusta lihasvoimaan ole, mutta kyllä mä ainakin saan treeneissä paljon enemmän pirteänä irti kuin väsyneenä. Jossain liikkeissä rauta vaan tuntuu kevyemmeltä kun saa viritettyä oikean vireystilan.

Tää on muuten ihan totta. Jos mut pistettäs suoraan aamulla salille painoja nosteleen, niin eihän siitä tulis paskaakaan. Jos taas saa heräillä tunnin pidempään kera parin kahvikupin, niin jo treeni kulkee :rolleyes: Helposti mavettaa 20kg enemmän pirteenä, sehän nyt on selvä.

Kyl, psykoaktiivinen juomahan tuo kahvi on, mieto tosin "päihdyttävyydeltään" samaa kategoriaa tupakan kanssa. Kofeiiniaddiktio--> käyttäjä on tavallaan nisti. Tulee päänsäryt yms viekkarit, jossei saa annosta. Rankkaa.

Siis ei jumalauta. Trollausta? Jo linkin nro 1 eka kappale kertoo kaiken olennaisen tästä ketjusta:

"Kahvin ja muiden kofeiinipitoisten juomien rappeuttava vaikutus on syöksemässä rakasta yhteiskuntaamme tuhoon. Suurin osa konflikteista eri puolilla maailmaa on kahvinjuojien aikaansaannoksia. Suurin osa liikenneonnettomuuksista on kahvinjuojien aiheuttamia. Suurin osa viime aikoina kuolleista on käyttänyt kahvia. Myös George W. Bush käyttää kahvia!"

:face:

Kofeiini lisää katekoliamiinien vapautumista mikä voi aiheuttaa insuliiniresistenssiä, siitä tulee ongelma bulkkikaloreilla eli kofeiini lihottaa....
dietillä kofeiini lisää rasvanpolttoa

Energiajuomat on kyllä saatanasta. Kahvi on jees ja sitä menee useempikin kuppi päivässä. Välillä tulee juotua kyllä liikaakin..

Mulla kyllä tuntuu rauta nousevan paremmin kofeiinibuustin avulla. Se tuntuu lämmittävän ja valmistavan koko kroppaa suoritukseen, ja adrenaliinitkin höyryää mukavasti.

Jossain vaiheessa join melko säännöllisesti kahvia ja kola/energiajuomia, mutta muhun kofeiinilla tuntuu olevan ihan liikaa haittavaikutuksia hyötyihin nähden. Jos juon aamulla kupillisen kahvia, niin en taatusti nuku seuraavana yönä (silmät vaan pyörii päässä). Kokista tai teetä jos juon niin tuntuu kuin menisin horrokseen eikä ajatus kulje enää ollenkaan. Jne.

Back
Ylös Bottom