Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kofeiinilla on kohtuullisen pitkä puoliintumisaika(n. 6 tuntia), joten kovin illasta niitä ei sitten kannata ottaa, tai sitten on kofeiinia vielä reiluhkosti veressä nukkumaanmennessäkin ja nukahtaminen saattaa olla vaikeampaa ja uni rauhattomampaa, kuin normaalisti.BoneFish sanoi:Otan joka aamu kaksi kofeiinitablettia joista tulee yhteensä 200mg kofeiinia. Onko tästä mitään haittaa (pidemmällä aikavälilläkin)? Entä onko tableteissa mitään "epäterveellistä" verrattaen jos ottaisi tuon saman kahvista?
Plus ettei tuollaisissa kerta-annoksissa ole muutenkaan enää mitään järkeä. Olo on tuollaisen annoksen jälkeen niin helvetin huonovointinen(olettaisin näin, koska en usko koskaan ottaneeni 3-4 tablettia enempää kerralla, mutta jo pienemmillä kerta-annoksilla on itselläni ollut huono olo), ettei treenaamisesta ainakaan tule mitään. Itselläni tulee jollain 2 aamulla plus 3 päivällä ennen treeniä annoksellakin helposti huono olo. Normaalisti on tullut vedettyä 2 aamulla ja 2 ennen treeniä annostuksella. Parempi olisi tietysti kokonaan ilman.Mike sanoi:Kun painellaan sinne päälle 700 milligramman kerta-annokseen, niin voipi vatsa oireilla. Oireilu on todella polttavaa ja viiltävää kipua ylävatsassa.
Timba79 sanoi:Kyllähän noihin varmasti jo jonkinlainen riippuvuus/toleranssi kehittyy jos jokapäivä säännöllisesti ottaa. Itse olen ottanut VAIN ennen treeniä jo 2 vuoden ajan 2 kofutablettia ja edelleen toimii yhtä piristävästi kuin 2 vuotta sitten. Jujuna tässä se, että otan tabletit korkeintaa joka toinen päivä ja jos tulee vaikka viikon treenitauko syystä tai toisesta, ei tänä aikana otetta tabletin tablettia. Kahvia en juo. Poikkeus on ainoastaa jos joskus kerran kuukaudessa autoa pitkän matkan ajaessa väsyttää, niin saatan tabletin tai kaksi syödä, mutta muuten en siis kofeiinia käytä kuin edellä mainitulla tavalla. En ole huomannut mitään haittavaikutuksia kertaakaan noista tulleen.
BoneFish sanoi:Otan joka aamu kaksi kofeiinitablettia joista tulee yhteensä 200mg kofeiinia. Onko tästä mitään haittaa (pidemmällä aikavälilläkin)? Entä onko tableteissa mitään "epäterveellistä" verrattaen jos ottaisi tuon saman kahvista?
protsku sanoi:Sitten taas tuntuu, että teessä ei ole oikein potkua kofeiininlähteenä.
blashyrkh sanoi:Onko teessä edes kofeiinia, vai vaan jotakin 'sen kaltaista' ? Ainakin kaakaopavuissa oli vain jotain kofeiinin kaltaista mutta mikä oli tilanne teen suhteen, en tarkoin muista.
Mike sanoi:Mä olen koittanut muistaakseni 800mg kerralla kofeiinia ja voi jeesus mitkä poltteet tuli. Ei kävelemään kyennyt eikä silloin iskenyt päähän juoda maitoa/piimää mikä aika tehokkaasti neutraloi kipuja.
Pikkupapu sanoi:Mäkin otan yleensä 1-2 kofeiinitablettia aamulla tai ennen treeniä (suunnilleen), enkä ole haittavaikutuksia ikuna huomannut. Enkä vieroitusoireitakaan (kuten esim. päänsärkyä), jos olen jättänyt tabut ottamatta.
Muistan silloin joskus kun luin pääsykokeisiin, niin "enkka", mitä tuli otettua noita kofeiinitabletteja päivässä oli 5 kpl (2 kahvikupin ja yhden RedBullin lisäksi), ja siltikin tuntui, että olisi voinut nukahtaa kirjan päälle. :O
T: Kofeiinisieppo
Oletko kuinka kauan aikaa tehnyt noin? Pohdiskerlin tässä vaan, että kuinkakohan kauan nimittäin menee, että elimistö tottuu nykyisiin määriin ja tarvitsee lisää?Ex-Tavis sanoi:Mä taas oon ottanu jopa 3-4 tablettia aina ennen treeniä yhdessä tauriinin kanssa. Varmaan aika suuri määrä naiselle, mutta mitään haittavaikutuksia en minäkään ole huomannut. En juo melkein koskaan kahvia, joten kofeiinitablettien vaikutuksen kyllä huomaa.
T: Kofeiinisieppo nro2:D
Pikkupapu sanoi:Oletko kuinka kauan aikaa tehnyt noin? Pohdiskerlin tässä vaan, että kuinkakohan kauan nimittäin menee, että elimistö tottuu nykyisiin määriin ja tarvitsee lisää?
Kofeiinisieppous rocks.
Taitaa olla nuo tabletit terveellisempiä kuin kahvi. Kahvissa on kaikkea myrkkyä seassa...kolesterolia jne. Tabuissa vaan kofua
Teessä on kofeiinia, mutta se kuinka paljon, riippuu tee laadusta.