Kofeiini - Tehokas piriste lisää keskittymistä, valppautta ja treenitehoa

Meta title: 💥⚡ Kofeiini ⚡💥

Meta description: Tehokas piriste lisää keskittymistä, valppautta ja treenitehoa. Löytyy kahvista, energiadrinkeistä ja pillereistä — toimii nopeasti ja edullisesti...

Recyclist sanoi:
Mulle selitti tuttu doktor etta kyseessa on ilmio nimelta peristaattinen aalto. Eli kun esim aamulla juo kunnon saavin kahvia niin suolistoon tulee eteneva aalto joka saa aikaan kakkiksen. Eri asia on sitten paivan aikana kahvin yliannostus, joka meikalaiselle saa aikaan kurat.

Ei kuitenkaa periSTAATTINEN aalto vaan peristalttinen, staattinen kun olisi paikallaan pysyvää ;)

unreal sanoi:
Mistähän johtuu, kun juo kahvia varsinkin aamulla niin kohta on pakko lähtee vääntää shaissee, mutta kun juo energia juomia niin ei mitään samankaltaisia vaikutuksia?

Varmaan joku muu ainesosa kahvissa kuin kofeiini? Eihän kofeiinitableteillakaan ole laksatiivista vaikutusta.

Viikonloppuisin juon usein 2 mukillista (3 d kpl) kahvia aamuisin. Joskus sinnittelen, että en lähde istunnolle ekan mukillisen jälkeen, kun on leipiä syömättä ja lehti lukematta.

Olen onnistuneesti vähentänyt kahvin juontia, enää mukillinen+kupillinen päivässä. Silloin kun join kahvia paljon, niin iltasin ei tullut uni ja aina väsytti, kun oli pakko kuitenkin herätä aikaisin.

mulla ei kahvinjuonti aiheuta muuta kuin parin tunnin päästä jumalainen kusihätä..tämäkin johtuu siitä että kahvi poistaa kehosta nestettä, eikö?

metalman sanoi:
hehe, mullakin sama juttu. aamulla kun juon ekan kahvikupin, niin n. puolessavälissä mukia pitää lähteä Kiireellä pöntölle. ei ole ikinä kuralla, mutta tulee kyllä vauhdilla :)

Sama vika rahikaisella :kippis1:

latku sanoi:
mulla ei kahvinjuonti aiheuta muuta kuin parin tunnin päästä jumalainen kusihätä..tämäkin johtuu siitä että kahvi poistaa kehosta nestettä, eikö?

Jep, kofeiini on nestettä poistava aine.

unreal sanoi:
Mistähän johtuu, kun juo kahvia varsinkin aamulla niin kohta on pakko lähtee vääntää shaissee, mutta kun juo energia juomia niin ei mitään samankaltaisia vaikutuksia?
Kyllä mulle tuli energia juomastakin aamulla tajuton paska hätä.Odottelin että lavetti saapuu hakemaan kavinkoneen ja ajattelin hörpätä 0.5l energia juomaa odotellessa,juuri kun olin juonut pullosta puolet ja rekka tuli hakee konetta niin iski törkee paska hätä. No ei auttanu kun juosta paperirullan kanssa metsään.

vilho_kanuuna sanoi:
Batteryt ja Red Bullit on vettä, kun ediin verataa.
Ihan samat pitoisuudet niissä kaikissa on kofeiinia ja tauriinia. EDin pakkauskoko on tosin isompi, joten yhestä sellasesta saakin jotain piristystä. Toisin kuin jostain Red Bull-tölkistä jossa on vähemmän kofua kuin tabletissa tai kahvikupissa.

Sikäli kätevää stuffia, että piristävän vaikutuksen voi jakaa esim. 2 tunnin luennon ajaksi tasaisesti hörppimällä. Kahvin kun joutuu hörppäsemään kerralla, kun kylmä kahvi on :urjo:

mikämassa sanoi:
Sikäli kätevää stuffia, että piristävän vaikutuksen voi jakaa esim. 2 tunnin luennon ajaksi tasaisesti hörppimällä. Kahvin kun joutuu hörppäsemään kerralla, kun kylmä kahvi on :urjo:

Osta jääkahvia:D

Elikkäs kunka paljon yhdessä kahvilusikallisessa kahvia on
kofeiinia? jos esim keittäs 2 kupin verran kahvia (noin 2dl)
ja siihen laittas 4 kahvilusikallista kahvia niin oisko siinä tarpeeks
tuju määrä kofeiinia aamuaeroobiselle?

ps. Anteeksi jo etukäteen jos tästä on jo treadi mutta en itse ainekaa
haulla löytäny.

kuulin jostai et kahvi nopeuttaa aineenvaihduntaa n. 10 minuutiksi.. Hmm.. onko tuolla mitään perää?? Sinäänsä se on huono koska itselläni on muutenkin nopea aineenvaihdunta ja yritän saada massaa lisää.. tuskinpa tuolla kahvilla on suurta merkitystä kuitenkaan.. :anssi:

Kun saat ne kolme tärkeintä asiaa kuntoon niin kehitystä pitäisi tulla. Eli lepo,treeni ja varsinkin ravinto kohdilleen niin pitäisi tulosta tulla. Nuihin kiinnität huomiota niin kehitystä pitäisi tulla juot kahvia tai et.

Jep kahvista ei oo merkittävää haittaa eikä hyötyä. Mutta kahvi nopeuttaa aineenvaihduntaa (huomaa sen ku heti kusettaa ja paskattaa).

Kofeiini kiihdyttää aineenvaihduntaa ja toki kahvi on muutoinkin aika tujua mahalle ja täten pistää mahan toimimaan..sen kyllä huomaa aamuisin:D

Nepheg sanoi:
Jep kahvista ei oo merkittävää haittaa eikä hyötyä. Mutta kahvi nopeuttaa aineenvaihduntaa (huomaa sen ku heti kusettaa ja paskattaa).

Sama homma mutta kahvista on se hyöty että sillä saa päänsäryn loppumaan. Tänäänkin oli päivällä pirullinen Migreeni ja kupillinen kahvia niin se meni ohi.

japa sanoi:
Sama homma mutta kahvista on se hyöty että sillä saa päänsäryn loppumaan. Tänäänkin oli päivällä pirullinen Migreeni ja kupillinen kahvia niin se meni ohi.

Ei ollut vaan vieroitusoireista kysymys? ;)

Mulle suositeltiin Kofeiinia luuydin-neste tutkimuksen jälkeen juuri pääkipuun!

Spidey sanoi:
Kun saat ne kolme tärkeintä asiaa kuntoon niin kehitystä pitäisi tulla. Eli lepo,treeni ja varsinkin ravinto kohdilleen niin pitäisi tulosta tulla. Nuihin kiinnität huomiota niin kehitystä pitäisi tulla juot kahvia tai et.
Yleensä.. :D

Back
Ylös Bottom