Kodin valaistus

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Airam Kubo tai Ronda?
Kubo
Ronda

Pätevän näköset. Noita on ilmeisesti eri vahvuuksia. Osaatko sanoa jos tulee kaksi lamppua n. 10m^2 tilaan, millä vahvuuksilla pitäisi ostaa? Lisäksi, onkohan noita lamppuja missään pääkaupunkiseudulla näytillä? Olen noita löytänyt ainostaan verkkokauposta.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Pätevän näköset. Noita on ilmeisesti eri vahvuuksia. Osaatko sanoa jos tulee kaksi lamppua n. 10m^2 tilaan, millä vahvuuksilla pitäisi ostaa? Lisäksi, onkohan noita lamppuja missään pääkaupunkiseudulla näytillä? Olen noita löytänyt ainostaan verkkokauposta.

Käsittääkseni kyseessä on aika tuore tuote joten on varmaan aika niukasti näytillä. Ite ostin juuri kaksi kappaletta 15W Kuboja kotiin SLO:lta. Toinen on testissä eteisessä johon niitä riittäisi 1 kpl. Toinen on kodinhoituhuoneessa johon siirrän toisenkin ja eteiseen hankin 2 kpl 10 wattisia. Huppe laittoi tänne jossain vaihesssa kuvan omasta Rondastaan.

Zone-sarja -42%
Käsittääkseni kyseessä on aika tuore tuote joten on varmaan aika niukasti näytillä. Ite ostin juuri kaksi kappaletta 15W Kuboja kotiin SLO:lta. Toinen on testissä eteisessä johon niitä riittäisi 1 kpl. Toinen on kodinhoituhuoneessa johon siirrän toisenkin ja eteiseen hankin 2 kpl 10 wattisia. Huppe laittoi tänne jossain vaihesssa kuvan omasta Rondastaan.

Nonih, nyt tuli tilattua 2xRonda 15W askarteluhuoneeseen. Pitkään pähkäilin kumman valitsen, mutta ajattelin että kulmikkaaseen huoneeseen sopisi paremmin pyöreät lamput.

Nyt tuli 2x 15W Airam Ronda lamppua. On muuten aika kirkkaita, jopa hieman häikäisevät. Halusin kuitenkin 24cm kokoiset ja niitä ei ollut 10W mallina. Ehkä noihin sais jotkut "himmentimet"? On kyllä hienon näköiset.

Näköjään ebay:ssä ei led-polttimot maksa juuri mitään. Onkohan niissä tulipaloriskiä?

Saahan niitä. Halvalla et todennäköisesti saa kovin laadukasta/tasalaatuista tuotetta.
Jos lamppu tulee johonkin toisarvoiseen paikkaan ja laadulla ole niin väliä niin siinä tapauksessa varmasti tuote on varmasti hintansa väärti.

Tulipaloriskistä ei pysty sanomaan maallikko oikein mitään. Onhan noissa halpiksissa sanomista viranomaisella välillä ollut. Varmemmin saat turvallisen kun pitäydyt tunnettujen valmistajien tuotteissa.

Ulkovaloissa täytyy näköjään olla aika tarkkana mitä polttimoita ostaa. Voi olla tasa- tai vaihtosähköä noi piensähkövehkeet.

Tarttis saada saunaan valo selkänojan taakse. Oon yrittäny katella sellasta yhtenäistä valoa, eli ei esim. sellasia led valoja mistä näkee ne erilliset tuikut. Mistähän mahtas löytyä? Ulkosauna, joka ei ole lämmitetty muutoin kuin saunoessa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kestääkö nuo ledit lämpöä. Myydäänhän niitä juu, mutta kestääkö ne saunassa? Kellään ollut ledejä esim saunan katossa niin, että ne ollut käytössä ainakin pari vuotta?

Elektroniikasta vaan oppinut, että ledin ainoa vihollinen on lämpö. Se kun sattuu olemaan puolijohde, joten siitä ei pääse yli eikä ympäri, että lämpö on pahasta.

Kestääkö nuo ledit lämpöä. Myydäänhän niitä juu, mutta kestääkö ne saunassa? Kellään ollut ledejä esim saunan katossa niin, että ne ollut käytössä ainakin pari vuotta?

Elektroniikasta vaan oppinut, että ledin ainoa vihollinen on lämpö. Se kun sattuu olemaan puolijohde, joten siitä ei pääse yli eikä ympäri, että lämpö on pahasta.

Vastasit jo itse kysymykseesi. Toistetaan; ledien kestoikä romahtaa kun lämpötila nousee yli sallitun (yleensä max. +40C) koska annetun maksimin yläpuolella jäähdytysmekanismi ei pysty enää pitämään puolijohteen lämpöjä sallitussa alueessa. Samasta syystä led toimii erinomaisesti kylmässä (kun ei ole jäähdytysongelmaa).

Kyllä sen itse tiedän, se olikin vaan kysymys, jos jollain ois moisia ollut vaikka kiukaan päällä ja kestänyt siellä useamman vuoden. Tosin siitäkin taitaa olla huono lähteä yleistään.

Itse suosittelisin kuitua ja ehkä penkin tasolta alaspäin vois lämpötilat olla LED:lle jo edes siedettävät.

Kyllä sen itse tiedän, se olikin vaan kysymys, jos jollain ois moisia ollut vaikka kiukaan päällä ja kestänyt siellä useamman vuoden. Tosin siitäkin taitaa olla huono lähteä yleistään.

Itse suosittelisin kuitua ja ehkä penkin tasolta alaspäin vois lämpötilat olla LED:lle jo edes siedettävät.

Mulla on ledit ollu saunan katossa kohta vuoden ja toimii vielä. Onhan tuo sauna sellanen paikka että jos se ei mikään yhteissauna ole niin käyttö on aika vähäistä ja vaikka käyttöikä romahtaisi 1/10 osaan ni se on edelleen 2000 tuntia joka tarkottaa vaikka 4h viikottaisella käytöllä noiqn kymmenen vuoden käyttöikää..

2v ollu saunassa ledit(kerroin sen jo aiemmin), ei mitään ongelmia. Ledit on kylläkin selkänojassa ja ylälauteiden alla(osoittaa alaspäin).

Eli jonkinlaisella varauksella niitä voinee saunaan laittaa. Mutta luultavasti halvalla ei saa ainakaan hyvää tuohon tarkoitukseen.

Näköjään ebay:ssä ei led-polttimot maksa juuri mitään. Onkohan niissä tulipaloriskiä?

Löytyy netistä jos jaksaa etsiä, Kiinan ledien tutkimus pahimmillaan kannan lämpötila oli 250c kun keskimäärin Suomessa myytävissä 60celsiuksen pintaan eli on tulipaloriski.

Back
Ylös Bottom