Kitaristit ja dream theaterin ystävät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stanzo
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Punnus
Dream Theaterin Metropolis 2000: Scenes from New York DVD on hyvää materiaalia jos ei ole nähnyt bändiä livenä.
Näin on! Lainasin tuon DVD:n syksyllä Mikeltä ja hain sitten itselleni joululahjaksi oman. :hmmm:

DT kolahtaa kovasti myös naisiin!

Images and Words on mukavan melodista (?) Dreamia, johon jäin koukkuun heti ensi kuulemalta. Nyttemmin tuntuu maku muuttuneen: etsin usein ne aggressiivisemmat biisit... Uusin levy vaati jotenkin enemmän kuuntelukertoja ennen kuin siihen pääsi sisään.
Provinssissa olin minäkin, soundit tuntuivat vatsanpohjassa asti! Itse yritän kovasti löytää keyboardsin nuotteja, lainasin tutulta songbookia ja nyt on jo iso kasa mistä aloittaa toivoton urakka!

selkeesti parhaat DT:n levyt on awake ja change of seasons. Molemmissa helvetin hyvät soundit (etenkin rummuissa), ja muutenkin materiaali näillä levyillä iskee meikäläiseen toisin kuin nämä ultrameganopeet-mukavitunmakeet räpellykset mitä niiltä on nyt alkanu tulemaan.

ps. eka levy on ihan kauheeta shittiä eikä vähiten sen laulajan takia..

... Vuonna ..muistaakseni -98 Dream Theater oli soittamassa nummirockissa . Olin kyseisen orkesterin vannoutuneena fanina katsomassa ja pienestä hetken mielijohteesta kiipesin piikkilankaaitojen yli backstagelle.. oli monta tuntia aikaa jutustella Mike portnoy :n , Petruccin ..ym muun bändin kanssa . Tietenkin viinat olivat ilmaiset ja jatkopileet hotellilla kunnes teatteri lähti kohti ranskaa ja seuraavaa keikkaa. hyvät muistot jäi tosta juhannuksesta.

ps. tämä tarina on tosi..

Originally posted by nako
...ja pienestä hetken mielijohteesta kiipesin piikkilankaaitojen yli backstagelle..

et kuitenkaan satu olemaan myös se heebo joka oli niin innostunut DT:n ilmaantumisesta että hyppi päin niiden keikkadösää ja huusi eläimellisesti "dream theaterröööööääää!!!" ja jätti jalkansa sen linjuriauton alle ja lähti sairaalaan?

ps. tämäkin tarina on tosi ja voi veljet kun me naurettiin..

Vuosia sitten kuuntelin Images and Wordsiltä biisin Another Day ja siitä päivästä eteenpäin oon kuunnellu Dream Theaterii 24/7/365 :kippis1:
Toista yhtä kovaa orkesteria saakin hakemalla hakea, äänimaailma on ihan toisesta ulottuvuudesta ja sovitukset aivan uskomattomat!!! Levyt menee paremmuusjärjestyksessä tyyliin 1. I&M 2. Scenes from a Memory 3. Awake 4. Falling into Infinity 5. Change of Seasons 6. Six Degrees of Inner Turbulence 7. When Dream and Day Unite.. Ja ei kannata todellakaan unohtaa Live Scenes from NY:tä, aivan mielettömän mahtava live-levy! :whip:

Studiokiekoista paras on images and words/awake, molemmat rulettaa. Esimerkkinä scarred ja metropolis pt.1

Awake ehkä avautuu hitaammin kuin images. Ja tosiaankin, tuo live scenes from new york on hyvää kamaa sekä levyllä että dvd:llä.

Harmittaa vain että eivät laittaneet kakos cd:n biisejä siihen dvd:lle :whip:
mutta ei ois varmaan enää yhdellä levyllä pärjättykään.

Loistobändi, levyhyllystä löytyy Awake, A change of seasons, Images and words, Scenes from a memory ja Six degrees of inner turbulence. Noista ehkä parhaiten itelle kolisee I&W sekä Scenes from a memory, mutta eipä nuo muutkaan huonoja ole. Itsekin olin viime kesänä kattelemassa bändiä Provissirockissa eturivissä, ja täytyy kyllä sanoa että osaavat soittaa livenä yhtä tarkasti ja virheettömästi kuin levylläkin. :eek:

Suurin osa Images and words kappaleista pystyy jammaamaan ja saa sillä lailla selville miten biisi menee... Onhan siellä myös niitä juttuja mitä on vaikea kopioida kuulolta.

Hattua nostan sille joka vetää Silvermoon:in tuosta vaan. Niin paljon breikkejä ja kikkailua + vaikeeta sooloilua siinä että en täysin jaksanut oppia.

Originally posted by Mike
Awake rulettaa, hyvänä kakkosena Images and words.

Juuri näin. Ostin aikoinaan kalliilla rahalla molempiin nuotitkin, eikä kaduta, mukava niitä on myös soitella ja jos haluaa tekniikkaa ja ajoitusta rakentaa/kehittää niin hyvää matskua myös siihen (vaikkapa Vain, Friedmannin ja Satrianin soitantojen lisäksi). :thumbs:

Pystyykö palstan kitaristit soittamaan puhtaasti läpi sen Overture 1928 -biisin intron ensimmäisen nopean juoksutuksen? Mulla on 4-kielisellä bassolla vähän asemien kanssa vaikeuksia. Ei ehdi millään mukaan kun pitäisi kesken sikanopean kuvion vaihtaa asemaa kaulalla ja sormista ei näy edes ääriviivoja. Olispas 3000 euroa ylimääräistä niin ostaisin oitis Warwickin 5-kielisen kokopuukaulaisen Thumb Bassin. :worship:

Originally posted by Tomi
Pystyykö palstan kitaristit soittamaan puhtaasti läpi sen Overture 1928 -biisin intron ensimmäisen nopean juoksutuksen? Mulla on 4-kielisellä bassolla vähän asemien kanssa vaikeuksia. Ei ehdi millään mukaan kun pitäisi kesken sikanopean kuvion vaihtaa asemaa kaulalla ja sormista ei näy edes ääriviivoja. Olispas 3000 euroa ylimääräistä niin ostaisin oitis Warwickin 5-kielisen kokopuukaulaisen Thumb Bassin. :worship:

ei se kitaralla ainakaan tuota ongelmia. jos bassolla sormilla naputtelee niin ei ainakaan minulta onnistus millään

Originally posted by Tuomo
ei se kitaralla ainakaan tuota ongelmia. jos bassolla sormilla naputtelee niin ei ainakaan minulta onnistus millään
Jåå, 15-vuotiaasta asti oon soittanut bassoa ja alusta lähtien sormilla (ja peukulla, hohohoho). Mulla pysyisi kyllä oikea käsi mukana tossa lurituksessa, mutta vasen käsi ei yksinkertaisesti ehdi vaihtaa asemaa tarpeeksi nopeasti otelaudalla. On muuten aivan jiisöksenhyvä biisi!

Back
Ylös Bottom