GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Kisareissun matkalaukku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Faidra
  • Aloitettu Aloitettu
muistin, että täällä kisapuolella on tällainen listaus ja ajattelin tästä tarkistaa, onko omasta listastani jäänyt jotain tärkeää uupumaan. melko lailla kaiken olin näköjään tajunnut listata, mutta tämä ruokaosio pisti minut ihmettelemään...

Viikot vähenee! Nyt voi alkaa jo siirtää ajatuksia kisapäivään valmistautumiseen...

Taas jostain jenkkiforumeilta varastettua tietoa, oon keräillyt eri lähteistä näitä joten en osaa yhtä lähdettä nimetä. Mukaan olisi siis syytä pakata:
- -
Syötävät ja niihin liittyvät tavarat:
Ruokia ovat ainakin tankkausruuat (riisikakkuja, pilttiä, riisiä, ananasta, banaania...), pumppiruuat (suklaata, sipsejä, valkuaisia, pilttiä, punaviiniä...)

siis woooot :eek: ?! ihanko oikeasti ennen kisaa/kierrosten välillä syödään nykyään suklaata ja sipsiä?! joku punaviini nyt on niin 1000x :urjo: , etten sitä ikinä kaataisi kurkustani alas, vaikka kuinka aikaansaisi maailman upeimman pumpin, mutta suklaata ja sipsiä söisin kyllä niiiiin mielelläni :D . onko tuo siis ihan normikäytäntö nykyään? siksi kyselen, että kun minä kisasin viimeksi - 7 vuotta sitten :rolleyes: - ei yksikään likka vetänyt takahuoneessa suklaata tai sipsejä, punkusta nyt puhumattakaan. sellaiset tuotteet tulivat esille vasta kisan JÄLKEEN.

tietysti minulla on tässä oma lehmä ojassa, koska jos tämä on ihan hyväksytty systeemi nykypäivänä, kehtaan sanoa valmentajalle haluavani kyseisiä pumppiruokia "kun kaikki muutkin" :lol2: .

Vasta yksien kisojen kokemuksella oon ehkä huono puhumaan, mutta kyllä mulla sipsejä ja suklaata takahuoneessa mukana oli. Ja itseasiassa kuntokin parani tokalla kierroksella ehkä osittain myös syömisen myötä - saattaa tosin olla vaikutuksensa jännityksen laukeamisellakin ;)

puustinen, sipsejä jotkut syö sen suolan takia. Tai käy siihen vaikka meetvurstikin. Riippuu kai tankkauksesta, mut mun ymmärtääkseni ainakin Isoilla Pojilla tolla on jotain tekemistä sen kans että suonet tulee pintaan. Nuo viinat on samaa tarkoitusta varten (tosin voihan sitä rohkaisuakin ottaa ;)). Suklaata sitten energiaksi, sillä ei kai muuta merkitystä ole. Mulla luki ihan valmentajalta saadussa lapussa, että ennen lavalle menoa muutama pala suklaata. :)

kiitos emmah ja faidra tiedosta :) . toki oli helppo päätellä, että suolan ja energian vuoksi ko. tuotteita otetaan, mutta oli se silti yllättävä tieto, että kisan aikaiseen tankkaukseen käytetään jotain ns. herkkulistan puolelta. olin jotenkin ajatellut, että suola otetaan ihan suolana suoraan paketista ja energiaa piltistä ja ehkä maksimissaan jostain energiapatukasta, näin niinkuin urheilijamaisesti.

no, kauaa ei meikäläisen enää tarvitse odottaa viimeisten päivien listausta valmentajalta, joten sieltä ne omatkin kisasyötävät pian selviävät.

No sillä tuskin on käytänössä mitään merkitystä enää siinä kohti, kun ollaan menossa lavalle 10min päästä että mitä sinne suuhun tuuppaa (kunhan nyt ei ala lappamaan kilotolkulla sitä ruokaa). :) Muutama karkki jne. tuskin vaikuttaa kuntoon yhtään mitenkään (vai vaikuttaakohan?). Vetäiseehän ne jotkut puolikkaan pizzankin siellä takahuoneessa.. onpahan hyvä mieli ja masu edes hiukan kylläinen. ;)

Huoltaja matkalaukkuun... ;)

En löytänyt valmista postausta seuraavasta: eli voiskos tänne "matkalaukkuun" vaikka lisäillä vielä huoltajan tehtävistä listaa? Mitä kaikkea huoltaja pääseekään (joutuu) tekemään kisapäivänä? :whip:

En löytänyt valmista postausta seuraavasta: eli voiskos tänne "matkalaukkuun" vaikka lisäillä vielä huoltajan tehtävistä listaa? Mitä kaikkea huoltaja pääseekään (joutuu) tekemään kisapäivänä? :whip:

Tämä kiinnostaisi myös minua :)

Vielä noista menkoista... mietin sitä, että jos sattuu menkat juuri kisapäivälle ja mulla ainakin ne ekat kaks päivää on ihan hirveät... Miten siellä lavalla oikein onnistuu olemaan niin mahdottoman edustava sitten kun pikku biksuissa yrittää olla niitä hirveen karmeen kamalia menkkojaan miettimättä?! Tyyliin, näkeekö joku että mulla on menkat ja pettääkö suojat sun muuta. Huokaus :jahas: Kisaaminen ei vielä ole edes ajankohtainen ja onnistun jo miettimään tällaisia :evil:

Vielä noista menkoista... mietin sitä, että jos sattuu menkat juuri kisapäivälle ja mulla ainakin ne ekat kaks päivää on ihan hirveät... Miten siellä lavalla oikein onnistuu olemaan niin mahdottoman edustava sitten kun pikku biksuissa yrittää olla niitä hirveen karmeen kamalia menkkojaan miettimättä?! Tyyliin, näkeekö joku että mulla on menkat ja pettääkö suojat sun muuta. Huokaus :jahas: Kisaaminen ei vielä ole edes ajankohtainen ja onnistun jo miettimään tällaisia :evil:

Kun rasva% menee tarpeeksi alhaiseksi, niin niitä menkkoja ei yleensä tule. Kun ollaan kireässä kunnosa, niin rasva% on aika alhainen :). Minulla esmes loppui menkat jo kesällä, kun syksyllä kisattiin.

Jos ne menkat kuitenkin tulevat, niin sille ei kai oikein voi mitään ja turha sitä on alkaa kärvistelemään ja itselleen stressiä ottamaan. Ei siellä lavalla olla kuin hetki kerallaan ja onhan sitä olemassa ihan kunnon suojia vuotoja varten...niin ja niitä vessoja missä käydä :D.

voihan menkkoja aina siirtää. Itse olen aina isoihin voimistelu/tanssikisoihin siirtänyt, ettei se epävarma olo pääse iskemään, "entä jos näkyy..." ja on muutenkin yksi stressin aihe pois.

Suositut

Back
Ylös Bottom