SUPERCARB 1kg -40%

Kisadietti

Moro kaikille ja erityisesti kisadiettaajille! Mitkäs on fiilikset? Itselläni 3:s viikko menossa ja pieni vidudus päällä, kun flunssan poikanen tuli häiritsemään diettirutiineja. Tältä viikolta aamulenkit ja treenit on tekemättä. Stressaamalla tämä homma ei varmastikaan parane, mutta ei mahda mitään kun tuntuu niin hirveeltä yrittää pysytellä kotona ja sairastaa! Muilla samanlaisia kokemuksia? Kuumetta ei oo ollu, mutta kauhee flunssa ja kurkku kipee...ei oo viisasta urheilla!

Mikäs on diettaajien juhannussuunnitelmat? Juhannuksen tulen viettämään anopin ja appiukon kotona järven rannalla. Hmm ja katsellessa kun oma ukko örveltää kännissä (todennäköisesti). Nooh voisinhan sitä minäkin kehitellä jotain mukavaa kuten vesijetillä ajelemista tai saunomista ja uimista, mutta saa nyt nähdä tämän olotilan kans et uskaltaako riskeerata seuraavaakin diettiviikkoa sairastamalla. Siihen ei kyllä ois varaa...

Saisko vielä vinkkejä lämpimiin ruokiin!!?? Mitä kaikkee mukavaa ja hyvänmakuisia piristyksiä ootte niihin keksiny? Kana ja riisi alkaa tulla jo tässä vaiheessa korvista ulos ( en oo koskaan tykännyt siitä ja nyt vieläkin vähemmän:( ) Tänään ajattelin tehdä jauhelihakeittoa perunoista, naudan paistilihasta ja mahd. porkkanoista jne. vähän vaihtelua noihin peruna ja jauheliha mössöihin, jotka on melko kuivan hivakoita) Mutta mikä parasta=>mansikoita/lakkoja/marjoja maitorahkan sekaan ja sauvasekoittimella pienoinen sekoitus. Tulee muuten melko namia, kun ananakset heittää vielä samaan kippoon!

Kertokaa fiiliksistänne? -kiitos-
Aurinkoista jussia kaikille:cool:

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Dieetin eka kolmannes menossa (koko pituus n. 20vkoa), joten jussina selvinpäin ja grilliherkuitta olen minäkin, ystävien luona ja oma mies kait kännää...No, hänen vuoronsahan se onkin, minä otin viime juhannuksena hänen ollessa kuskina.

Kananmunista saa monenlaisia dieettijuttuja; proteiinipitoisia ja edullisia, maukkaitakin minun mielestäni. Keltuaisia ei toki kovin montaa voi dieetillä päivässä vetää!

Muuten erilaiset raejuusto&rahkaviritelmät (syön paljon salaatin muodossa nyt kesällä, sinnehän "kastikkeena" uppoaa hyvin se "pakollinen" oliiviöljy-ruokalusikallinenkin) kuuluvat dieettiruokiini, samoin kuin puurot ja ruisleipä. Vihanneksia, riisiä, hedelmiä, perunaa...Hurjasti vettä ja rahkamössöihin jonkinverran hermesetas-liuosta - siinäpä mun dieettieinekset.

Tankkauspäivinä onneksi sentään saa jädeä...:cool:

Tsemppiä Fitnesspimulle ja muistahan parannella flunssat pois ennenkuin jatkat treenejä kohti kisaa! Hyvää Juhannusta kaikille!

Pari viikkoa olen dieetillä ketkutellut ja toistaiseksi kaikki tuntuu helpolta. Tiedän kyllä kokemuksesta, että loppuaika tulee olemaan tiukkaa, vaikka alussa vielä hymyilyttää. Juhannus meni lähes selvinpäin, hiilaripäivä venähti puoleksitoista (ei kuitenkaan vahingossa, vaan harkinnan jälkeen :p ) Sunnuntai-illan aerobinen salilla oli kyllä top viitosen joukossa elämäni pisimpiä tunteja listatessa...

Näin kesällä dieetatessa syön aika paljon uusia perunoita, herneitä ja muita tuoreita vihanneksia. Proteiinit otan lähinnä kanasta tai paistijauhelihasta, rahkasta, raejuustosta, heraprotskusta ja harvakseltaan kalasta. Maistoin juhannuksen hiilisiikaa ja se oli sairaan hyvää!

Update-time!! Aiheesta ei olekaan ollut juttua taas pitkään aikaan :D

Mites on likoilla sujunut tuo diettailu?? Alkaako pakokauhu kolkuttelemaan ovella vai onko aikataulussa pysytty? Onko lihaa lähtenyt liikaa? Odottavatko missikisakengät valmiina kaapin perukalla :rolleyes:

Heh, täällähän sitä palellaan koneen ääressä (merkki siitä että rasvat alhaalla? Toivottavasti!)...Rasvaa on lähtenyt omasta (ja kanssaihmistenkin) mielestä ihan hyvin, tosin vähän vielä lisääkin saisi näinä viime viikkoina mennä...Paino on yllättävän korkealla (HUI - kai?!), treeni kulkee kumman kovaa vähäisistä kaloreista ja paljosta aerobisesta huolimatta...Ennenkokematonta minulle, ehkäpä tällä kertaa on tehty jotain enemmän oikein?

Summa summarum - kevyempi ja tiukempi olisin toki mieluustikin (heh, kukapa ei, eihän sitä itse kai koskaan ole täysin tyytyväinen kuntoonsa?), mutta toisaalta, kunto on aiempia kisoja parempi, eli tavoitteeni kyllä täytän tälle syksylle ihan komeasti :cool:

Ja mieltä ylentää kyllä kovastikin ajatus siitä, että n. 4 viikon päästä sitä ollaankin jo "massakaudella"...NAM! Maltan tuskin odottaa...:D

Vähän palelee täälläkin, mutta ilkeämpi juttu on pään jumitus... Väsyneenä ja hiilarit vähissä on kyllä välillä niin tyhmä ja hajamielinen, että oikein hävettää ;) Muuten kaikki on mennyt ihan ok. Perinteisesti tässä vaiheessa alkaa arveluttaa riittääkö kunto, niin myös nyt. Lihasten tiedän riittävän, tiukkuus on kysymysmerkki. Parempaan kuntoon pääsen kyllä nyt kuin viime kisoissa, mutta tavoitteet ovat niin korkealla, että en tiedä riittääkö tämä :confused:

Mutta kohtahan sen näkee, luojan kiitos. Tsemppiä Brunetti ja muut lavalle tulijat! Palataan asiaan viimeistään katsastusten jälkeen, olisi mukava kuulla miten siellä meni. Itse otan tuntumaa ekana viikonloppuna.

Olen ihan uusi kirjoittaja palstalla, lukenut olen juttujanne jo pidemmän aikaa, mutta nyt vasta rekisteröidyin..

Sellainen mieltä askarruttanut kysymys liittyen tuohon kisadieettiin, eli kuinka paljon se oikeastaan eroaa normaalista (massa/harjoittelukausi?) ruokavaliostanne? Vaihtelevatko ruoka-aineet tai määrät paljonkin?

Ja jatkona vielä, olen itse miettinyt fitnesskisoihin osallistumista joskus tulevaisuudessa. Tällä hetkellä olen kisalavalle vielä liian "pieni", ´vaikkakin rasvaprosentti on kesän aikana tippunut suhteellisen alas (15). On selvää, että kaloreita pitää saada nykyistä enemmän, jotta tulosta syntyisi ja lihas kasvaisi, mutta toisaalta taas en haluaisi ihan hirveästi kalorimääriä nostaa, jotta mahdollisimman suuri osa lisäpainosta tulisi lihaksen muodossa. Olen ajatellut, että olisi hyvä, jos sitten kisoja varten ei tarvitsisi kovinkaan paljon painoa tiputtaa. Millainen tilanne on teidän kohdalla, paljonko kisapaino eroaa harjoittelukauden painosta? Onko ns. "bulkkaaminen" välttämätöntä, jotta lihasta saisi kunnolla lisää?

Nämä olivat tällaisia aloittelijan kysymyksiä, koittakaa kestää.. :-)

Suositut

Back
Ylös Bottom