perunamuusiin pinaattia
kylmäsavulohi on herkkua mut uunilohi ei oikee nappaa
kylmäsavulohi on herkkua mut uunilohi ei oikee nappaa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pistät uuniin ja vähän jotain ruokakermaa kaveriksi
Tämä nyt sopisi paremmin merilohi otsikon alle, mutta en sellaista löytänyt.
Ostin viikonloppuna villinä kasvanutta suomalaista merilohta ja heräsi seuraavat kysymykset:
-Miksi villilohi on niin paljon vaaleampaa kuin kasvatettu?
-Värjätäänkö kasvatettu jotenkin vai onko sen ravinnossa jotain mikä sen lihan värjää?
Oli muuten paljon parempaa kuin kasvattettu (IHME!!!) .
Eikä hintakaan nyt mikään älyttömän kova ollut 17,90/kg. Ei tietty ihan opiskelijabudjettikamaa.
Viljelty kala ja "luonnonkala" ovat aika erilaisia pulikoita. Muutoksen huomaa ehkä parhaiten kun vertaa esim. jokeen juuri istutettua kirjolohta ja sitten vuoden tai enemmän siellä viettänyttä. Istutettu kala on punalihainen pulla, joessa luonnonravintoa syönyt vaalenee huomattavasti, solakoituu ja alkaa muistuttaa ulkomuodoltaan enemmän joen luontaisia asukkeja (taimenia). Rehuhan tuon punaisuuden käsittääkseni tekee niin kuin mardekin tuossa toi esiin.
Itse kun olen aina paistellut tuon lohen pannulla, niin kuinka kauan ja minkälaisessa lämpötilassa olette noita uunilohianne valmistaneet?
Itse kun olen aina paistellut tuon lohen pannulla, niin kuinka kauan ja minkälaisessa lämpötilassa olette noita uunilohianne valmistaneet?
Edit: Siis silloin kun olette valmsitaneet uunissa kokonaisen fileen? Tuossa pari postausta sitten näkyykin Kaali antaneen ohjeet, jos valmistaa medaljongeja uunissa.
175 astetta, 35+ minuuttia