Kireä jänne kainalon alla??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DoMi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sanoinkin, että ensimmäisen postin antaman tiedon valossa ei pysty sanomaan, että kyseessä olisi ulnaris-hermon vaiva. Enkä missään vaiheessa julistanut, ettei kyseessä missään nimessä olisi kyseinen vaiva. Jos vaikka enemmän kyselemällä tulisi ilmi esim. pistelyä, puutumista, tunnottomuutta tai lihasheikkouksia tietyillä alueilla, mitkä ovat klassisia oireita pinnevaivoille, ohjautuisivat ajatukset enemmän ko. vaivan suuntaan. Mitään näistähän ei tule ilmi. Pelkkä kipu ja polttelu jossain hauis- ja ojentajalihaksen välissä ja vielä kainalon alueella ei mielestäni anna aihetta antaa toisen ymmärtää, että tällä olisi kyseinen vaiva.

"Tässä on nyt tiede vs käytännön kokemus vastakkain ja tosiaan oireet osu 100% yhteen omieni kanssa" Tästähän mä just "vauhkosin" tossa ekassa viestissäni: se, että sulla on ollut ulanris-oireilun yhteydessä kipua ja kiristystä hauiksen ja ojentajan välissä, ei tarkoita että kaikilla, joilla on samantyyppistä kipua, taustalla olisi sama tekijä. Olikohan sinulla kenties jotain muitakin - tyypillisempiä pinneoireita - toisin kuin ensimmäisessä viestissä mainitut oireet?? Mitä jos sielä ihan esimerkkinä vaikka coracobrachialis oireilee? Voisi olla aika samanlainen threadin alotus ja oireet osuis jälleen 100 % yhteen.

Ehkä mun pointti oli seuraava ja leikitään, että tää on omassa threadissa. Voihan erilaisia vaihtoehtoja ehdotella ja hyvä, että asioita pohditaan, mutta se että aletaan diagnosoimaan asioita väärin perustein, varsinkin jonkun "tittelin" takaa, on varsin tavallista. Ja nyt EN puhu SINUSTA Jäätävä, vaan muistelen paria muuta threadia. Enkä tarkoita Pakkikselle nimettyjä ammattilaisia. Yllättävän paljon sitä itse näihin nettidiagnosoituihin törmännyt ihan irl, ja ne voi olla voimakkaitakin ne käsitykset omasta diagnoosista. Onneksi toistaiseksi niin päin, että diagnoosilla on aiheutettu vain ylimääräistä huolta. Ei niin, että olisi (elin)tärkeitten hoitojen saanti myöhästynyt, vaikka tämmöisistäkin olen kuullut.

Rintafile, hyvä selvennys ja olen itse aika samaa mieltä.

Kyllä kaikki nettineuvonta on teoriaa ennenkuin vaivat on todennettu. Joskus voi netissäkin osua oikein, joskus (ja varmaan yleisemmin) taas ei.

Hyvä esimerkki tuo coracobrachialis muuten :D

Jäätävä, ymmärrän sinunkin näkökantasi, mutta anatomia ei tosiaan ole aina niin yksiselitteistä. Jos se olisi esim ulnaris-hermon oireilua niin pinnehän voi olla jo solisluun yläpuolella brachial plexuksessa.
Siinä ei kyynerpään venyttelyt auta juurikaan mitään vaikka oireita sielläpäin tuntuisi.

No joo, mun gradunteko kärsii nyt olennaisesti tästä threadistä et enköhän oo kaiken annettavani antanut. Myönnetään et saatoin hieman innostua koska tä spekulatiivinen ulnaris-pinne-homma pilas mun elämästä just pari vuotta enkä sitä varsinaisesti kenellekkään toivo.

DoMin kannattaa mennä nyt varmaan joka tapaukses treffaamaan joku ammattilainen ihan livenä.

Ja rintafile tee nyt ihmeessä se oma threadi aiheesta. Tääl pakkisjannut kuitenkin neuvoo toisiaa ihan käsittämättömis ja joskus oikeesti hengenvaarallisis aiheis ihan mutupohjalta...

Vähän samakaltaista vikaa täällä. Ei tosin ojentajan ja hauiksen välissä vaan ylempänä juuri tossa rintalihaksen kiinnityskohdan seudulla ja hauiksen välissä, eli lähtee just siitä rinnan jänteen kiinnityskohdan alapulelta, siitä mistä lihas alkaa ja menee siitä tota hauiksen yläpuolta eli "huippua" kohti. Toi säie tuntuu sentin pari vain tuossa hauiksen ja rinnan kohtaamiskohdassa ja juuri ja juuri näkyy hauista ja rintaa venytettäessä. Mitään epänormaalia kireyttä ei tunnu hauiksessa eikä rinnassa, joskus hauista venytettäessä tuntuu kireyttä siinä kainalon kohdalla missä säie tuntuu. Oliskohan Musculocutaneous nerve kyseessä

Onko teillä jolla tää ongelma on ollut myös ollut ongelma että jänne hyppii/napsuu kyynärpään kohdalla punnerrus liikkeissä?

Back
Ylös Bottom