Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
:lol2: Ei nyt tarvi herneitä vetää. Oli ehkä vähän asiaton kommentti, mutta mielestäni ei ole mitään järkeä mennä jonkun liikuntavamman kanssa terveyskeskukseen (ellei ole joku selvä murtuma tms.), kun on mahdollista mennä jonnekkin todella kyseisestä asiasta tietävälle spesialistille. Terveyskeskukseen voi mennä ehkä sen pitkittyneen nuhan kanssa... Sitäpaitsi mikset erikoistunu :D , vai onko prosessi meneillään... Nimittäin ei kai kukaan terveyskeskus lääkäris halua (juuri noiden mainitsemiesi asioiden takia, eri asia jos joutuu sinne tahtomattaan). :piis:Niinu sanoi:Ja lopettakaa nuo arvauskeskus-höpötykset. Ottaa pikkasen päähän, kun oikeasti ihmiset ei tiedä mistä jauhavat sontaa. Mietipä sinäkin Lapo, millä resursseilla nykyään Suomessa tk-lääkärit paiskii hommia niska limassa! Lyhyet vastaanottoajat, helvetisti potilaita päällekkäin, kaikki pitäis tietää kaikesta vaikka ei voi olla jokaisen erikoisalan spesialisti...Eilenkin olin stna 14 h töissä, reponoin murtumia päikkäpolilla kuin ortopedi konsanaan ja silmäpussit kasvaa. Että älä puhu arvauskeskuksista. (Oli pakko avautua) Nimim. itse niska limassa
Niinu sanoi:Prple,
sori kun en huomannut kysymystäsi. Juu, kiertäjäkalvosin koostuu kolmesta ei niinkään kovin pienestä lihaksesta. M. supraspinatus, m. infraspinatus ja m. subscapularis. Kannattaa käydä lääkärissä, että saat hoidot. Jos on kyse repeämästä, se kannattaa hoitaa 4-6 vkon sisällä (leikkaus, fysioterapia...). Tarvitaan UÄ-tutkimus tai magneettikuvaus. Aloita sieltä tk:sta, jos et halua maksaa privaattipuolella mansikoita
Fat Abbott sanoi:Tule tunneilla hereillä! Yksi puuttuu :D t.... m....????
edit: SITS on hyvä muistisääntö rotator cuffin lihaksiin.
Niinu sanoi:Voi olla kyse esim. rotator cuffin eli olkapään kiertäjäkalvosimen repeämästä. Lääkäriin jos kipu jatkuu, ehdottomasti treenistä taukoa tai voi revetä entisestään. Ja lopettakaa nuo arvauskeskus-höpötykset. Ottaa pikkasen päähän, kun oikeasti ihmiset ei tiedä mistä jauhavat sontaa. Mietipä sinäkin Lapo, millä resursseilla nykyään Suomessa tk-lääkärit paiskii hommia niska limassa! Lyhyet vastaanottoajat, helvetisti potilaita päällekkäin, kaikki pitäis tietää kaikesta vaikka ei voi olla jokaisen erikoisalan spesialisti...Eilenkin olin stna 14 h töissä, reponoin murtumia päikkäpolilla kuin ortopedi konsanaan ja silmäpussit kasvaa. Että älä puhu arvauskeskuksista. (Oli pakko avautua) Nimim. itse niska limassa