Kipua rintalastassa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itsellä ollut monta vuotta juuri tuollaista vihlovaa/pistävää kipua vasemmalla puolella rintalalastaa jo monta vuotta. Kipu tuli aina yhtäkkia, kesti muutaman minuutin ja sitten katosi. Tietyt asennot ( kyljellään makaaminen/kiertävät liilkeet ) ja syväänhengittäminen pahensivat kipua sietämättömäksi.
Monesti olin päättänyt mennä lääkärille, mutta kivun mentyä ohi huolet katosivat. "Kipukohtaus" tuli yleensä kerran parissa viikossa.
Kerran, noin vuosi sitten se tuli pahempana kuin ennen ja kesti monta tuntia. Tästä säikähtäneenä lähdin välittömästi lääkäriin luullessani sydämen pettävän ( olen harrastanut painilajeja koko elämäni enkä ole ylipainoinen, mikäli mietitte jtn siihen suuntaan ). Noh lääkärissä sitten eivät ymmärtäneet täysin ongelmaa, mutta lähettivät silti johonkin sydäntutkimukseen ( joku hieno nimi tällä oli, mutta ei nyt muistu ) ja keuhkoröntgeniin. Kuten arvaatte: mitään ei löytynyt.
Juttelin tästä sitten myöhemmin painikaverin kanssa ja tämä kertoi, että itsellään oli ollut vastaavaa, ja että venyttely auttoi. Hyvin epäillen sitten aloin venytellä ja tehdä erilaisia selkää kiertäviä liikkeitä keppi niskan takana. Sitten sitä vasta huomasi, kuinka jumiin rintakehä oli päässyt. Muutaman viikon sitten tein tätä, eikä kipu ole enää vaivannut yli vuoteen. Eli mikäli kärsitte samankaltaisista ongelmista, suosittelen edes yrittämään venyttelyä:)

Rekisteröidyin tänne ihan vain, jotta voin jakaa pari neuvot, jotka auttoivat minun rintalastani hoitamisessa.

Mulla oli täysin samat oireet, mitä monet ovat valittaneet. Dippejä suurilla painoilla ja treenin jälkeen rintalasta kipeä. Sen jälkeen ei pystynyt dippejä enää tekemään puoleen vuoteen, kun rintalastaan alkoi kohdistua outoa painetta/kipua jo ensimmäisen/parin toiston jälkeen. Välillä meni rintalasta lukkoon ja kun kunnolla veti kädet taakse, niin se rusahti paikalleen.

Kävin lääkärillä => turhia lääkkeitä, joista ei ollut mitään apua. Kokeilin kaikkia mahdollisia venytyksiä, mobbausliikkeitä ja vaikka mitä keinoja, mitä löysin netistä. Mikään ei toiminut. Kokeilin sit yks päivä foam rollerin asettamista pystysuoraan selkärangan myöntäisesti ja makaamaan sen päällä. Lähes samantien kuului kunnon rusahdus ja tuli kamala kipu rintalastaan. Ajattelin, että tuleekohan tästä sairaalareissu. Menin kuitenkin nukkumaan ja seuraavana päivänä kipu oli vain mietoa. Parin päivän päästä kipu katosi kokonaan. Seuraavalla viikolla teinkin sitten 3 x 10 dippiä renkailla ja olin maailman onnellisin mies, kun ennen noita ei voinut tehdä yhtäkään ilman kauheita kipuja.

Elikkä, jos on samanlaisia rintalastan lukkoon meno oireita ym., niin suosittelen joko menemään kiropraktikolle tai hoitamaan selkä + rintalasta kuntoon foam rollerin avulla. Sillä saa muutenkin rusautettua aika hyvin selkää tarvittaessa :)

Itselläni oli pidemmän aikaa rintalasta jumissa ja helpotti aina jos pystyi naksauttamaan. Nyt kuitenkin oon tehny enemmän yläselälle treeniä ja tehnyt treenin jälkeen etenkin rinnalle pitkiä venytyksiä ja roikkunut leuanvetotangossa ja dippitelineessä niin ei ole lasta jumitellut enää.

Mulla on yli kuukauden ollut oikea rintalastan alue kipeä/paineluarka, yskimisen seurauksena vaurioitui. Olen muutamallekin lääkärille siitä maininnut mutta eivät ole ainakaan kuviin laittaneet. Pitkää sairastelua ollut, 2kk ainakin jos jotakin. Nyt syön keuhkoputkentulehdukseen antibioottia, ja yskä on helpottanut nyt 3.päivän jälkeen, mutta rintalastan kipu on pahentunut, eli on kipeä nyt muutoinkin kuin paineltaessa, tuntuu kuin alaosasta painaisi kokoajan jokin. Tosi turhauttavaa tuolla lääkärissä on saanut juosta jatkuvasti, nyt on kesälomakin pilalla. Salilla olen 2kertaa "uskaltanut" sairastelun aikana käydä. Näistä toisen jälkeen sain taas nuhan (pitkäaikainen selkäkipu tosin katosi, jos jotain hyvääkin). Salilla saan kylkiviasta huolimatta tehtyä kaikkea muuta paitsi suoria vatsoja ja rintaa. Nyt ei tosin kuurin aikana taas pääse..

Back
Ylös Bottom