kipua alaselässä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko muilla tullut alaselkä kipeäksi? itselläni meni tässä yläselkäpäivänä alaselkä kipeäksi ja olin vähän ihmeissäni tästä ilmiöstä.. ilmeisesti se oli kuitenkin vain lihaskipua.. lähti jo pois..
Eikä siinä mitään mutta en ole edes tehnyt kyykkyä taikka maastavetoa.

Kipua tuntuu myös oikealla alaselässä joskus penkkiä tehdessäni (johtuu varmaan vääränlaisesta kaaresta)

Pelottaa vähän että taitaa jäädä nuo penkin raskaammat nostot vähemmälle jos en saa tekniikkaa kuntoon.

Kyllähän tuohon alaselkääni

<=======================

kipua tulee ihan joka päivä pelkästä istumisestakin. Maastavetojen (mitä teen harvoin) ja kovien kyykkyjen (kovia rautoja myös harvoin) jälkeisinä päivinä aika nöyrää poikaa olen... Eli alaselän kivut ovat osa joka päiväistä elämääni! :mad:

Villi arvaus: kireä reisi ja lonkankoukistaja. Kun avustat penkissä työntämällä jaloilla maasta, niin etureisi ja lonkankoukistaja vetää alaselkäsi liialliselle kaarelle -> auts. Testaapa huviksesi niin että menet mahallesi, koukistat toisen jalan ja vedät sitä pakaraa kohti (ilman että pidät selkää väkisin suorana vatsalihaksilla) Sattuuko alaselkään? Tämähän on vähän sama asento mihin joudut penkkiä tehdessä: lonkka suorana ja polvi koukussa.

Samalla tavalla jotain yläselkäjuttuja tehdessä saattaa tulla alaselkä kipeäksi; itselläni helposti esim. kulmasoutua (seisten, ilman tukea) tehdessä kun alaselässä on koko ajan staattinen jännitys.

mulla oli jotain ongelmia alussa ton alaselän kanssa, mutta kipu poistui kun sain maastavedon tekniikan kuntoon.

joten ota vähemmän rautaa ja tekniikat kuntoon olis mun vinkki.

No just tän päivää kärsiny *itunmoisesta alaselän kivusta, vihloo ja kirvelöö niin p*rkeleesti. Tosin ruokatunnin aikana kävin isoveljen luona joka pisti selkää hieroen ja naksauttaen ( siihen nikamien paukkeeseen heräs varmaan naapurin mummotkin ) mut sit helpotti vähän

ihan alaselän lihakset aristaa vielä good morningin jäliltä, mut suurin kipu tuli kyllä yläseläst maven jälkeen. Lapaluut sai irti ja liikkumaan niin avot...

Originally posted by cartman74
kipua tulee ihan joka päivä pelkästä istumisestakin. Maastavetojen (mitä teen harvoin) ja kovien kyykkyjen (kovia rautoja myös harvoin) jälkeisinä päivinä aika nöyrää poikaa olen... Eli alaselän kivut ovat osa joka päiväistä elämääni! :mad:

Oot varmasti kertonu jo mikä selässä on mut valaisetko tietämättömällekkin mitä on tapahtunu .. ?

Kirjotin jo aiemmin tälle palstalle omasta selkäkipuilusta, mutta laitan vielä uudestaan.. eli mun kohalla auttoi jokailtainen venyttely, etenkin takareisien.. lisäksi roikuin leuanveto tankossa, mutta jalat maassa. Käytin myös sellaista lämpötyynyt alaselän ja pakaran päällä, niin s'il vous plait --> kivut lähti veks.. Luulenpa että aika monella jää toi venyttely tekemättä, jää nimittäin itelläki silloin ku paikat on kunnossa, mutta olis varmaan järkevää venytellä enemmän. Venyttely ei sitten tarkoita sellaista hampaat irvessä ja hengitystä pidätellen tehtävää juttua..

Mulla oli samoin aikaismmin ongelmana alaselän kipeytyminen (vain toiselta puolelta). Hävisi kun otin maastavedon ohjelmaan! Joskus silloin tällöin vielä jomottaa, mutta ei enää liian häiritsevästi. Ilmeisesti tukilihakset vain kaipasivat lisää vahvistusta. Tosin vieläkin vaatii hyvän lämmittelyn, ennen penkkiä teen pari sarjaa kevyellä painolla hyvää huomenta liikettä niin ei satu selkään.

Maastaveto on kyllä hieno liike, harmi vain kun älysin sen vasta viime aikoina. Tulokset niin huonoja, olisipa aina tehnyt myös sitä yhtä paljon kuin penkkiä :lol1:

Paljon on vielä opittavaa...

Originally posted by ]abe
Oot varmasti kertonu jo mikä selässä on mut valaisetko tietämättömällekkin mitä on tapahtunu .. ?

4. ja 5. lannenikaman väliset okahaarakkeet (meniköhän oikein) ovat murtuneet ja liikkumaa rangassa eteenpäin 8mm. Vika joko synnynnäinen tai sit seuraus jostain lapsuuden haaverista? Tipuin esmes kerran leikkimökin katolta rinnalleni maahan eli on voinut siinä sitten "katketa" tai jossain muussa rysäyksessä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla ei alaselän kanssa ongelmia niin kauan kun tekee varsinaisia alaselkäliikkeitä, mutta kun pitäisi pitää staattinen jännitys esim kulmasoutua tangolla tehdessä niin seuraavana aamuna ei meinaa päästä edes sängystä ylös. Autoakin korjatessa ehkä 15 min pystyy olla kyyristyneenä moottoritilaan ja sen jälkeen ei selkää saa suoristumaan kirveelläkään.

Sama juttu kesällä kun käytiin muutama kerta futista potkimassa ni selkä seuraavana päivänä ihan romuna, vaik luulis ettei pallon potkiminen selkää sen suuremmin rasita.

Kyse varmaan jostain lihaskireydestä kun esim. sillon kun selkä kipee ja istuu lattialla, vihloo niin perkeleesti alaselästä jos yrittää suoristaa jalkoja.

Pitänee ruveta tosissaan alkaa venyttelee selkää ja takareisiä ni pääsis jälleen nauttimaan kulmasoudun ilosta.

Siihen asti: JUMI ON VOIMAA!! :D

Back
Ylös Bottom