Kingston Wall ja Petri Walli

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kingston Wall -livevideot

Okei eli seuraavat keikat pitäis löytyä ed2k-verkosta:
(Edonkey, eMule, jne)

-Live at lepakko 1992
-Live at Lepakko 1 1993 (CD 1 ja 2)
-Live at Lepakko 2 1993
-Live at Lepakko 1994

-Kingston Wall in Memoriam
(sisältää jonkun esiintymisen jossain bändiohjelmassa, keikkadösävideoo,
backstage-juttua jne...)
-Sitten on vielä joku Finnish Top 40 musavideo kappaleesta Another Piece of
Cake

Tämän lisäksi on olemassa vielä joku tavastian keikkanauha ja kuusamon keikka, mutta näitä en oo käsiini saanu vielä, enkä oo jaksanu kysellä tai ettiä.
Kait nekin digitoidaan ja pannaan jakoon sit joskus, että ois kaikki mahollinen matsku KW:stä. Erityisesti kiinnostaa Wallin haastattelut jne. sälä...

Siis joskus 90-luvulla noita keikkabootlegejä myytiin rahasta, ainakin noita lepakon keikkoja.

Kingston Wall.

Ei uskoisi että minä, metalliin niin kovin tykästynyt nuorukainen, pitäisi tällaisesta musiikista. Mutta täytyy sanoa, että Kingston Wall oli ja tulee olemaan paras suomalainen ei-metallibändi. Hakkaa useimmat metallibänditkin, kirvoittaa jotenkin tunteita minussa enemmän kuin moni metallibändi. Onkin sitten ainut ei-metallibändi minun top10:ssä. Arvostuksen osalta menee ehkä ensimmäiselle tai toiselle sijalle.

Kiitos isoveljelleni, hänen kauttaan tutustuin tähän uskomattomaan bändiin. Ja tosiaankin sekä hienoa että taitavaa musiikkia, rummut ovat hienoja ja kitara vielä hienompaa.
Edit: ainiin, tässä ihan mielenkiintoinen haastattelu.
ja tässä linkki Mirrorlandiin.

Kingston Wall oli huipulla niihin aikoihin, kun lähestyin täysi-ikää. KW:n musiikki tuo vieläkin uskomattomia muistoja niistä ajoista, kun esim. kaljanjuonti, pilluralli, tähtien tuijottelu taivaalta ja kuolematon fiilis olivat in. Kingston Wall on mennyt todella syvälle sieluuni. Muistan ne hetket muutama vuosi sitten, kun muijan kanssa ei mennyt hyvin, eikä muutenkaan. Kaivoin vanhat KW:n cd:t esille. The Real Thing soimaan ja lujaa. Sohvalla makasin pää roikkuen ja transsissa. Saksofonisoolon yhdessä kohdassa puhkean kyyneliin joka kerta ja sille en vaan voi mitään. Haikeata, mutta myös puhdistavaa.

Hitto tässähän rupes jo tunteelliseksi... :haart: :whip:

Olen hieman yrittänyt päästä eroon KW:n musiikista, koska se on kuitenkin hieman "taivaanrannan maalari"-musaa. Kyllä realiteetitkin ovat iän myötä tulleet ja jos meinaa eläkeikään elää, niin ei voi liikaa antautua tietyille tunteille.

Topah sanoi:
Olen hieman yrittänyt päästä eroon KW:n musiikista, koska se on kuitenkin hieman "taivaanrannan maalari"-musaa. Kyllä realiteetitkin ovat iän myötä tulleet ja jos meinaa eläkeikään elää, niin ei voi liikaa antautua tietyille tunteille.

Miksi luopua musiikista josta pitää? Se on kuitenkin vain musiikkia ja musiikkiin kuuluu mielestäni vahvana osana tunteet. Se pitää vain osata ottaa musiikkina. Eihän tolla periaatteella voisi lukea, katsoa elokuvia yms. Sittenhän se meno vasta ankeaksi muuttuu jos rupeaa pelkästään realismia ja arkea musiikistakin hakemaan.

Niin no mulle musiikki ei ole ollut "vain" musiikkia. Lähinnä ammatti ja koko elämä. Onneksi on tullut muitakin asioita elämään. Ja luopuminen on semmoinen asia mihin pitää sopeutua esim. läheisen kuollessa jne. Olen luopunut monista asioista joista olen pitänyt vapauden kaipuun takia. Jotkut luopuvat "vapaudestaan" jonkin asian takia mistä pitävät. On niin helppoa jumiutua paikoilleen illuusioon hyvästä olosta ja yhtäkkiä ei olekkaan enää aikaa. Niin monet "mun ois pitäny"-jutut kuulleena tiedän sen. Mistään ei voi tietää ennen kuin itse ne kokee. KW:n musiikki ei musta häviä ja odotan sitä hetkeä, että voin asettua jonnekin päin maailmaa ja tuntea oloni levänneeksi. Ei tarvitse tehdä/tavoitella mitään. Voi laittaa vaikka KW:ia soimaan ja nauttia koettuja hetkiä maailman turuilla. Siihen hetkeen tosin voi mennä aikaa. Ajalla tosin ei enää ole merkitystä, kun kokee elävänsä. Ihmiset eivät vaan nykyään tule toimeen itsensä kanssa ja pitää olla kaikkea. When something old dies, something new borns.

Peace! :piis:

p.s. en oo pitkätukkahippi :D

Tuli eilen luettua kirja. Oli kyllä todella kova, avasi erittäin hyvin Wallin elämää. Mies on ollut itelle täysi mysteeri, vaikka musaa onkin tullut kuunneltua paljon.

Petri Walli kuoli 28. kesäkuuta 1995 hypättyään Töölön kirkon tornista. Hän oli kuollessaan 26-vuotias. Walli on haudattu Hietaniemen hautausmaalle kilometrin päähän kuolinpaikastaan. Walli oli eronnut näihin aikoihin tyttöystävästään Tanjasta eli Tanyasta
Petri Walli ? Wikipedia

Petri Walli kuoli 28. kesäkuuta 1995 hypättyään Töölön kirkon tornista. Hän oli kuollessaan 26-vuotias. Walli on haudattu Hietaniemen hautausmaalle kilometrin päähän kuolinpaikastaan. Walli oli eronnut näihin aikoihin tyttöystävästään Tanjasta eli Tanyasta
Petri Walli ? Wikipedia

Siis KW:tä on tullut kuunneltua paljon, että ei nyt ihan noin mysteeri. Kirjan loppu oli aika surullista luettavaa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom