Kingston Wall ja Petri Walli

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Petri Walli
Onko kukaan törmännyt kirjoihin/kirjoituksiin kys. henkilöstä?
Googlettaminen tuottaa aika laihoja tuloksia.

Kaikki mikä liittyy kys. henkilöön kiinnostaa, mutta varsinkin kesän 1995 tapahtumat erityisesti.

Kiitos.

Itse olen jotain vähän kuullut asiantiimoilta (huom.toisen käden tietoa). Kaikki varmasti tietää, että kemikaalit veivät miestä kohtalaisen urakalla ja jossain vaiheessa hän alkoi olla läheisessä yhteistyössä Ior Bockin kanssa. Se mitä olen lukenut ja kuullut, niin on se että Bockin saaga lumosi Wallin täysin ja (bockinsaaga ) hän alkoi uskoa siihen vahvasti > sekosi. Miehen viimeisestä päivästä onkin sitten pari eri versiota, mm. että olisi kiivennyt kirkon torniin ja hypännyt..

Onko kukaan kuullut vastaavaa että Kingston Wall:ta ois
tulos jonkin sortin live-boxi? Kuulin siitä joku aika sitten, mut onko kellään varmuutta? Ois aivan :worship: -juttu!!

Olihan sitä taannoin vaikka mitä juoruja, että Pete Walli oisi hypänny happopäissään kirkon tornista yms. Vaikia sanua tarkemmin, mutta lahjakas nuori muusikko kuoli (jälleen :() liian aikaisin, se on varmaa. Noita Ior Bockiinkin liittyviä juoruja on ollut liikkeellä, liekö ollut aikoinaan Rumbassa tai Soundissa joitakin artikkeleitakin Peten kuolemasta, mutta paskan väliä, juorut voi jättää omaan arvoonsa. Ainoita faktoja ovat, että mies on kuollut, mutta musiikkinsa elää. Kingston Wall kokonaisuutena (ei pelkästään Pete Walli) sekä :thumbs: että:worship: , hienoa musiikkia.

Originally posted by vapaudenpatsas

Shamrok mistä olet noita juttuja lukenut?

En muista lehtien nimeä, mutta 90-luvulla oli jotain artikkeleita eri lehdissä. Huomasin just, että googlen keskusteluryhmä-haulla löytyy jotain juttuja asiantiimoilta (mulla hakusanana bock +walli).

Itse olen kuullut sellaisen version kuolemasta, että Mr. Walli olisi hypännyt asuntonsa ikkunasta tuijoteltuaan happopäissään kitarassaan olevaa maalattua egyptiläistyylistä silmää. Kyseinen Fenderi oli kaverilla jonkun aikaa, ja oli kyllä aika tyylikkäästi maalattu....
Epäilen että juttu on legendaa, mutta legendaarinen bändihän Kingston Wall olikin..:worship:

Tosifanit HOX!

DC:llä oon löytäny kaksi kokonaista keikkataltiointia kyseiseltä bändiltä!! Kuvanlaatu ei ole mikään huippu, mutta musiikki rokkaa!
En nyt voi millään muistaa miltä vuosilta noi keikat on, enkä pääse tarkistamaankaan, kun oon mamman luona joululoman vietossa... :) Parin vuoden välein ne on kuvattu kuitenkin...

Ai niin, aikoinaan oli ainakin jotkin mirrorland-nettisivut missä oli lehtileikkeitä ja kaikkee muutakin sälää bändistä. Äsken en ainakaan pikaisella haulla löytäny näitä sivuja, harmi :curs:

Ainakin 2 eri keikkaa Lepakosta löytyy. Molemmat on tavallisella videokameralla kuvattuja yleisön seasta, joten ei tosiaan ole mitään huippulaatuista matskua. Mutta ainakin se 1994 vuoden keikka on meiningiltään ja soiton puolesta ihan huippu.
Ps. Kuoppamäki heittää hillittömän kovan rumpusoolon..

Eniten arvostan noista starboista Kuoppamäen Samia.. Mielestani paras suomalainen rumpali. Hakkaa nykäsen mennen tullen vaikka on ollut nykäsen oppipoika.. Se taitaa olla vaan nykyään niin että nykänen käy soittamassa nylon beattien sun muitten teinix+ bändin taustalle että saisi mökillensä helikopterin laskeutumispaikan ja kuoppamäki soittaa monessa bändissä täydellä sydämmellä mukana.. :worship: Samille!!!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jeps,Jeps.....

Ei tainnut kuitenkaan ihan koti ikkunasta hypäten päättää päiviänsä. Eiköhän tuo kirkonkatto tarina ole totuus...

Eli kukaan ei ole siis kirjoittanut mitään suurempia artikkeleita kys. henkilöstä ja varsinkin tuon kohtalokkaan kesän tapahtumista?

Mitä Kuoppamäkeen tulee niin ei kai Suomesta sille vastusta patojen äärellä löydy...maailmaltakin joutuu etsimään?

Tämä on mun näkemys tapahtuneesta:
Kingston Wall hajosi.
Walli päätti lähtä käymään Intiassa ja oli käynyt siellä ennenkin.
Walli tuli Intiasta ja alkoi tekeen yhteistyötä suomalaisten trance porukan kanssa.
Walli hyppäsi Helsingin Töölön kirkon tornista.

Olen nähnyt skannatun Hesarin artikkelin, jonka mukaan P. Walli olisi löydetty kuolleena kotonaan. Kyllähän noita hyppäämisjttuja tosin kuulee erittäin usein. Käsittääkseni ratkaiseva syy itsemurhaan oli sen, että hänen monivuotisen tyttöystävänsä Sanna XXX jätti hänet. :down:

Mutta mahtavaa musiikkia ehtivät kyllä tehdä.

Täytyy tunnustaa että tämä threadi sai taas muistot heräämään ja oli pakko kaivaa levyhyllyä.

Kingston Wall on suuria suomalaisen pop/rock historia tähtiä.

Nostetaas tämä thread, nimittäin tänään pitäisi olla kaupoissa The Real Live Thing tripla cd. Tässä odottelen töistä pääsyä jonka jälkeen samantien kauppaan hakemaan levy. Pistetään sitten kommenttia kun on pakettiin tutustuttu, odotukset on kovat.

Viimeksi muokattu:
Kiitos, olisi mennyt taas ohi.

MuayThai sanoi:
Tämä on mun näkemys tapahtuneesta:
Kingston Wall hajosi.
Walli päätti lähtä käymään Intiassa ja oli käynyt siellä ennenkin.
Walli tuli Intiasta ja alkoi tekeen yhteistyötä suomalaisten trance porukan kanssa.
Walli hyppäsi Helsingin Töölön kirkon tornista.

Ehkä hieman offtopic, mutta Töölössä on paljon kirkkoja, oliko kyseessä siis nimen omaan Töölön kirkko? Luin joskus jostain, että Walli olisi hengaillut Kuu kuussa vähän ennen kuolemaansa. Tämän vieressähän (muistaakseni Minervankadulla) on Olaus Petrin kirkko?

Uusi live-plätty soimassa taustalla. Äärettömän harvat yhtyeet kirvoittavat yhtäpaljon fiilistä ulos vanhasta äijästä, kuin KW. Näin ainoan kerran KW:n livenä joskus vuonna kivi ankkarockissa kypsänä teininä. Alkoi poikaa vähän ihmetyttämään, että mikäs bändi vetää tämmöistä settiä.

Vuosituhat vaihtui ja ukot hyppii katolta. CD soimassa ja edelleen ihmetyttää, että mikäs poppoo pystyi täällä kylmässä ja pimeässä vetämään noin psykedeelisen hyvää musiikkia.

Noniin, nyt on paketti kertaalleen kuunneltu. Todella kattava kokonaisuus on kyseessä ja hämmästyttävän hyvällä laadulla suurin osa biiseistä, kun ottaa huomioon että kyseessä on 2-raiturilla tehdyt bootleg-nauhoitukset.

Uskomatonta jammailua ja fiilistelyä kuten asiaan kuuluu. Soundit on kyllä kohdillaan ja balanssissa ainakin näin normaalin hifistelemättömän jampan korvaan. Ei tule yhtään biisiä mieleen jota olisin lisäksi tähän toivonut, kaikki parhaat siis löytyy. The Real Thing tosin pienoinen pettymys, ei kasva lähellekään samoihin mittoihin kuin levyllä. Onneksi biisin teema kulkee ajoittain läpi kolmannen levyn.

Pakkauksesta pientä miinusta, olisin toivonut jotain sisävihkoa missä olisi infoa esim biisien esittämispaikasta ja ajasta. Kuviakin toki olisi mukana voinut olla enemmän. Muuten paketti on tyylikäs etukannen fonttia lukuunottamatta.

Mahtava live-julkaisu joka osoittaa että Kingston Wall oli livebändinä yksi maailman parhaita.

Taisi olla elokuun Soundissa isompi juttu KW:eestä, tämä tiedoksi niille jotka juttuja kaipailivat.
Myös videoon nimeltä "Kingston Wall-In Memoriam" olen törmännyt. Siinä Walli tarinoi kaikenlaista + livepätkiä yms.

Bockin juttuihin tutustuu parhaiten lukemalla kirjan "Bockin perheen saaga
: Väinämöisen mytologia".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom