kilpailuista!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja veijari
  • Aloitettu Aloitettu
Semmoista piti kysymäni että minkälaisia tuloksia juniorit tekee voimanostossa 82,5-90 sarjoissa koska en löytäny selvää vastausta svnl:stä. Ja sitten vielä iästä: missä sarjassa kilpailee 17vuotias joka täyttää loppuvuodesta 18? onko sarjana 17v vai 20v

Jos tänä vuonna tulee 18 täyteen, niin 20-vuotiaisiin. Sama juttu on mullakin. No, ei tuolla mitään tappotuloksia.. mutta kyllä niihin saa treenata jo mukavasti. Oletko itse ajatellut kilpailemista vai joku sun kaveri?

siis mulla tulee tänävuonna vasta 17 lasiin... mut aattelin et jos oisin junioreihin mahtunu ens sm:kisoissa(eikös ne oo joskus alkuvuodesta) ni oisin laittanu tavotteet sinne... 20v sarjaan en kyllä vielä ainakaan ensi vuonna usko meneväni koska yt on liian huono...

ps: nii minkäs näkösiä tuloksia 20v sarjassa on esim tänä vuonna tehty?

Ei se YT oo tärkein vaan kokemus, aikaisin vaan liikkeelle niin tulee rutiinia eikä paska tuu housuihin sit kun pitäis näyttää ;) Minkälaisia tuloksia sulla on?

Noi kisojen tulokset näkee tuolta www.suomenvoimanostoliitto.fi

siis mulla on nyt vasta 130-100-180 eli 410 mut kehityin ekana vuonna 200+kg(eli nyt vasta toka vuosi aluillaan) ja kehitys on ollut yhtä kovaa kuin alussa nyt kun alan "ymmärtämään" voimailua eli tähtäys hiukan yli 500kg ens vuodeks... sillä olis mun käsityksen mukaan pärjänny junnuissa mut ei ihan taida riittä 20v:ssä koska molemmissa mulle realistisissa sarjoissa(82,5 ja 90) oli 600-700kg:kin tuloksia enkä kehtaa lähtee häviämään kisoja jos ei ole edes saumoja

Ainahan niitä kovien tulokien tekijöitä löytyy, mutta ei aina tarvitse olla joka asiassa ensinmäinen. Suurin osa esim. tuolla 82,5kg sarjassa tehdyistä tuloksista alkaa vitosella. Eli jos 17-vuotiaana saat yli 500yt:n, niin sulla on vielä muutama vuosi tuossa samassa junnusarjassa ja voit jopa päästä kärkisojoille.. Jos intoa löytyy, niin sinne kisaamaan vaan! Ja muissa pienemmissä kisoissa on sitten jo taso "hieman" heikompi.

Voimanosto ei oo sellaista että naureskellaan toisten tuloksilla, tai arvostellaan tyyliin "mitä tuokin nostamassa tekee". Vaan jokainen tekee oman tasonsa mukaiset tulokset, mutta silti kaikki kannnustaa! Eli voimanostossa ei pilkata Poutiaisia. Itse oon saanu hyviä tuttuja/ystäviä ja mahtavia fiiliksiä.

Rohkaisen siis sua kisaamaan vaan jos siitä tykkäät :)

tiedän ettei tarttee olla paras eikä ees oo kovin todennäköistä olla paras mut en kehtaa lähteä täältä perähörölästä pidemmille kisareissuille ennen´kuin uskon sijoíttuvani edes jonnekkin muualle kuin huonoimmaksi... eli jos vaan kehitystä tulee tarpeeksi niin parin vuoden sisään varmaan suunnittelen kilpailuita...

ps: minkäslaisia tuloksia sä teet?

Juu, tarkoitin kannustaa vaan ihan hyvällä sua. Sitten kisaamaan kun itse sitä haluaa :)

Nojaa, tuolla vippipuolella on mun treenipäiväkirja.. JK: 195-200kg, PP: 120-130kg(pysäytyksellä) MAVE: 230kg

Nyt puhun varustenostoista, ja kyykyn maksimia en oiken osaa sanoa tarkasti. Eriasia on sitten saada ajoitettua tuloskunto kisoihin.. se on paljon vaikeempaa kun uskois.. mutta kyllä tässä pikku hiljaa oppii kisaamista :)

Juu kisakokemukset ollu tosi mukavia, vaikka ei siellä olis pärjännytkään. Eikä sitä tarvitse heti SM-kisoihin sännätä. Kaiken lisäksi harrastajia on niin vähän, että pikkukisoissa(piirikunnalliset,TUL jne.) junnusarjoissa usein kaikki saavat mitalin.
Itse ajattelin palata syksyllä kilpailemaan voimanostossa. Twinlabin kanssa ois varmaankin sama sarja tiedossa :)

hyrre sanoi:
Juu kisakokemukset ollu tosi mukavia, vaikka ei siellä olis pärjännytkään. Eikä sitä tarvitse heti SM-kisoihin sännätä. Kaiken lisäksi harrastajia on niin vähän, että pikkukisoissa(piirikunnalliset,TUL jne.) junnusarjoissa usein kaikki saavat mitalin.
Itse ajattelin palata syksyllä kilpailemaan voimanostossa. Twinlabin kanssa ois varmaankin sama sarja tiedossa :)

Jeah! Nostat siis 75kg sarjassa? Millanen kunto nyt? Ja tuutko SM-kisoihin tässä kuussa Poriin??

Enpä ole tulossa, eikä enää ehdi kyllä tulosrajaakaan tekemään. Vajaa sata kiloa vielä jäljessäkin sinua, ilman varusteita kylläkin.

Juu, eiköhän sit joissain kisoissa nähä. Treeni-intoa sulle! En ollukkaan huomannu sun päiväkirjaa :)

Edit.

Back
Ylös Bottom