Kilpa Cheerleading

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Minä harrastan lajia. Tällä hetkellä treenataan viiden hengen stunttiryhmässä, missä ohjelma koostuu pelkästään tyttöjen nostelusta/heittämisestä, mukana ei ole tanssia, huutoa, hyppyjä ym. turhaa.

Lajin aloitin samasta syystä kuin useimmat muutkin miestsiirliiderit, eli kaverin kiristyksen, pakottamisen ja lahjonnan jälkeen lupasin tulla käymään yksissä treeneissä. Oli se sitten hieno tunne kun parin kuukauden treenien jälkeen sain tytön pysymään ensimmäistä kertaa suorilla käsillä.

Funky Teamia lukuunottamatta miehille kisajoukkueeseen pääsy on Suomessa aika varmaa, jos löytyy edes jonkinlaista urheilutaustaa, esim salitreeniä...raudan nostelu antaa hyvän pohjan tyttöjen nostelulle.

Seuraavat kisat mulla olisi ensi lauantaina Oulussa järjestettävät syyskisat.MM-kisoihinki on liput jo ostettu. Yle muuten televisioi sunnuntain tapahtumat.

Jos vaihtaisi treenipaikan punttisalilta cheerleadingpuolelle, niin saisi ainakin treenipäiväkirjat mielenkiintoisen vivahteen - "tänään pystypunnersin 3x12 Jennillä, vielä vaatii kovaa treeniä mutta tarkoitus olisi 2kk voimakauden jälkeen 3x10 Johannalla"..

HEH. Monesti treenien jälkeen jäädään tekemään tytöillä pystypunnerrussarjoja.

Lyhyesti kerrottuna mitä lajissa on miehille tarjota:

1) Naiset (ja sosiaalisuus yleensäkki)
Tarviiko näihinki linkkiä erikseen?

Laitetaan nyt linkki näihinkin

http://www.cheerforum.de/gallery/showimage.php?i=27410&c=668

Ukrainan cheerdancejoukkue. Kuva ei tosiaankaan tee oikeutta näille naisille.

Oli ihan kivat näkymät kun Viime kesän EM-kisoissa nämä neitokaiset tulivat treenihallille supertiukoissa mikroshortseissa lämmittelemään aivan meidän viereen.

Taitaa joukkue olla tulossa myös Helsingin MM-kisoihin.

Mielenkiinto heräsi tätä laija kohtaan. :P Pitääpä tsekkaa noita skaboi vloppuna. toivotaan että suomalaiset pärjäävät. Tsemppiä heille.

Eiks noi jenkit osallistu MM-kisoihin vai miks ne ei pärjää?
Mun silmään näytti paljon paremmilta ku noi suomalaiset.

Lajin alkuperäismaana USA:n taso on omaa luokkaansa. Menee hieman mutuiluksi, mutta ilmeisesti jenkit eivät kisaa virallisissa MM-kisoissa, koska Yhdysvalloilla ei ole yhtä selkeää kattojärjestöä, vaan monia varsinaisia lajiliittoja, minkä takia ei toistaiseksi ole päästy yksimielisyyteen mikä joukkueista kisoihin lähetetään. Jos Yhsysvallat osallistuisivat MM:eihin niin kilpailu käytäisiin USA:n, Chinese Taipein ja Japanin kesken.

Laitetaas vielä hieman tuloksia (viralliset tulokset sunnuntain finaalin jälkeen);
Cheer, naiset
1 Japani 501,0 pist
2 Suomi 455,5 pist
3 Norja 378,5 pist

Cheer, sekajoukkueet
1 Japani 520,0 pist
2 Kiinan Taipei 456,0 pist
3 Suomi 361,0 pist

Tanssi
1 Slovenia 477,0 pist
1 Suomi 475,0 pist
3 Norja 464,5 pist

Eiks noi jenkit osallistu MM-kisoihin vai miks ne ei pärjää?
Mun silmään näytti paljon paremmilta ku noi suomalaiset.

Jenkeissä seurat ovat yleensä jonkin yrityksen sponsoroimia, joten ne eivät voi osallistua MM-kisoihin, koska joukkuiden tulee olla taloudellista voittoa tavoittelemattomia.

Näin sanottiin tuossa suorassa lähetyksessä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ensi sunnuntain ennätystehtaassa tehdään sitte paristuntteja.

Ennätystehdas tarjoaa imitointia, ilma-akrobatiaa ja uskomattomia biljardilyöntejä. Lisäksi heitetään naista kädeltä kädelle ja laitetaan juontaja Eppu Salminen kipuamaan Helsingin korkeimman savupiipun päälle.

Tämmöisellä kokoonpanolla :

Pajulahti Minna
Heinänen Saana
Jutila Tanja
Kangasniemi Carita
Klemola Jenni
Palmu Aila
Viinamäki Anni

On jälleen kerran voitettu,(onko jo 6.putkeen?)Suomen Mestaruus 2008!
Cheer-tanssisarjassa H:kin jäähallissa tänään olleissa Cheerleadingin SM-kisoissa.
Joukkue lähtee puolustamaan viime vuoden voittoa lajin EM-kisoihin Sloveniaan heinäkuun alussa.

Ei näin

football_cheerleader.jpg

No ei toi mun mielestä ole paska vaihtoehto tangolle.

Yritätkö sä siis etsiä miehiä lajin pariin vai kyseletkö muuten vaan mielipiteitä?

Jenkeissä noi kilpailut on ihan mielenkiintoisia, tytöt on kauniita ja liikkeet on vaativia. Suomessa mä en ole hirveästi tätä lajia nähnyt, mutta uskon tason olevan aika kaukana Yhdysvalloista.

Suomen kilpacheerleading on itseasiassa ihan yhdysvaltojen tasoista. Viimeksi tulimme mm-kisoissa 7. sijalle mutta paristunt-sarjassa mm-kullalle :) Eli olemme aivan mahtavia cheerleadereita :D

Alotin viime kuussa harrastaan sekajoukkueessa ja tänään oli kuuden tunnin paristunttileiri minkä perään vedettiin vielä seuran omat treenit :D Kyllä kun kokeneempia heppuja kattelee ni sitä miettii vaan että kuinka vitussa jotkut stuntit on ees mahollisia :D

Junnuna tuli harrastettua itse SM-tasolla.
Fyysinen laji sekä kovia treenejä ja vaatii kyllä tietynlaisia fyysisiä ominaisuuksia, jotta tuohon kannattaa lähteä. Mä olin JeFu cheerleader (ajauduin lajiin kun mun iso broidi pelas jenkkifudista), mutta nykyään vähän joka lajissa tuntuu olevan oma cheerleader squad. Meillä ei ollut miehiä mukana, tyttöporukalla väännettiin ja pelattiin siinä sivussa vähän lippupalloa.
Good times, mutta sitten muut lajit vei mennessään.

Miesten mukaantulo on tuonut lajiin näyttävyyttä ja lisää voimaa ja heittoihin ja nostoihin korkeutta. Voihan sitä sanoa, että tuo on mahtava tilaisuus hengailla timmien vähävaatteisten mimmien kanssa lähikontaktissa, mut sanoisin, et miehet hakeutuu näihin lajeihin ihan samoista syistä kuin mihin tahansa lajeihin. Kenelle se nyt sit on esim. jalkapallo ja kenelle vaikka baletti. What ever tickles your pickle! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom