Kiiresti apua 14pvän pikadieettiin,miten läskiä mahd. paljon pois?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yoanna
  • Aloitettu Aloitettu
Noniin, eli siis tässä on kaksi viikkoa aikaa etelänlomaan ja siellä olisi kiva olla todellakin bikinikunnossa. (Kyseessä siis äkkilähtö, eli siksi näin myöhäinen "herääminen.")

ja olen nainen, hoikka jo valmiiksi mutta kieltämättä minussa silti ainakin omaan silmään hiukan ylimääräistä, en ole viime aikana katsonut syömisiäni supertiukasti ja liikunta on opiskelu yms. kiireiden myötä jäänyt vähemmälle.

Mikä olisi paras vaihtoehto kiristää kroppaa mahd. paljon kahdessa viikossa?

Ajattelin laskea hiilarit mahd. alas. Ehkä alle 20g/vrk, eli ketogeeninen dieetti.
Kannattaisiko pitää viikon kuluttua tankkauspäivä, vai onko turhaa kun aika on näin lyhyt?
Entä sitten liikuntapuoli, ajattelin että HIIT voisi olla hyvä idea, ehkä 4krt viikossa + sali?

olen tietysti ennenkin dieetannut maltillisesti mutta tässä olisi nyt vähän kiire.
Kaikki vinkit saa kertoa ! Olen valmis mihin vain. :whip:

50kg on ihan sopiva pituudesta riippumatta :) Beyoncekin on jotain 65kg ainakin.

Jonki sortin aamulenkkei kehiin, jos sitä ylimääräst todellaki on. :) hyvä keino ja jos jaksaa tehdä säännöllisesti ni erittäin tehokas tapa. :)ennen aamupalaa suosittelen tekemään..

Kalorit kaks tonnia, fiksu ruokavalio ja joka päivä pari tuntia reipasta liikuntaa (sali, uinti, lenkkeily jne.). Muu kikkailu on turhaa minun mielestäni. Varsinkin nesteenpoisto jollain atkinsilla, saattaa meinaan tärähtää mukava pöhö päälle kun lomakohteessa istahtaa ruokapöytään :)

Mukavaa matkaa.

joo siis mitenkään liian vähän älä missään nimessä syö. turvotus tuplaantuu jälkeenpäin kun palaat normaaliin ja saattaa hidastaa aineenvaihduntaasi. keto.. poistaa nestettä nopealla ajalla mutta mitäs sitten kun paikanpäällä syötkin hiilareita... :D tai enpä siitä tiedä mutta itse ainakin söisin:D ylhäällä mainittu aamulenkkeily on hyvä keino. aerobista kehiin ;) etelässä sitä muutenkin rupee näyttämään kiinteemmältä kun ruskettuu ja lämpö poistaa nesteitä + nesteitä juodessa runsaammin kun normaalisti aineen vaihdunta vilkastuu ja shoppailu, lomakohteen kiertäminen jaloin, uiminen & rannalla peuhaaminen kuluttaa runsaasti energiaa parissa viikossa:) itse ollessa etelässä koko kesän laihduin 6kg joista tietenkin osa oli lihasta..

Unohda kaikki ja elä normaalisti. Suurempi todennäköisyys hommata nätti nestepöhö&kumpp reissussa ruokavaliota nyt muuttamalla.

14 päivässä ei montaa grammaa läskiä lähde eli vaikutusta ei silmällä näe vaikka ois maailman onnistunein dieetti...

Turhaa hommaa ruveta viime tingassa painoa pudottamaan. Vähäisillä kaloreilla kun alat nyt rehkimään niin iskee vielä huonolla tuurilla flunssa päälle juuri ennen matkaa. Parempi mielestäni kun syö kunnolla ja liikkuu normaalisti niin pysyy ainakin terveenä. Sitäpaitsi 14pv ei saa kyllä yhtään mitään konkreettista aikaa.

Enpä tiedä miten muilla kroppa toimii, mutta kun ite olen harrastanut tota kalorisyklitystä niin voin sanoa että kyllä eron huomaa jo kahden viikon miinusjakson jälkeen. Tämä tietenkin olettaen että lähtökunto on suht siisti. On vaikea kuvitella että 50 kiloinen nainen olisi joku yletön silavanorsu, joten veikkaan että pystyt saamaan hyvää tulosta aikaiseksi tuossa ajassa.

itse olen noin 80 kiloinen mies/poika ja olen vetänyt jopa noin 7-9 pävän mittaisia jaksoja 1500 kalorilla. Tuossa ajassa lihasta ei pitäisi lähteä kovinkaan paljon, rasvaa sen siaan ehkä jonkun verran puhumattakaan nesteistä. On myös hyvä ottaa huomioon että viimeisten päivien aikana olo on kyllä niin paska ettei edes mutapaini naurata.

Kiitos vain jo tulleista neuvoista.

Noudatan siis ihan normaalistikkin vähähiilarista ruokavaliota eli en aio lomallakkaan mättää leipää,riisiä,karkkia tai mitään sellaista, mutta nyt siis pyrin ketoosiin.

Ajattelin kokeilla laskea kalorit selkeästi miinukselle, jos olo tuntuu huonolta niin nostan sitten vähän.
Aamuaerobista tosiaan ajattelin joka päivä tehdä.

Sitä paitsi eikös 14 pvässä ole kuitenkin teoriassa mahdollista laihtua kaksi kiloa rasvaa? ;)

Tossa ajassa saa nesteet pois kiristelemällä ja näyttää ehkä vähän timmimältä. Ja kyllähän sen pari kiloa voi saada tuossa ajassa tiputettuakin. Loppua kohden välttele suolaa ja hiilareita. Ketoosissa en ole ikinä nähnyt mitään järkeä niin osaa sitä kyllä suositella. Urheile paljon, mut älä liikaa. Ei oo sit kiva olla kipeenä lomakohteessa.

Enpä suosittelis mitään kalorisyklityksiä, ketooseja yms. Jos nyt vetää ketoosiin/vast niin varmasti vähän rennommin syödessä (lomalla) niin hyvät mahkut saada parin päivän nestepöhö ympäri kroppaa...

eri asia jos olis 14kk aikaa...

e: ja 2kg/14pvä rasvaa pois vaatis pohjalle jo jonkinlaista perustaa ja vaikka onnistuiskin sulla, lomasafka saa varmasti vähintään saman verran nestettä tilalle.

ja ps 2kg rasvaa saattaa tarkoittaa että ulkomuodossa ei edes huomaa eroa.

Pahoittelen ei-niin-aiheeseen liittyvää kommenttia, mutta kuinka pitkä mahdat olla? Jos siis nyt painat 50kg, eikä hirveästi ole sitä ylimääräistä (kuten totesit alussa). Periaatteessa jos onnistut saamaan kilon tai kaksi rasvaa vielä pois ja mahdollisesti nesteitä, niin aika pieneltä tuntuu tuo paino..

Nauti siitä lomasta vaan, äläkä stressaa turhia. :)

Ei aamuaerobinen tuota tulosta kalorithan tasottuu päivän mittaan eikö?

niinhän se taitaa olla että itse ajankohdalla ja intensiteetillä ei ole huomattavaa vaikutusta. aamuaerobinen on tosin hyvä keino saada kroppa hereille aamuisin ja aineenvaihdunta pysyy mahdollisesti korkeammalla tasolla kuin ilman aamuaerobista

Ei aamuaerobinen tuota tulosta kalorithan tasottuu päivän mittaan eikö?
niinhän se taitaa olla että itse ajankohdalla ja intensiteetillä ei ole huomattavaa vaikutusta. aamuaerobinen on tosin hyvä keino saada kroppa hereille aamuisin ja aineenvaihdunta pysyy mahdollisesti korkeammalla tasolla kuin ilman aamuaerobista
Kalorit eivät ensinnäkään "tasoitu" mihinkään päivän mittaan, vaan suorituksen aikana käytetty substraatti (hiilari / rasva). Ja sillä intensiteetillä todellakin on väliä; vertailututkimukset tukevat intensiivisen aerobisen ylivertaisuutta kehon koostumuksen muokkauksessa - rasvaa palaa enemmän ja lihasta vähemmän.

Back
Ylös Bottom