Kiinalaisten autojen invaasio

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Snoopie
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Liittynyt
8.2.2004
Viestejä
2 015
Tommonen turjahti mailiini, karseeta luettavaa ja katsottavaa.

Ostaisitko Kiinalaisen maasturin 15 000 eurolla, jolla saat täyden varustelutason (johon tosin ei kuulu semmosiia turhuuksia kuin airbag tahi abs,
eps:stä nyt puhumattakaan) nahkapenkeillä. Jiangling Landwind!

http://www.autonavigator.ru/autonews/images/20050331043015/1.jpg

Nätti peli, joskin ulkoisesti aikalailla yksyhteen kopio Opel Fronterasta.

Ainoa pienenpieni ongelma... ko. auto sai eurooppalaisessa
törmäystestissä täydet NOLLA tähteä. Saavutus, johon mikään automalli
ei tähän mennessä ole kyennyt, aikaisemmat pohjat oli kaks tähteä (en
tiedä mikä peli oli kyseessä) 64 km/h:n (!) nokkakolarissa
kuljettajalla ei ole minkäänlaisia henkiinjäämismahdollisuuksia, sillä
sen lisäksi, että jalat murskaantuvat tohjoksi, tunkeutuu ohjaispyörän
varsi noin puoli metriä ohjaamoon tunkeutuen törmäyksen yhtedessä
syvälle kuljettajan päähän. Ne oli joutunu hajoittamaan crash test
dummyn palasiksi, ennenkuin saivat sen ulos siitä romusta

http://www.adac.de/images/Jiangling_Landwind_xxl_tcm8-126403.jpg
http://www.oeamtc.at/netautor/na_pr...uto=/jiangling_landwind_crashtest_front_4.jpg
http://www.oeamtc.at/netautor/na_pr...Auto=/jiangling_landwind_crashtest_side_4.jpg
http://www.oeamtc.at/netautor/na_pr...uto=/jiangling_landwind_crashtest_dummy_4.jpg

ja pieni videonpätkä täältä

http://www.oeamtc.at/netautor/pages/resshp/anwendg/1116872.html

Mainittakoot vielä, että kuljettajan/matkustajan tsäännssit
sivuttaistörmäyksessä ovat nekin huonohkot, sillä sivuairbagien
lisäksi ovista puuttuvat metallivahvistukset, minkä seurauksena ovi
painuu sisään ja ruhjoo kuljettajan rintakehän, minkä lisäksi pää osuu
kattoon suuuuuhteellisin huonoin seurauksin.

Toisaalta, mitäpä voisikaan odottaa autolta, joka on kiinalainen kopio Opelista

Sinänsä tämä lievästi sanoen huonohko turvallisuus ei ole ongelma
Jianglingille, sillä sääntöjen mukaan vain 2500 kg ja kevyemmät autot
joutuvat törmäystestiin ennenkuin niille myönnetään myyntilupa. TÄYSIN
sattumalta Landwind painaa 2510 kg

Myynti Euroopassa alkaa täydellä teholla vielä tämän vuoden puolella,
tulossa on myös muita kiinalaisia automerkkejä. Tämänpäiväisen
Kurierin mukaan parinsadan auton erä saapui jo Rotterdamiin ja meni
samantien kaupaksi.

Turvallista matkaa!

Kyseinen teksti on kopioitu kokonaisuudessaan Suomen Volkkariyhdistyksen forumilta.

Täydet NOLLA tähteä eurooppalaisessa törmäystestissä. Kuolema tulee, jos törmäät 64 kilometrin tuntivauhdilla johonkin. :eek:
Itse en kyllä ostaisi vaikka noin halpa onkin ja toivottavasti ei moni muukaan. Muuten ensi vuoden puolella saattaa tulla nousua tilastoissa liikennekuolemien osalta.

Kyllä ne kiinalaiset osaa.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kyllä tämäkin varmasti lähestulkoon samoista materiaaleista on tehty kuin muutkin autot, mutta säästäen tukielementeissä, suurlujuusteräksissä jne.

Kilpailuvalttina kiinalaisilla autoilla on hinta, ja pitää muistaa, että halvalla ei saa yleensä mitään hyvää. Varmaa kuitenkin on, että markkinoita tällekin tuotteelle löytyy sillä aina on olemassa ihmisiä joille halpa hinta on tärkein yksittäinen tekijä ostopäätöstä tehdessä.

Palataan sen verran kuitenkin threadin otsikkoon eli kiinalaisten autojen invaasioon, että tämä ilmiö tulee ilman muuta lisääntymään. Kiinalaiset ovat vasta tuotekehityskaarensa alkupäässä ja jahka saavat prosessinsa kuntoon ja lisää kokemusta, ovat tuotteetkin varmasti parempia. Esim. kiinalainen autonvalmistaja Chery Automobile Co. on tuomassa vuoden 2007 alusta jopa kolmea uutta kiinassatehtyä mallia USA:han ja jenkkien päässä on tällä hetkellä dealer -networkin rakentaminen käynnissä. Tässä projektissa on käytetty konsulttiapuna paljon länsimaista auto-osaamista ja on mielenkiintoista nähdä miten jenkit ottavat autot vastaan. Firma käyttää yli miljardi dollaria uusien projektiensa rahoittamiseen...
 
Zone-sarja -42%
Salomaa sanoi:
Siis miten auto voi mennä noin kasaan tossa vauhdissa?! :eek:
Mistäköhän pahvista auto on tehty?

Kyllähän autot 64km/h nopeudella törmättäessä kiinteään esteeseen menee aika paljon kasaan, päälle päin täysin romuksi.
Nykyaikaisissa autoissahan turvallisuus perustuu törmäyksessä hallitusti kokoon painuvaan keulaan ja perään. Jolloin törmäys energia muuttuu palkkien taipuessa lämpö energiaksi ja liike suuntautuu pois matkustamosta, esim. moottori painuu auton alle nokan painuessa kasaan. Kyljissä litistymis varaa on luonnollisesti vähemmän.


80-luvulla valmistetut eurooppalaiset autot on turvallisuudeltaan jotain tämän kiinalaisen luokkaa ja niitä on meillä tiet täynnä.
 
Eniten ihmetyttää ihmiset, joiden on aivan pakko ostaa upouusi auto. Oli se sitten kuinka paska tahansa. Mitä järkeä ostaa joku kiinalainen tai korealainen ihme 15000 €:llä, kun samaan hintaan saa käytettynä jonkun ihan oikean saksalaisen auton, jossa parempi varustelu, turvallisuus ja ajomukavuus.

Nimim. "Ostakaa Mersu."
 
Eipä kiinalaisista ja korealaisista autoista kannata samassa yhteydestä puhua. Korea on kuitenkin 20 vuotta kiinalaisia edellä. Uusimmat korealaiset alkavat olemaan jo ihan kohtuullisia laitteita luokissaan. Eipä ne jaappanilaistenkaan ensimmäiset tekeleet olleet mitään kovin suuria menestystarioita. Aivan varmaa on, että joskus Kiina tulee olemaan iso tekijä joka maan automarkkinoilla.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom