Mitäs, Onko jengi matkailluit Kiinassa paljon?
Itse olin kuukauden kiinassa ja on tosi mukava mesta, tosin kieli aika vaikea oppia ja varmasti vaikea reissata, jos ei osaa yhtään kiinaa. Varmasti lähden uudestaan heti, kun mahdollista.
Todella iso maa jonka kiertämiseen menee varmasti monta vuotta, jos on rahaa ja aikaa. Itse kävin vain Honkkareissa, Kantonissa, Guilinissa, Yangshoussa(tänne kannattaa mennä jos kiinnostaa kiipeily), Pekingissä ja Loyangissa. Kiinassa kannattaa ehdottomasti käyttää junia reissaamiseen, tosi halpoja(2000km noin 40€) ja rauhallisia matkustaa halvimmassa makuuluokassa. Taksit on myös sika halpoja joka paikassa. Kannattaa ehkä pysyä poissa Pekingistä, jos haluaa nähdä todellista ja halpaa Kiinaa.
Ruoka on halpaa, aika tulista ja hyvää, vaikka söisi halvimmissa paikoissa. Tosin usein kana tai liha sisältää myös luut ja jänteet, ainakin halvimmissa paikoissa. Kannattaa tilata useampi ruoka setti ja sitte kaikki näykkii niitä.
Lisäravinteista en tiedä mitään, enkä nähnyt niitä. Yhden kuntosalin näin Pekingissä Guomao:n metropysäkin lähellä, siinä on myös semmonen tenniskenttä ihan lähellä, kannattaa käydä katsomassa tämä paikka vaikka ei mene salille, tosi hieno paikka.
Pohjois-Kiinassa on aika kylmä varsinkin joulu- ja tammikuussa, mutta silloin ei ole turisteja, tosin silloin ei kehtaa kyllä pihallakaan olla kovin montaa tuntia, koska pakkasta saattaa olla -10 ja tuulla kovasti.
Jos on jotain kysyttävää niin voin yrittää vastailla jotain.