Kiilamainen nikama alaselässä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

UncleSam

Banned
Olen suunnilleen puolivuotta kärsinyt tästä ongelmasta, joka estää lähes kokonaan mm. jalkojen treenauksen, maven, alataljan ja kulmasoudun. Eräs osteopaatti kertoi vaivan johtuvan kiilamaisesta nikamasta alaselässä. Selässä ei mitään kipua tunnu, mutta oikeaan pakaraan se säteilee aika pahasti. Istuminen varsinkin on aika tuskaista, ja silloin kun nousee istumasta takaisin seisomaan, en saa heti selkää suoraksi vaan pitää muutama askel kävellä kippurassa ja sitten vasta kipu jotenkin raukeaa.
Osteopaatti, jolla kävin arvioi että tätä ei todennäkösesti saa millään kuntoutuksella normaaliksi vaan vaatisi leikkauksen. Onko muita joilla on ollut/on samantyyppistä vaivaa? Ja miten olette saaneet selän kuntoon?

Kaiketi osteopaatilla on ollut käytössään hyvät kuvausvermeleet.

Ohhoh, olen yllättynyt että jopa kuvaa on katsottu. Mutta jokatapauksessa jättäisin rtg-kuvien tulkinnan ja leikkausehdottelut jollekkin muulle kuin osteopaatille. Eli jos rtg-kuvat on otettu, niin jossakin lääkärilläkin olet käynyt, joten ehkä kuville löytyy tulkitsija joka on siihen koulutettu ja sitten mikäli rakenteellista vikaa on, niin löytyy myös niiden hoitoon koulutettu henkilö.

Eli itse haluaisin kyllä lääkärin mielipiteen kuvista ja jatkomahdollisuuksista.

Ohhoh, olen yllättynyt että jopa kuvaa on katsottu. Mutta jokatapauksessa jättäisin rtg-kuvien tulkinnan ja leikkausehdottelut jollekkin muulle kuin osteopaatille. Eli jos rtg-kuvat on otettu, niin jossakin lääkärilläkin olet käynyt, joten ehkä kuville löytyy tulkitsija joka on siihen koulutettu ja sitten mikäli rakenteellista vikaa on, niin löytyy myös niiden hoitoon koulutettu henkilö.

Eli itse haluaisin kyllä lääkärin mielipiteen kuvista ja jatkomahdollisuuksista.[/QUOTE

esim. Seinäjoella missä koulutetaan ortopedisia osteopaatteja niin 4 vuoden koulutukseen kuuluu 420 tuntia radiologiaa.

ortopedinen osteopaatti kykenee lukemaan RTG-kuvia ja niistä näkemään ja usein erottelemaan esim. selkärangasta hypomobiilin tai instabiilin liikesegmentin sekä muita toiminnallisia häiriötiloja.

esim. selkärangasta hypomobiilin tai instabiilin liikesegmentin sekä muita toiminnallisia häiriötiloja.

Aika velhoja, kun radiologian erikoislääkäritkään ei tuollaisia edes yritä katsella normi selkärtg kuvasta. Tietty jos taivutuskuvia aletaan ottamaan niin sitten.. Mutta silti jättäisin kuvien tulkinnan ja hoitojen (erityisesti jos alkaa puhumaan leikkauksista) joillekki muille.

.. Mutta silti jättäisin kuvien tulkinnan ja hoitojen (erityisesti jos alkaa puhumaan leikkauksista) joillekki muille.[/QUOTE]

Niin on, esim. terveyskeskuslääkärille ja ortopedille.

;

Back
Ylös Bottom