Kiertäjäkalvosimen tulehdus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Crystal
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oon aikas varma että mulla on kiertäjäkalvosin tulehtunut:( Ti oon menossa lekurille ja kysyisinki kellä on ollu samaa vaivaa, että onko teille lyöty kortisonipiikki jo tässä akuuttivaiheessa? Kuinka pitkään ootte joutuneet pitää treenitaukoa ns. kovasta treenistä (kuntouttavia liikkeitä tietty varmaa saa ja pitääki alkaa tekee melkee heti)? Entä mitähän toi piikki mahtaa kustantaa yksityisellä? Kiitokset jos joku vastaa.

Samasta paikasta löytyy vaivaa. Kolmisen kuukautta taukoo jo ja nyt ehkä vähä valoa tunnelin päässä. Mut reenailinki kipeellä olkapäällä monta kuukautta ja sit vasta alotin totaalitauon kovista reeneistä...
Saat varmaan lääkäriltä tulehduslääkekuurin ja käskyn huilata. Sit jos kuuri tehoo pääset takas reenaamaan ja jos ei tehoo, niin meet taas lääkäriin lisätutkimuksiin. Näinhän nää yleensä menee. Jos et oo pahaksi vaivaa päästäny niin ei monen viikon huilia tule. Toivotaan näin!
Ja kortisoni-kysymykseen vastaan, että ei heti kannata alkaa pistelemään.

Itsellä oli sama vaiva (ei tosin lääkärisetä todennut) mutta oireet samat kuin kiertäjäkalvosimen liikarasituksessa/tulehduksessa.
Onneksi ei ollut kovaa kipua kerennyt saamaan aikaiseksi, että pienikin tullut niin totaalilepo ja kylmää jne.
3 viikkoa pidin taukoa jonka jälkeen kiertäjäkalvosinjumppaa sekä kevyesti penkkiä, olkapään mukaan siis mennään.

Mulla on ilmeisesti juuri kyseinen vaiva ja on kestänyt hiihtolomasta asti. Huomenna saan tarkemmin tietää... Onkos teillä muilla vaikeuksia esimerkiks hauiskääntöä tehdessä? Mulla sattuu ihan pirusti ja tulee käsi todella kipeäksi. Ei mulla olkapää niinkään ole kipeä, mutta hauikseen ja kyynervarteen tekee kipeää kun kättä rasittaa. Säteilee olkapäästä? Mene ja tiedä, mutta huomenna vihdoinkin olen viisaampi. Ultraäänessä olin tällä viikolla ja huomenna saan tulokset. Mahtaako tulehdukset edes näkyä sellaisessa :rolleyes: :jahas:

edit. Niin ja on kortisoni laitettu olkapäähän. Ei auttanut paskan vertaa enkä suosittele. Toisaalta jollain muulla voi auttaa ja jos mulle laitettiin vaikka väärään kohtaan...

Mulla oli kanssa loppuvuodesta muutaman kuukauden sama vaiva. Hommasin semmosen jumppakuminauhan jolla vetelen niita kiertajakalvosinliikkeita parikolme kertaa viikossa. Semmosia ulos ja sisaankiertoja, muutamaa eri liiketta vaan ei kummosia vaadi. Nyt on jo hyvassa kunnossa ei mitaan ongelmia. Duunissa on hyva vedella taukojumppana...

Ilmeisesti sitte todennäkösempää ettei mua piikitetä vielä tässä vaiheessa (?) vaan tulehduskipulääkkeitä ja jumppaohjeita sieltä mennään hakemaan. Ja olkapäitä rasittavat liikkeet ny täytyy varmaa joksiki aikaa heivata ohjelmasta.. No käy mulle, en mä tästä ainakaan kroonista vaivaa halua :(

Back
Ylös Bottom