saarnamies sanoi:
Onko muuten kenelläkään kokemusta alaselän nikamien sisään painumisesta ja sen korjaamista? (leikkaus tai kiropraktikko tai joku muu keino)
Mulla on sama vaiva, en tiedä onko ne luutuneet paikalleen, mutta jossain lannerangan kohdolla nikamt on työntyneet sisäänpäin, ja sen vuoksi taas vähän ylempää ulospäin. Oli kuukauden selkä kipeä kun oli se pahin nikama siirtynyt paikoiltaa, ennen kuin naksahti taas parempaan kohtaan. Ortopedi sanoi, että vain todella pahat tapaukset leikataan jos on koko ajan kovat säryt, ei ole vissiin kovin pieni leikkaus. Ainoa mitä voi tehdä on mulla ainakin lihasten pitäminen kunnossa.
Ja jos on jaloissa sen tyyppistä vikaa kuin se joku nuorempi heppu sanoi, niin hoitakaa ihmeessä kuntoon. Itsellä oli jalat eri pituiset lättäjalkojen vuokosi, ja selkäkivut oli infernaaliset monta vuotta ja intissä vasta sattuikin. Siellä löytyi puolen vuoden jälkeen onneksi lääkäri joka huomasi syyn, ja sain valtion kustannuksella aivan loistavat pohjalliset JOTKA PITÄÄ TEETTÄÄ, EI MISSÄÄN NIMESSÄ TEHDÄ ITSE. Jalkapohjien takia oli itse jalkapohjat, polvet, alaselkä ja yläselkä koko ajan kipeät.
Ilmeiseti ne huonot jalat on aiankin osasyy ollut tuohon huonoon ryhtiin, joka ei ikinä kokonaan kuulemma parane. Että vaikka ajattelisi olevansa kuinka kova jätkä, ettei lääkärissä käy, niin joskus saa järkeäkin käyttää. Ei mullakaan 16-vuotiaana mitään vaivoja ollut, mutta 17 vuotiaana jo oli. Ihmiset tuntuu sentään jonkin verran olevan huolissaan selästään, mutta luoja miten karsean näköisiä ihmisiä näkee kaduilla, kun jalat vääntyy :urjo: asentoihin linttaan astutuissa kengissä, ja ihmetellään, että selkään sattuu.