Kielen peseminen

Kielta vaan hankaamaan tavallisella hammasharjalla. Tahnaa vaan vahan enemman. Yokkireaktio tulee mut siihen tottuu muutaman kerran jalkeen - usko vaan. Jos ei siltikaan saa kielta puhtaaksi niin sitruunalla lahtee pinttyneemmatkit liat...eli sitruunan siivulla pyyhkii. Kylla kieli kannattaa ainakin kerta paivaan pesta ettei muitten tarvii karsia pahasta hengityksen hajusta. Kieli se on mika suussa haisee eika hampaat. ;) Kamalin haju on muuten semmonen pinttyny tupakan ja kahvin haju jonka haistaa kun kyseinen henkilo puhuu. :eek:

Ja viimenen keino on paasto...5 paivaa nestepaastoo ni kieli on kauniin vaaleanpunainen ilman valkosta kuonaskeidaa.

Tosta sitruunasta tuli mieleen...afrikkalainen kaveri sano et krapula lahtee sitruunalla...tai (alkaa naurako) hankaamalla sitruunalla kainalot deodorantin tyyliin. Kokeilin kerran ja en tiia onko sattumaa mut lahti kanuuna. Kait ne jotkii puhdistavat hapot vetaa skeidat pois nopeemmin tms. Samaan tyyliin ku teinarina kaytettiin sipulia Trombosolin sijaan... ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tosta sitruunasta tuli mieleen...afrikkalainen kaveri sano et krapula lahtee sitruunalla...tai (alkaa naurako) hankaamalla sitruunalla kainalot deodorantin tyyliin. Kokeilin kerran ja en tiia onko sattumaa mut lahti kanuuna. Kait ne jotkii puhdistavat hapot vetaa skeidat pois nopeemmin tms. Samaan tyyliin ku teinarina kaytettiin sipulia Trombosolin sijaan... ;)

Menit ns. vanhanaikaiseen. :D

Toi lusikka oli tosi toimiva... hyi helvetti sitä moskan määrää ja hajua mikä siitä lähtee. Pesen yleensä parin päivän välein kielen... pitää tihentää

Menit ns. vanhanaikaiseen. :D

Mut se toimii...usein vanha konsti on parempi ku pussillinen uusia. Vai miten se meni. Sama tippi on muuten 'You r what u eat' kirjassa. Eiks Suomessakin se sarja pyori...tai pyoriny. Ja sekin toimi et mustelmat lahtee sipulilla paremmin kun Trombosolilla...joskin kipu on aika kova ja itkettaa. ;)

Miten kieli on paras pestä puhtaaksi? Mitkä ruoka-aineet likaavat kieltä?

Olen yrittänyt pestä kieltä hammasharjalla mutta se aiheuttaa minulla välittömästi vahvan oksennusreaktion ja kouristuksia mahaan :urjo:

Pesää nuollut? Kurlaile bensalla, jos kyseessä oli Tatjana ukrainasta ja jos oli naapurin hemaiseva teinipissis, niin älä pese viikkoon.

Paskan hajunen hengitys lähtee kielestä.

Persettä nuollut?

Sorry kummalleki, oli ihan pakko. :D

Mikä tuon härpäkkeen nimi on jos menee apteekista kyselee ja mitä tuo sit maksaa?

Kielen kaavinta kun kyselet niin kyllä ne sulle jotain myy. Ja jos hinta huolettaa niin insinöörillä on aina esittää vaihtoehto. Hommaat sellaisen ison nippusiteen (4-5mm leveä) ja vetäset sillä. Taivuttaa sen nippusiteen U:n muotoiseksi, ja vetää sillä kieltä pitkin takaa eteen. On testieni perusteella tehokkaampi kuin toi kaupallinen versio.

Vieroksuttaa nuo härpäkkeet jotka on tehty kielen kaapimiseen. Käytetäänkö siinä jotain ainetta samalla? Itse olen käyttänyt perinteistä hammasharjaa ja ilman tahnaa sekin on aika turhaa. Kitalaen voi sutia samalla, vaikka harvemmin siellä mitään kerrosta on. Pieni yökkäysreaktiohan tuosta tulee mutta mielestäni siinä samalla saa ryittyä kurkustakin ylimääräiset pois. :D

Vieroksuttaa nuo härpäkkeet jotka on tehty kielen kaapimiseen. Käytetäänkö siinä jotain ainetta samalla? Itse olen käyttänyt perinteistä hammasharjaa ja ilman tahnaa sekin on aika turhaa. Kitalaen voi sutia samalla, vaikka harvemmin siellä mitään kerrosta on. Pieni yökkäysreaktiohan tuosta tulee mutta mielestäni siinä samalla saa ryittyä kurkustakin ylimääräiset pois. :D

Paljon paremmin lähti lusikalla kuin hammasharjalla

Pitänee kokeilla kielenpesua t-lusikalla, kun noin kovasti kehutaan. Menee hifistelyksi, mutta ei voi mitään, kun olen neuroottinen suuhygienian suhteen, niin olen. :nolo:

En tiedä missä te kynnätte kieliänne, itse pesen jokapäivä hampaat, mutta kieltä en ole vielä koskaan pessyt.. Nyt kokeilin t-lusikalla eikä siitä mitään irronnut.. En tosiaan ymmärrä missä te niitä kuljetatte, raahaatte maata pitkin?

Joo perkele! Pesin tänään kielen tämän threadin innoittamana. Muut oli kertonu nuita kokemuksiaan, niin avasin suun oikein isolle että sais kielen ulos pitkälle niin leuat venähti jotenki, sattu niin perkkeläästi. :curs:

Nyt ko tämä kerran on Ravinto osiossa niin uskon että kysyjä on syömässä oman kielensä ja kysyy siihen pesu ohjeita.

Leikkat sen ensiks irti ja putsaat vaikka pottuharjalla :thumbs:

En tiedä missä te kynnätte kieliänne, itse pesen jokapäivä hampaat, mutta kieltä en ole vielä koskaan pessyt.. Nyt kokeilin t-lusikalla eikä siitä mitään irronnut.. En tosiaan ymmärrä missä te niitä kuljetatte, raahaatte maata pitkin?

Ei sitä kaikille kerry. Itellä on parissa päivässä semmonen mukava valkonen kerros :urjo:

AINA on tapanani pestä myös kieli hampaidenpesun yhteydessä. Suuvesi on myös ahkerasti käytössä, purkasta puhumattakaan! *xylitol rox*

...mutta toi lusikkajuttu oli kyllä uusi kikka mulle. :rolleyes:

No joissakin hammasharjoissahan on myös selkäpuolella se kielen pesemiseen tarkoitettu näppyläkumipinta. Itsellä on sellainen Golgate(?)-vehje... katsokaa kaupoista.

ise en ole koskaan pessy :D Olenkohan jotenkin epänormaali? eikös se suu puhdistu hampaidenpesun yhteideyssä + suuvesi jase kielen pinnalla oleva mömmö on musta iha normaalia ?

Aika jännän tuntuista tolla lusikalla vetää puhtaaks. Suussakin tuntuu ihan erilaiselta. Kieli tulee kyllä huomattavasti puhtaammaksi kuin hammasharjalla tai sillä kielen pesuun tarkoitetulla muovi-näppylä -hommalla. Suurkiitos hyvästä vinkistä.

Suositut

Back
Ylös Bottom