Kevytmaito, tuo jumalatarten juoma

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ostin vahingossa kevytmaitoa, jota en juo ikinä. Ensin meinasin mennä takasin kauppaan vaihtamaan purkin, mutta sit ajattelin et tuskin tähän kuolee. Luulin etten sais alas sitä, kun olen niin tottunut rasvattomaan.

Ja nyt voisin juoda tätä sata litraa. Ei voi olla näin hyvää maitoa keksitty. Uutuudenviehätystä?

Juoko kukaan mimmeistä kevytmaitoa? Mitäköhän tuo tekisi kalorien puolesta?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kauheen rasvaselta maistuu, kun on tottunut rasvatonta käyttämään. Toisaalta voisi siirtyä tuohon, niin olisi helpompi kerrytellä ne päivittäiset kalorit. Kummiskin ehkä litra päivässä tulee juotua maitoa, niin aika paljonhan siinä kaloreitakin tulisi lisää jos vaihtaisi kevytmaitoon. Hmm.... Harkinnan arvoinen juttu ja vähentäisi syömisongelmaa.

Me juotiin aina pienenä punasta maitoo (äiti oli maalta), kouluiässä siirryin kevytmaitoon ja nykyään menee lähinnä rasvatonta tai 1-maitoo...kyllä kevytmaito on maultaan (ja kahvin kanssa) parempaa kuin rasvaton! Mut tämä on ihan tottumiskysymys...

On kai tää niin rasvasta ku mikä kun aina juonut rasvatonta!

Itekin tarvisin lisää kaloreita. Enkä oo löytäny laktoositonta raejuustoa enkä rahkaa täält rapakon takaa.

Ja nyt voisin juoda tätä sata litraa. Ei voi olla näin hyvää maitoa keksitty. Uutuudenviehätystä?

Juoko kukaan mimmeistä kevytmaitoa? Mitäköhän tuo tekisi kalorien puolesta?

Samaa mieltä, on NIIIN hyvää ja siitä saa niin paljon paremman makuista puuroakin kuin rasvattomasta. Vallan ostan kevytmaitoa nykyään, ei enää koskaan rasvatonta. Mul on laktoosi-intoleranssi, joten ostan sitä laktoositonta kevytmaitojuomaa (ei ole makeaa niinkuin hyla). siinä on 39kcal ja must normaalissa kevytmaidossa on 45..? Ei ole musta ollenkaan merkitystä kokonaiskaloreissa tai eläinrasvan saannissa, riippuu tietty kuinka paljon sitä päivässä menee.

Samaa mieltä, on NIIIN hyvää ja siitä saa niin paljon paremman makuista puuroakin kuin rasvattomasta. Vallan ostan kevytmaitoa nykyään, ei enää koskaan rasvatonta. Mul on laktoosi-intoleranssi, joten ostan sitä laktoositonta kevytmaitojuomaa (ei ole makeaa niinkuin hyla). siinä on 39kcal ja must normaalissa kevytmaidossa on 45..? Ei ole musta ollenkaan merkitystä kokonaiskaloreissa tai eläinrasvan saannissa, riippuu tietty kuinka paljon sitä päivässä menee.

Miten kukaan saa tehtyä puuroa rasvattomasta maidosta, sehän palaa väistämättä pohjaan? Tai ainakaan itse en saa sitä onnistumaan, eikä kukaan ystävistänikään? Itse mulla on "puuromaitona" jääkaapissa aina kevytmaitopurkki. Puuroon sekoitan yleensä puolet rasvatonta ja puolet kevytmaitoa ja johan onnistuu! :thumbs:

Miten kukaan saa tehtyä puuroa rasvattomasta maidosta, sehän palaa väistämättä pohjaan? Tai ainakaan itse en saa sitä onnistumaan, eikä kukaan ystävistänikään? Itse mulla on "puuromaitona" jääkaapissa aina kevytmaitopurkki. Puuroon sekoitan yleensä puolet rasvatonta ja puolet kevytmaitoa ja johan onnistuu! :thumbs:

Mä teen puuron mikrossa, ei pala pohjaan eikä tarvi vahtia edes tuleeko se lautasen yli. Just niin tehokas mikro ettei kupli yli ja tarpeeksi syvä lautanen Eikä tuu kattila tiskiä joka aamu.. :rolleyes:

Yhdessä vaiheessa vetelin aamupuuroon ihan reilusti punaista maitoa. Oli muuten pikkuisen hyvää.:rolleyes: Ja piti massun täynnä kivasti.
Olen kanssa harkinnut tuohon kevytmaitoon siirtymistä, mutta vielä toistaiseksi rasvaton maito on liian suurta herkkua.

Juoko kukaan mimmeistä kevytmaitoa?

:viittaa: meillä on siirrytty siniseen maitoon kun emäntä on alkanut karppiutua. eikä tuo rasvaton maito ole mikään tottumuskysymys, kyllä 10 v kurrin lipittelyn jälkeenkin vähän rasvaisempi maito on parempaa.

riisipuuro tehdään punaisesta maidosta uunissa.

Karppiintumista täälläkin suunnassa mutta sitäkin ennen olen suosinut kevytmaitoa tai ykköstä. Rasvatonta en ole oppinut juomaan koskaan, se maistuu jotenkin vedellä jatketulta. Nyt olen välillä ostanut jopa punaista maitoa ja voi että sekin on hyvää! Jos siitä tekee esim. kaakaon, niin ei tarvi sitä jauhetta niin paljon, rasva jotenkin tuo maun paremmin esiin. Ja ihan tavallinen myslikin maistuu käsittämättömän aromikkaalta punaisella maidolla. Eli se mikä rasvassa hävitään, sokerissa voitetaan.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Todettakoon nyt vielä se, että maitorasvojen oletettu verisuonia kovettava vaikutus on osoitettu vääräksi. Me olemme käyttäneet mautonta maitoa ja sitkeää juustoa parikymmentä vuotta pelkän pohjois-Karjala -projektin virheellisen tulkinnan vuoksi.

Tottumuskysymyksiä varmaan suurimmaksi osaksi, mutta käytän vain ja ainoastaan rasvatonta maitoa, muut maistuvat jotenkin ätelän kermaisilta.

Mä teen puuron mikrossa, ei pala pohjaan eikä tarvi vahtia edes tuleeko se lautasen yli. Just niin tehokas mikro ettei kupli yli ja tarpeeksi syvä lautanen Eikä tuu kattila tiskiä joka aamu.. :rolleyes:

Näin siis minäkin, mikrossa 3 min, ei pala pohjaan vaikka tekiskin rasvattomasta. Joskus teen myös soijamaitoon, siinä rasvaa joku 2% muistaakseni... Ihan hyvää just puurossa, muttei juomana

Minulla maitoasia on toisin päin eli olen tottunut kevytmaitoon enkä rasvattomaan joten juonkin kotona aina Kevtymaitoa mutta kyläilemässä sitä mitä tarjotaan.

Miten kukaan saa tehtyä puuroa rasvattomasta maidosta

Minä... Onnistuu haudutuskattilan avulla helposti! Jopa multa, vaikka yleensä kaikkiin maitopohjaisiin ruokiin onnistun saamaan sellaisen sentin paksuisen "laatan" kattilan pohjalle jota sitten epätoivon vallassa tiskaan ja liotan ja tiskaan ja liotan taas...:nolo:

Rasvattoman maidon kanssa onnistuu hyvin teflonkattilassa. Tosin teen aina tahalleni sen laatan sinne kattilan pohjalle, se on nannaa kun irtoo sieltä. Oon outo ja tykkään pohjaanpalaneesta, joten ei haittaa vaikka vähän kärähtäiskin kii:). Irrottaminen ei ole ongelma tolta teflonilta.

Hyvää on myös se kuori, joka tulee siihen päälle jäähtyessä.:kuola:

Juon itse kevyttä luomumaitoa kun sitä ei ole pastöroitu. Kahviin laitan mieluiten punaista maitoa.
Rasvaton maito on ihan kauheeta litkua, se ei oo ees oikeasti valkoista vaan se on harmaata ja pitää värjätä valkoiseksi että ihmiset sitä joisivat. Niin teennäistä litkua kun vaan voi olla.
Punaisessa maidossa on jonkin verran cla:ta, mutta aika monta litraa sitä pitäis päivässä juoda että tulis tarpeeksi sitä. :rolleyes:

Rasvattoman maidon kanssa onnistuu hyvin teflonkattilassa. Tosin teen aina tahalleni sen laatan sinne kattilan pohjalle, se on nannaa kun irtoo sieltä. Oon outo ja tykkään pohjaanpalaneesta, joten ei haittaa vaikka vähän kärähtäiskin kii:). Irrottaminen ei ole ongelma tolta teflonilta.

Hyvää on myös se kuori, joka tulee siihen päälle jäähtyessä.:kuola:

Luonnollisesti teen puuroni teflonkattilassa, tavallisessa varmaan palaisi kaikki pohjaan, eikä jäisi mitään syötävää :D . Mutta kyllä se palaa silti pohjaan, teflonista se "laatta" sieltä kattilan pohjasta tietysti lähtee paremmin irti kuin teräskattilasta. Mutta ei se pikku pohjaanpalaminen mitenkään mun puuron syömistä ole estänyt, kun se palanut osa jää niin nätisti sinne pohjalle ja "hyvän" puuron voi kaapia sitten lautaselle.

Eilen taas kerran tummaa mannapuuroa ja vadelmamehukeittoa ja paahdettu ruispala kalkkunaleikkeellä ja polar5% seuraksi, on niiin hyvää! :kuola:

Meillä käytetään kevytmaitoa... Oli nimittäin varsin hullunkurista neuvolassa kun terkkari selitti, että jos juo rasvatonta maitoa, niin täytyy lasten ruokaan lisätä vähän rasvaa, että saavat tarpeeksi, jos taas kevytmaitoa niin ei tarvitse. Jotenkin kuuntelin, että mitätäh? :jahas:

Hyvältä maistuu ja jaksaa lapset kasvaa. Itse en käytä kauheasti maitoa, joskus ruuan kanssa, mutta yleensä vettä. Maitoon tehtävät puurot teen täysmaitoon, siis punaiseen, koska onnistun muut polttamaan pohjaan ja maistuuhan se hyvältä.

Tunnustan paheeni: kahviin käytän kelpo lorauksen kahvikermaa. Opettelin pois sokerin käytöstä ja totesin, että kerma auttoi siihen, ja se tapa sit jäi. Ojasta allikkoon? :D

Latest posts

Back
Ylös Bottom