Kevyt-virvoitusjuomista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja valtsi
  • Aloitettu Aloitettu
asiantuntijoiden (J.Hulmi ja/tai A.Manninen esim.) kommentteja siitä, miten jo makea maku itsessään aiheuttaa insuliinin eritystä, eli siihen ei tarvita edes hiilihydraatteja (mitä laittilimuissa ei tietenkään ole).

Jos maku nostaa insutasoja, niin eikö silloin pelkkä ajatus pitäisi tehdä saman?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos maku nostaa insutasoja, niin eikö silloin pelkkä ajatus pitäisi tehdä saman?

Tämmöstä minäkin muistan lukeneeni. Psykologithan tämmöisiä testejä varmasti tekevät. Tutkivat insuliinitasoja, kun ihmisille näytetään ruokaa.

Aspartaamia on tutkittu 6 litran annoksillakin päivässä. 6 litran annoksilla alkaa jo riskejä luultavasti ilmaantua. Myönnän kyllä, etten tällä hetkellä ole perillä syistä. Aspartaami kerääntyy elimistöön? En tiedä.
Tuo 3,99 litraa on jo lapsellinen tempaus. Tajuat kai, että luvut ovat aina suuntaa-antavia, eivät suinkaan absoluuttisia totuuksia.

luulekko sä et mä tosissani täs näsäilen:) ja sit toi sun 6 litran annos mis sanot et riskejä rupee luultavasti syntyä on täyttä:anssi:. Meinaa vettäkäkään ei kannata juoda 6litraa päivässä menee myrkkyrajoille (tietysti tämä riippu henkilön koosta).

ku noi hampaat huononee noist limuista. nii kannattaa googlettaa mitä vaikutuksia sillä on kehoon.

Älä ressaa turhaan...kaikki on kuollu jotka on maitoa juonu...

ääh en mä stressaa:D Se on juu totta että elämässä ei selviä hengissä:D

edit: ku rupesin kelaamaan mitä kaikkea ite tullee syötyä ja juotu nii tässähän pitäis olla jo vakavissaan tilaamassa ruumisarkkua:(

luulekko sä et mä tosissani täs näsäilen:) ja sit toi sun 6 litran annos mis sanot et riskejä rupee luultavasti syntyä on täyttä:anssi:. Meinaa vettäkäkään ei kannata juoda 6litraa päivässä menee myrkkyrajoille (tietysti tämä riippu henkilön koosta).

ku noi hampaat huononee noist limuista. nii kannattaa googlettaa mitä vaikutuksia sillä on kehoon.

Voi olla, että on pelkkää paskaa. Kuitenkin ovat vain suuntaa-antavia tuloksia eli käytännössä ei ole vaarallista litkiä aspartaamipitoisia juomia. Tätähän tässä ajetaan takaa.

Meinaa vettäkäkään ei kannata juoda 6litraa päivässä menee myrkkyrajoille (tietysti tämä riippu henkilön koosta).

Vai myrkkyrajoille... Kuulostaa epäilyttävästi mutuilulta :rolleyes: Mikäs se myrkkyraja sit tarkalleen on jos 6l on alkaa menemään sinnepäin? Nyt alkaa pelottamaan, eilen join itse varmasti lähemmäs 7l vettä!

Myrkystä odotellessa :kippis1:

Tossa on ideana se, että light-limuissa käytettävät makeutusaineet on jotain sokerin johdannaisia/esiasteita tai vast. Ja sitten jo suuhun joutuessaan voivat aiheuttaa insun nousua, koska elimistö luulee että sieltä tulee sokeria. Tosta luin yhen jutunkin mutta en nyt kuollaksenikaan muista mistä.

Vai myrkkyrajoille... Kuulostaa epäilyttävästi mutuilulta :rolleyes: Mikäs se myrkkyraja sit tarkalleen on jos 6l on alkaa menemään sinnepäin? Nyt alkaa pelottamaan, eilen join itse varmasti lähemmäs 7l vettä!

se on mun 6 litraa oli mutuilua mut kemian tunnilla kuulin tost ylenpalttisesta veden juonnista. täs on aika hyvä teksti..http://lotta.yle.fi/rsweb2.nsf/sivut/viikon_kysymys_arkisto?opendocument&pageid=Content112248E06C0

edit: mun mielest hyvä nyrkkisääntö on että juuan aina ku janottaa

Ne on aika hapokkaita ja hampaat mustuu...no ei!!!
Jos pystyy olemaan ilman niin kannataa, itsellä tippui paino 5kg 3kk eli kyllä niissä jotain epäterveellistä on!

riippuu ihmisestä. mutta pienempi ihminen saattaa kuolla tuohon määrään.

paria litraa enempää ei kannata pelkkää vettä juoda, kaikki sen ylimenevä kannattais juoda kivennäisvettä niin ei häviä natriumit verestä.

http://pelaajalehti.com/2007/01/15/wii-kilpailu-kuolema/

tuossa vähän wanhemman puoleinen uutinen...

e: ja jos juo aina kun janottaa, on jo myöhässä. pitäis juoda tasaisesti niin, että janontunnetta ei pääse syntymään...

luulisin että aika pitkälti yksilöllisiä nuo määrät että paljonko pystyy juomaan ja luulis ettei ihan helposti pysty myrkytystä saamaan jos pitkin päivää lipittää..tai ainakin tulee jo paha olo jossain vaiheessa ensin. itellä on ainakin paha olo koko ajan jos juon vaikka parikin desiä tunnissa. mutta tuskin mistään myrkytyksestä on kyse

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom