ketogeenisestä "jälleen"

Ikä
43
Ajattelin kokeilla ensimmäistä kertaa ketogeenistä dieettiä. Helmikuun lopussa olis nyt sit häät ja frakki päällä pitäisi näyttää hyvältä. Olen nyt viimeisen 4 kk aikana lihonnut kiitettävät 10 kg syömällä ihan päin helvettiä ja jättämällä aerobisen kokonaan väliin. Tarkoitus olisi nyt saada saman verran pois. Ok 10 viikkoa 8-10 kg laihduttamiseen on todella lyhyt aika, mutta olen laihduttanut aikaisemmin samassa ajassa enemmänkin ja tajuan ettei tuo kaikki lähde fläsästä. Nyt olisi vaan muutama kysmy.

1. Lihasta ei ensinnäkään ole kovin hirveästi mitä menettää, mutta jotain lihaskatoa varmasti tapahtuu ja tämän takia dieetillä olisi varmaan syytä käydä salillakin. Tosin ensimmäisen dieettini aikana salitulokseni olivat kokoajan nousevia miinuskaloreista huolimatta. Ilmeisesti aloittelija voi hankkia lihasta miinuskaloreillakin?? Mutta mitä suosittelisitte palautumiseen kun hiilaripitoista palautumisjuomaa ei voi käyttää?? Itsellä löytyy tällä hetkellä kaapista vain maitoproteiiniä.

2. Miten olette saaneet riittävän kuitumäärän ketogeenisellä?? 3 dl (60g) vehnäleseistä sais tuon tarvittavan määrän, mutta tuon nielemiseen tarvitaan jo melkein litra esim. vähäkalorista mustikkakeittoa. Litrasta mustikkakeittoa tulee jo 20g hiilareita. Vai pääseekö ketoosin suuremmallakin hiilarimäärällä lisäämällä aerobista tarpeeksi päiväohjelmaan??

3. Viimeisenä sitten tyhmä kysymys. Kun leipää nyt ketogeenisellä ei voi syödä niin onko olemassa mitään leipää korvaavaa ns. hiilaritonta leipää?? Esim. välipaloilla hyvä. Vähän vaan keittokinkkua ja juustoa päälle..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
1)En itse yleensä käytä muutenkaan palautumiseen kuin proteiinia, joka vaihtelee riippuen taloudellisesta tilanteesta, joskus vetelen perusproteiinina käyttämääni Fastin 80:stä ja aina kun on rahaa ostan Ion 92:sta palkkariksi, sekä C-vitskua tempasen aina 250-500mg kaverina.

2)Hyviä kuidun lähteitä, sekä muita hyviä ketonaposteltavia on juuri mainitsemasi vehnäleseet, itse laitan aina rahkan sekaan jonkin verran, sekä pellavansiemenrouhe, josta saa myös bonuksena tod. yhvää rasvaa, myös hassel/saksanpähkinät ovat todella hyviä tähän, sekä unohtamatta kasviksia, joista saat runsaasti kuituja, mutta hiilareita ei tule paljoakaan, sekä tosiaan apoteekista tai luontaistuotekaupasta saa kuitua!

3)Miksi leipä tarvitsisi korvata jollain samankaltaisella, mikset voi vaan vaikka tempasta raejuustopurkin kaveriksi tonnaria ja jotain vihreetä ja lorauttaa kaveriksi hiukkasen öljyä, tai sitten vaan vaikkapa munakas tai keitetyt munat tai raakana, itse aina joskus jos ei mitään jaksa tehä niin tempasen muutaman valkuaisen ja yhen tai 2 keltsua hiuviin kevyen öljyloraukse kera...Hyviä ketoiluja sinulle, ja jos on jotain kysyttävää niin kysy täällä ihmeessä, kyllä täällä niin monta immeistä on jotka on joskus ketoillut :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom