KetoDietin ruokavalio.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Manala
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kertokaapas tälle laiskalle, mistä muusta saa helposti vähähiilarisia kuituja kuin pellavasiemen rouheista ja kasviksista (Btw, mitkä kasvikset ovat suhteessa hyviä kuidunlähteitä?)?

Söörtsillähän löytys, jos vaan jaksaisi alkaa selaileen.

Itse ajattelin nimittäin ottaa tuossa parin viikon kokeilun ennen koulujen alkua.

Suosittelen teille ketoilijoille myös avokadoa, siitä saa ihanan kermaisen maun esim. rahkahässäköihin (olen postannut jotain ohjeita tuonne resepti-osioonkin). Esim. Atkins suosittelee avokadoa.

Avokadon hedelmälihassa on per 100g

195 kcal : 2,6g proteiinia, 1,1g hiilihydraatteja, 19,4g rasvaa

pollo sanoi:
Kertokaapas tälle laiskalle, mistä muusta saa helposti vähähiilarisia kuituja kuin pellavasiemen rouheista ja kasviksista (Btw, mitkä kasvikset ovat suhteessa hyviä kuidunlähteitä?)?

Söörtsillähän löytys, jos vaan jaksaisi alkaa selaileen.

Itse ajattelin nimittäin ottaa tuossa parin viikon kokeilun ennen koulujen alkua.

Jos oikeen ruvetaan pilkkua viilaileen niin kuiduthan ovat nimenomaan hiilihydraatteja ne vaan ei imeydy :)
mutta asiaan, eli itse ainakin tykkään vehnäleseistä, niitä sitten vetelen päivässä about desin yhteensä, toimii hyvin esim. Ehrmannia,Fun Lightia ja vehnäleseitä, ihan niinku myslijugua söis, ja tietty myös hassel- ja saksanpähkinöistä, jotka on ihan sika hyvä leffaherkku ketoillessa kun muut vetää sipsii :kuola:

Paljonkos te ketoilijat sitten vedätte yleensä noita protskuja/hiilareita/rasvoja?
joku puhu et 45/10/45 ois aika kova... ja heittäkää myös infoa omasta painosta/kulutuksesta suhteessa siihen määrään (grammoina) mitä syötte noita pp/hh/rr... :worship:

Mä vedän ensimmäiset 3 viikkoa suunnilleen suhteilla 45P/5H/50R niin, että proteiinia tulee 3g/painokilo. Kalorien lasku on n. 10-15% normaalikulutuksesta (mikä on mulla pikku naisihmisellä aika vähän...)

Noiden 3 viikon jälkeen suhteet muuttuu 30P/5H/65R (kalorit pysyy samana) jolloin proteiinia tulee 2g/painokilo. Tämä ihan sen takia, että parin viikon jälkeen kroppa "tottuu" ketoositilaan. Itse olen järkeillyt sen niin, että glukoosin uudismuodostus proteiineista (=glukoneogeneesi) kiihtyy sen verran että proteiinin määrää pitää laskea jotta saadaan vastaava hyöty. Korjatkaa jos olen väärässä. Eniveis, toimii ainakin mulla.

Keton alussa ollut hiilarit aika minimissä, alle 20 g/päivä ja sitten protskut ja rasvat 1:1, jolloin protskua tullut noin 3 g/painokilo.

Minkäslainen palautumisjuoma olisi hyvä? pelkkää protskua vai?
Onko kokonaiskalorimäärä yleensä miten paljon miinuksella verrattuna päivän norm. kulutukseen?

Kuituja saa hyvin sokerijuurikaskuidusta. Ite syön rahkaa, tonnikalaa, munia, lihaa, nakkia, juustoa, lehtisalaattia ja kurkkua. Ei kyllä pysy ihan alle 20g hiilaria/päivä noilla kun joskus käytän vähän ketsuppia ja tomaattiakin haukkaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom