Ketä nykypolitiikkoa arvostat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarre55
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Arvostustani nauttii sisäministeri Rajamäki. Jämy ukko, sai aikaan lakimuutoksen, joka helpotti PikkuT:n elämää... Käsittääkseni Rajamäki keskittyy ihan oikeisiinkin töihin, eikä haihattele turhia...

hyvä kysymys

Kuten poliitikko vastaisi, hyvä kysymys (ei tule yhtään nimeä mieleen).

1 Anonyymit kunnallispolitiikan puurtajat, jotka uskovat asiaansa. Lähidemokratia on valtaa, ei niinkään eduskuntatalon pellesakki.

2 Soininvaara on harvinaisen fiksu, asiantunteva ja realistinen. Eikä ole narsisti.

3 Ben Zyskowitz koska on niin hauskan näköinen, varsinkin Image-lehden kannessa oikein vesi herahti kielelle.

Nyt ei sattunut naisia tälle pikalistalle, mutta ansioituneita poliitikkoja heissä varmaan on. Enemmän kuitenkin arvostan kansalaisliikkeiden vetäjiä ja lähidemokratiaa.

Alec sanoi:
.
Putinia,en tiedä miksi.on sillä ainakin ballseja.
vähän sama perustelu kuin putinin kohdalla.mies eikä marjanpoimija.
.

Ei kai?

Entinen KGB-päällikkö, joka on palauttamassa kommunismimeininkiä Venäjälle, polkee demokratiaa maahan ja sallii naapurikansojen sorron (Tsetsenia, Ukraina,marit...)

Arvostaminen ei ehkä oikea sana minulle... "huomioita hyvistä piirteistä".
Ei järjestyksessä.

Ben Z. Selkeä, johdonmukainen, nokkela.
On rehellisesti oikeistolainen ennen ja jälkeen vaalien eli piristävä poikkeus kokoomuksessa.

Outi Ojala. Uskaltaa olla eri mieltä. Puolustaa niitä, joita muut laskelmoidusti eivät.

Soini. Selkeä, maltillinen keskustelija.

Soininvaara. Kykenee linjaamaan uusia asioita ja pohtimaan laaja-alaisesti.

Minna Sirnö. Uusi hahmo mediassa. Selkeydestä pisteet.

Oras Tynkkynen. Analyyttinen, selkeä, rohkea.

Cthulhu sanoi:
Jari Vilen, harvinaisen fiksu ihminen. Linnutkin tippuvat puusta, kun hän avaa suunsa.
Ilkka Kanerva, miehekäs ja suorasukainen mies joka toimi väsymättömästi suomettumista vastaan.
Mitä sä oikein selität Ilehän oli kokoomusnuorten virallinen Neuvostoliiton ystävä,vai oliko tä sarkasmia?

jarre55 sanoi:
Ei kai?

Entinen KGB-päällikkö, joka on palauttamassa kommunismimeininkiä Venäjälle, polkee demokratiaa maahan ja sallii naapurikansojen sorron (Tsetsenia, Ukraina,marit...)
en mä sanonutkaan että mä olen sen kanssa samaa mieltä,mutta mies kuitenkin tekee eikä meinaa.siinä missä suomen johto pyytelee anteeksi vaikka ei oo mitään tehnykkään,niin vladi tekee mitä tykkää,sano muut mitä tahansa.pakkohan sellasta on arvostaa,perkele.

Timo Soini

Ben Zyskowicz

Kari Rajamäki

Arvostan sekä "normaali" elämässä, että politiikassa ihmisiä jotka uskaltavat sanoa mitä mieltä oikeasti ovat.

Kuli sanoi:
Mitä sä oikein selität Ilehän oli kokoomusnuorten virallinen Neuvostoliiton ystävä,vai oliko tä sarkasmia?

Minä en edes tiedä, että mitä tarkoittaa sana sarkasmi tai huumori.
Ovatko ne jotain mitä voi syödä, naida tai tappaa?

Suvi-Anne Siimes.

Vasuripj, jonka tyyli ja asiallisuus olivat sillä tasolla että edustavuudesta olivat kateellisia oikeistopuolueetkin.

Kuitenkin myös itsensä likoon laittaessaan henkilöityneissä sämpylänleivonta- ja maalauspuuhat -vaalimainoksissa meni uskottavasti läpi.

Ymmärtääkseni Vasemmistoliitossa oltiin tyytymättömiä kun S-AS:n johdolla heidän linjauksensa pysyivät pystyssä jotenkin "light-versioina" No, saapi nähdä löytävätkö ketään sellaista joka saisi niitä selviytymään lainkaan.

Ja itse en siis ole koskaan todellakaan äänestänyt mitään left wingin puolelle menevää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Alec sanoi:
en mä sanonutkaan että mä olen sen kanssa samaa mieltä,mutta mies kuitenkin tekee eikä meinaa.siinä missä suomen johto pyytelee anteeksi vaikka ei oo mitään tehnykkään,niin vladi tekee mitä tykkää,sano muut mitä tahansa.pakkohan sellasta on arvostaa,perkele.

Saman logiikkasi mukaan arvostat myös Hitleriä, Stalinia, Mussolinia, Idi Aminia...?

Suvi-Annehan vaati voimakkaasti mm. asuntaoainojen korkojen verovähennysoikeuden poistamista.:jahas:

(poliittinen itsemurha)

jarre55 sanoi:
Saman logiikkasi mukaan arvostat myös Hitleriä, Stalinia, Mussolinia, Idi Aminia...?
heh heh.eikai putinin vielä tähän joukkoon kuulu?

Hieman offtopic, mutta Suomen poliittisessa järjestelmässä on yksi helvetinmoinen epäkohta: suhteellinen vaalitapa á la D'Hondt.

Tämän vaalitavan takia meillä pyörii ne samat saatanan ammattipoliitikot eduskunnassa vuodesta toiseen. Jos joku ei satu tietämään mistä nyt ylipäätään puhutaan, niin pikainen vilkaisu jokamiehen tietosanakirjaan valaisee asiaa: http://fi.wikipedia.org/wiki/D'Hondtin_menetelmä

Paljon parempi äänestystapa, ja kansan todellisia valintoja esiin tuova vaalitapa on "single transferable vote" eli siirtoäänivaalitapa. Jälleen kansan dictionarystä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Siirtoäänivaali

Tällöin vaalipiirit voitaisiin kyllä säilyttää, jolloin kukin äänestää omien mieltymystensä mukaan esimerkiksi kolmea parasta oman vaalipiirinsä sisältä, mutta ILMAN, että käytetään ollenkaan vaalilistoja. Näin ollen, äänet menevät juuri niille henkilöille, joille sinä haluat niiden menevän.

Cthulhu sanoi:
Minä en edes tiedä, että mitä tarkoittaa sana sarkasmi tai huumori.
Ovatko ne jotain mitä voi syödä, naida tai tappaa?
Sarkasmi on saraseeni naisen käyttämä asu ja huumoriksi nimitetään hänen huntuansa.Eli nai ensin tapa sitten ja syö lopuksi:)

Yle Teksti-TV Sivu 109/1
KOTIMAA YLE24 LAUANTAI

Rajamäki puolusti kielenkäyttöään

Turvapaikkakiertolaisuus sekä niin
sanotut "ankkurilapset" ovat yhä vakava
ongelma Suomen siirtolaispolitiikassa,
sisäministeri Kari Rajamäki sanoi
YLEn Lauantaiseuran haastattelussa.

Rajamäki kertoi olevansa huolissaan
tilanteesta, jossa työperäistä muuttoa
halutaan lisätä, mutta kansa ei voi
luottaa turvapaikkajärjestelmään.

Sisäministeriä on arvosteltu puheista
sosiaalietuuksien kalastelusta ja
lapsien lähettämisestä turvapaikan-
hakijoiksi vanhempien oman edun vuoksi.

Rajamäki sanoo, että tämänkaltaiselle
rehelliselle puheelle on tilausta.

Pakkohan tuota miestä on arvostaa.

Mutuna:

Hautala. Fiksun ja rauhallisen oloinen nainen. Tuntuu, että niiden kuitenkin suht pliisujen(kaikilla poliitikoilla on pliisut puheet) kommenttien takana muutoshakuisuutta löytyy enemmän kuin muilla kansanedustajilla yhteensä.

Soini: Positiivinen yllätys pressavaaleissa. Rauhallinen, selkeä keskustelija. Luottamusta herättävä. En kyllä allekirjoita mielipiteistä varmaan puoliakaan.

Siimes. Terävä kuin partaveitsi. Karismaattinen, saa tuntemaan, että välittää pienestä ihmisestä tosissaan.

Kasvi: Moderni, varma, tietoa löytyy. Hauskoja kirjoituksia, joissa on kuitenkin asiaa vaikka muille jakaa.

Kokoomuksen Jyrki Katainen sai meikäläisen arvostuksen nähtyäni erään kirjeen. Tässä kirjeessä Katainen kertoi, kuinka kokoomus yrittää parantaa opiskelijan asemaa. Itse ainakin olisin uskomattoman iloinen, jos heidän aikeet liittyen opintotuen parantamiseen toteutuisivat (itsekin siis olen opiskelija).

Näin Katainen kirjoittaa tuossa kirjeessään, joka on lähetetty opintotuen korottamista edustaville järjestöille:

"Suomen ja suomalaisten menestys ja hyvinvointi perustuu laadukkaaseen koulutusjärjestelmään, kouluttautumisen mahdollisuuksien tasa-arvoon ja korkeaan osaamiseen. Pienellä maalla, kuten Suomella ei ole varaa hukata yhtäkään lahjakasta ja motivoitunutta opiskelijaa. Nykyinen opintotukijärjestelmä on jälkeenjäänyt, eikä vastaa opiskelijoiden tarpeisiin. Kokoomus on esittänyt omassa opintotukimallissaan opintotuen kokonaismäärän nostamista 750 euroon kuukaudessa. Opintojen alkuvaihetta tulisi tukea nykyistä enemmän 90 euroa korkeammalla opintorahalla. Tulorajoja tulisi korottaa 10 prosenttia. Valmistumisen jälkeen opiskelijan tulisi voida vähentää verotuksessa suorittamistaan lainalyhennyksistään puolet seuraavan 10 vuoden aikana. Myös asumisen kustannuksia tulisi tarkastaa alueelliset erot huomioiden. Opiskelu on investointi tulevaisuuteen, ja sen tulisi kannattaa aina."

Lähde: http://www.opintoraha.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=36&Itemid=53&lang=FI

Toivottavasti tuo Kataisen linja säilyy, mikäli kokkareista tulee hallituspuolue seuraavissa edarivaaleissa.

EDIT: Toi tulorajojen 10% korotus on ihan pilipalipaskaa. Niitä pitäisi korottaa paljon reilummin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom