ketä esittää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja miuli
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Re: Re: Re: ketä esittää?

Originally posted by miuli
juu en oo porista...kuins niin...oon kyl aika lähelt porii.....

:kippis1:

Porista päin tarkoittaa myös samaa, kuin Porin läheltä. Ihan siitä niin, että kovin monessa muussa paikassa ei käytetä "ketä" sanaa korvaamaan kuka/joka sanoja.

Re: Re: Re: Re: ketä esittää?

Originally posted by Sumu
Porista päin tarkoittaa myös samaa, kuin Porin läheltä. Ihan siitä niin, että kovin monessa muussa paikassa ei käytetä "ketä" sanaa korvaamaan kuka/joka sanoja.

Tota mä itekin kelasin. Toivottavasti kaveri ei ylppäreissä kirjoita noin.

turku on paikan nimi...
voisko joku ystävällinen ihminen muuten pistää mulle tohon linkin josta saisin sen biisin kun dc ei suostu lataa sitä?

Re: Re: Re: Re: ketä esittää?

Piru mie oon velho... mutta harvoin kuulee ketä sanaa ja silloin aika usein ollaan porin lähellä tai porista päin:kippis1:.

No en ole Porista läheltäkään ja KETÄ tuppaa olemaan käytössä. Turun seudulta kotoisin, eiköhän se Turkuunkin liity

Re: Re: Re: Re: Re: ketä esittää?

Originally posted by makew
Piru mie oon velho... mutta harvoin kuulee ketä sanaa ja silloin aika usein ollaan porin lähellä tai porista päin:kippis1:.

Kyllä sitä valitettavasti kuulee nykyään ihan liian usein väärässä kohdassa. Särähtää korvassa aika pahasti, koska se on kieliopillisesti ihan perseellään.

Valitettavasti se porilaisuus (ja turkulaisuus?) alkaa valua Tampereellekin vähän turhan joutuisasti. :david:

No offence ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Re: Re: Re: Re: Re: Re: ketä esittää?

Kyllä sitä valitettavasti kuulee nykyään ihan liian usein väärässä kohdassa. Särähtää korvassa aika pahasti, koska se on kieliopillisesti ihan perseellään.

Valitettavasti se porilaisuus (ja turkulaisuus?) alkaa valua Tampereellekin vähän turhan joutuisasti. :david:

No offence ;)

Ei mitään, en mä porissa tai turussa asu. Mutta tampereelle vois muuttaa:kippis1: mikäli ammattikorkeakouluun pääsen parin vuoden päästä... intti välissä tosin:rolleyes:

Mun mielestä toi "ketä" kuulostaa tyhmältä (no offense)...
(esim. Kuka kuoli? ---> ketä kuoli?)...varmaan koska täällä ei puhuta niin.

Originally posted by Jorkka
Mun mielestä toi "ketä" kuulostaa tyhmältä (no offense)...
(esim. Kuka kuoli? ---> ketä kuoli?)...varmaan koska täällä ei puhuta niin.

Tottakai se kuulostaa tyhmältä, koska normaalin ihmisen kielikorva sanoo, että se on täysin päin persettä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom