Kaikellahan voi damagea saada, mutta rullaluistellessa sauvoilla korkeat sykkeet on normaalia. Koko kroppa on jatkuvassa käytössä.. Tuossa lajissa (hiihdon lisäksi) saan itse ainakin helposti lähelle tuollaista keskisyketta tekemättä pahaa oloa.
Ei tuollaista treeniä kannata tietysti joka päivä vetää. Jos viikossa esim. kolme+ treeniä on, niin maks yks olis tuollasella intesiteetillä. Suurin osa karkeesti siinä 120-150 sykkeillä.
Rasvat menee alas pitkäKESTOISILLA (ei siis matkallisella) aerobisilla suorituksilla. Ajallisesti tarkoitan 1½h+
Rasvat menee alas kun kulutat enemmän, kuin syöt... Pitkät aerobiset toki hyviä, mutta HIIT:istä kannattaa myös lukea. Kyllä ne rasvat sieltä alas menee, kun tarpeeksi liikut, ei sitä niin hirveästi tarvii ajatella. Toki jos jollain on mulle jotain vinkkejä miten saada rasvat nousemaan niin kiitokset, on se meinaa oikeesti vaikeeta vaikka treeniä vähentänyt nyt sinne 10h/vko ja syön yli kulutuksen...
Sitten hieman kysymyksiä.
Miten paljon puhuminen juostessa yms. vaikuttaa jaksamiseen? Entä puhuminen vs huutaminen?
Olen kuullut lauseen, että jos lopettaa juoksemisen esim. kovalla lenkillä se on vaikeampaa aloittaa juoksemaan uudestaan, kuin pitää itsensä kokoajan juoksemassa, onko totta jos on miksi?
Miten ehkäistä kylkeen pistämistä?
Miten määrittelisitte hyvän perus-, vauhti-, maksimaalisen kestävyyden?
Mihin sarjaan esim. Coopper luokiteltaisiin yleensä?
Entä PIIP-testi?
Mitä kestävyyttä Intervallien juokseminen kehittää? Eli 30s kovaa, 30s todella kevyttä hölkkää, vastaavasti sykkeetkin pomppivat tässä aikalailla..