Kestääkö leuka?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei löytynyt sopivaa keskustelua tästä joten tein sitten uuden topicin. Eli mulla on lätkässä 1.5v sitten murtunut leuka ja korjattu titaanilevyllä, jos aloittaisin esim. nyrkkeilyn niin kestäisikö leuka ottaa iskuja vastaan? Eli onko ammatinyrkkeilijöillä yms. leukoja murtunut ja onko vaikuttanut uraan jollakin tavalla?

Kyllä siihen aika kova koppi saa tulla että murtuu; Mutta mitään en uskalla sanoa tai luvata

Mutta yleensähän hyväst/kovasta leuasta puhutaan kun joku on sellainen jota on vain vaikea tyrmätä. Sitä sitten ei ole kauhen helppo treenata sitä "leukaa"

Tuota olisi varmaan paras kysyä lääkäriltä. Yleensähän luu ylikompensoi murtumaa tekemällä paikasta paksumman ja tiheämmän, mutta lekurit varmaan tietävät paremmin mitä leuallesi on tapahtunut. Tajunmenetykseenhän tuolla ei tosiaan ole vaikutusta.

Arthur Abrahamilta murtui leuka pahan näköisesti, korjattiin juuri titaanilla.
arthur-abraham-5503289-mfb-qf,templateId=renderScaled,property=Bild,height=349.jpg

ihan hyvin on kuitenkin näyttänyt kestävän tuon jälkeen.

Suosittelisin ehdottomasti keskustelemaan lääkärin kanssa.

Henk.koht. luulisin, että nyrkkeilyn voi aloittaa. Ei siellä ruveta heti päähän hakkaamaan, kevyen sparrin kautta oppii ne omat rajansa. Jos ei muuta niin jo kuntoilumielessä loistava laji!

Mulla murtu viime syksynä leuka taekwondossa, kun päätin blokata sillä potkun : DD

Kysyin kyllä lääkäreiltä siitä, että miten mahtaa kestää. Sanoivat että ihan normaalisti kestää, mutta mulle ne jätti kylläki yhden titaanilevyn paikoillee tohon "väkäleuan" kohdalle, sanoivat että sekin auttaa leukaa kestämää iskuja. Se ei tosin ole syy siihen miksi se titaanilevy on siellä, vaan se että sitä ei yksinkertaisesti tarvi ottaa pois.

Kyllä toi kannattaa lääkäriltä varmistaa. Mutta kyllä se nyt pientä hittiä kestää, itekki tullu otettua osumaa ihan normaalisti nuppiin sen leikkaushärpäkän jälkeen (ku vaan oli luutunu koko homma ensin, yli 2 kk :D)

Suositut

Back
Ylös Bottom