Keskustelua matkapuhelinoperaattoreista

Eipä näkynyt tällaista trediä, joten ajattelinpa avata keskustelun.

Itselleni operaattorin valinta tuli ajankohtaiseksi kun olen perustamassa yritystä ja halusin firmalle eri nron kuin tuon henkilökohtaisen jonka meinaan jatkossakin pitää salaisena.

Aikaisempi liittymä on Saunalahti ja siinä on ollut ongelmia kuuluvuuden kanssa aina, vaikka vuodenvaihteessa luvattiin kuuluvuuden paranevan, kun laittavat alueelle lisää tukiasemia. Aika taajamassa asun, mutta harjun rinteessä ja asuintalokin on betonirakenteinen kerrostalo-häkkyrä jonka ensimmäisessä kerroksessa asun. Asiakaspavelun täti kertoi juuri tuollaisen härdellin olevan kuuluvuuden suhteen kaikista haasteellisin vaihtoehto. Toinen pulma Saunalahden kanssa oli se, että puhelimeni yhtäkkiä ei pystynytkään enää ottamaan vastaan tekstiviestejä, vaikka muuten toimi normaalisti. Tämä ongelma sentään ratkesi SIM-kortin vaihdolla.

Uusi liittymä tuli hankittua DNA:lta. Kerroin asiakaspalvelijalle liittymää hankkiessani millaisessa puljussa asun ja poika väitti DNA:n korjanneen kaikki tällaiset ongelmat, kun jossain Suomea oli harjun juurella asuvilla ollut ongelmia kuuluvuuden kanssa. Hieman skeptinen olin mutta otin silti liittymän kokeiluun ja johan nyt jumalauta, ei häiriön häiriötä ole toistaiseksi puheluissa esiintynyt. Sitten vielä yksi juttu mikä oli DNA:ssa hyvää oli se, että asiakaspalveluun soittaessa joutui odottamaan vain vaivaiset pari minuuttia, kun saunalahteen meni yleensä vähintään se 10-20 minuuttia ennenkuin sai jonkun langanpäähän.

Millaisia kokemuksia muilla on aiheesta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
DNA on ihan jeesh, mutta ei kuulu mulla himassa. Pihalle jos meen, kuuluu kyllä.

saunalahti on hiton hyvä niin kauan kun kaikki pelaa niinkuin pitääkin.. itellä esim saunasync (synkronoi saunikselle puhelinluettelon ja kalenterin) ei oo toiminut vuoteen. ei ole auttaneet vikailmoitukset yms. itkeminen..

aika paljon tiputtaa pois 3g:stä, mutta se on käsittääkseni elisan verkon vika..

DNA on mullaki, ja hyvin toiminu muuten, mutta juhlapäivinä tekstiviestit tulee parin päivän viiveellä. Tosin näin taitaa olla muillakin operaattoreilla ruuhkan takia.

Minä taas olen saanut Soneralta niin paskaa palvelua, että en ottaisi sitä vaikka joutuisin olemaan ilman puhelinta kokonaan. Olin Soneran asiakas kuitenkin yhtä soittoa ~8 vuotta.

Laskut on sen verran pienet muutenkin, että en ole jaksanut kilpailuttaa hintojen perusteella. Nyt on Saunalahti, puhelimen kanssa ei ole toistaiseksi ollut ongelmia (eikä netinkään kanssa mitään mitä suurempi määrä asiakaspalvelijoita ei korjaisi, se jonottaminen on niin vitun hauskaa - tosin Soneralla oli tuhottomat jonotusajat myös).

Elisalla on laskutus ainakin ihan sekaisin. Juuri tuli lasku touko-kesäkuu väliseltä ajalta. Pitää tarkistaa, että mitä oon maksanut aikaisemmin (suoraveloituksella) ja missä on se 3kk breikki milloin muka laskut ovat jääneet jälkeen. :confused: Mielestäni joka kuukausi on mennyt kyllä sinnepäin rahaa ja haiskahtaa nyt tuplalaskutukselta...

Nyt varmaan pitäisi kuuluvuuden kanssa ottaa huomioon kenen verkkoa mikäkin operaattori käyttää. Elisalla, Soneralla ja DNA:lla taitaa olla omat verkot jos en väärin muista. Telefinland käyttää Soneraa, Saunalahti Elisaa, Kolumbus Elisaa jne. DNA:lla ei taida olla mitään halpaliittymää?

Saunalahdella pystyi aiemmin päättämään haluaako käyttää Soneraa vaiko Elisaa. Sittemmin niillä taisi mennä Soneran kanssa sukset ristiin.

Asiakaspalvelu onkin sitten asia erikseen. Soneralla yrityspuolella vastattiin yleensä heti, joskus joutui odottamaan muutaman minuutin. Kuluttajapuolella taitaa olla yhtä odottamista. Firma vaihtoi sitten Sonerasta Elisaan. Ja sen jälkeen mikään ei ole toiminut kunnolla. Kuuluvuus on mitä on (autoillessa huomaa miten paljon enemmän on katvetta). Samoin entiset hienot vaihde ja muut palvelut lakkasivat eikä Elisalla ole vastaavia tarjota. Kerran yritin soittaa asiakaspalveluun, 20 min päästä löin luurin kiinni ja annoin asian olla.

Yksi plussa elisalle kuitenkin: kuuluu Kuopiolaisessa biljardisalissa (paikka maan alla). Siellä ei Sonerat kuuluneet.

Soneran asiakkaana siis olin 13 vuotta. Nyt Elisan 1/2 vuotta ja voisin saman tien vaihtaa takaisin. Mutta firmahan nämä päättää ja Elisa voitti aika selvästi tarjouskilpailun.

Emännällä on Elisa ja kylläpä vaikuttaa surkeelta firmalta. Laskut kuukausia myöhässä, ja nyt vika lasku sisälsi myös 2 edellistä laskua. Pitäs muka tuplana maksaa. Täysin sekasin kaikki laskutukset. Nii, ja yhteys pätkii ainakin meidän kämpässä..

Itellä on DNA, ei mitään valittamista siitä. Ei pätki ja laskut tulee ajallaan ja oikein.

Eli Elisaa en suosittelis kenellekkään, DNA taas rok. Muista ei kokemusta.

Elisalla on päin vittua tosiaan nyt laskutus. Jos sattuu olemaan vanha asiakas, ei muuta kuin luuri kouraan ja soittoa aspaan. Voipi tulla muutaman kuukauden puhelinlaskut kuitattua sillä puhelulla, kun ilmaisee tuohtumuksensa vanhan asiakkaan ominaisuudessa :)

Saunalahdelle ääni täältä. Laskutuksen kanssa ei ole ikinä ollut ongelmia, suurimpana syynä varmasti sen hoitaminen saunalahden oma-sivuilla verkkopankin kautta. Eli kerran viikossa tarkistelee onko maksettavaa. Jos on, ja näyttää summat oikein, niin sinne vaan. Papereita ei ehdi edes nähdä...

Lisäksi jumalattoman helppoa hoitaa lähes kaikki tilaukset ym. muutokset liittymiin oma.saunalahti-sivuston kautta. Ja tämä heidän systeemihän pyörii jo ties kuinka monetta vuotta.

Hinnat on aina olleet riittävän kohdallaan(itse en jaksa kitistä joka helvetin sentistä). Ja senttejä laskevat väittävät että lisäpalvelut ovatkin lähes aina halvimmat SL:lla. Voipi olla.

Ja mulla ei myöskään ole ollut toimimattomuutta niiden palveluiden kanssa.

Ainoa miinus tulee Elisan verkon 3G-käytöstä. Koska saunalahden liittymät pyörivät elisan verkossa, joka haluaa väkisin käyttää UMTSia jos vain mahdollista, puhelut saattavat katketa vaihdon tapahtuessa. Uusi puhelimeni(edellinenkin 3G, mutta ei ongelmia, nykyinen Nokia E65) myös oli kokonaan tavoittamattomissa ollessaan 3G-verkon alueella. Tajusin sitten 2vrk puhelimen mykistymisestä vaihtaa pelkän GSM:n käyttöön, ja heti oltiin taas tavoitettavissa.

Sonera ei tätä UMTSikikkailua harrasta, mutta heillähän tuosta kirjainyhdistelmästä on jo muutenkin kovin huonot kokemukset :lol2:

Itellä ollu sonera ties kuin pitkään ja palvelussa ei ole ollut suurta valittamista. Sonerallahan taitaa tuo palvelu toimia nykyisin niin, että se automaatti mikä siellä aspassa ensimäisenä vastaa, katsoo numeroa ja vertaa sitä Soneran omaan tietokantaan, tietokanta kertoo että mikä on liittymän laskutustaso ja odotusaika menee sen mukaan. Kuten olettaa voi, niin eniten maksava saa parasta palvelua(esim. yritysasiakkaat) :) Uudempia palveluita(utms/3g/tms) ei tosin tule käytettyä, perus mms/sms/puhelut riittävät.
Useatkin kaverit valittavat muiden operaattorien palvelua/laskutusta/tms, ja heti seuraavassa lauseessa muistavat mainita että Sonera on kallis :rolleyes:

Olin Soneran asiakas 9 vuotta. Tähän asti ei ollut mitään valittamista. Nykyään se on kallis. Vaikka olin kuinka kultatason asiakas, asiakaspalvelu oli sieltä itsestään.

Nykyään minulla on edullinen DNA. 3G pätkii silloin tällöin ja puhelu joskus katkeaa. Mutta eipä tuo hintakaan kauhea ole. 19,90€ saa 500min puhetta ja 100 tekstiviestiä.

Vaihdoin telefinlandista dna:han 1kk sitten. Yllätykseksi sitte dna ei kuulu mulla ees himassa eli kotona kännykän käyttö mahdotonta. No takas telefinlandille vaikka eivät uusia liittymiä enää kai avaakkaan ni pääsen onneks takas siihen. Telefinladilla kusee ainakin asiakaspalvelu ku sinne saa jonotella ihan tosissaan.

Mites tuota onko nykyään noissa matkapuheluissa puheluiden aloitusmaksu? Muistelen, että jonkun operaattorin mainoksissa olisi ollut puhelun aloitusmaksu ja laskutus olisi mennyt jokaiselta alkavalta minuutilta? Kuullostaa jotenkin kalliilta.

Mites tuota onko nykyään noissa matkapuheluissa puheluiden aloitusmaksu? Muistelen, että jonkun operaattorin mainoksissa olisi ollut puhelun aloitusmaksu ja laskutus olisi mennyt jokaiselta alkavalta minuutilta? Kuullostaa jotenkin kalliilta.
Soneralla on aloitusmaksu ja laskutus alkavalta minuutilta, Elisalla on pelkkä aloitusmaksu. Muilla noita ei ole ollenkaan. Se aloitusmaksuhan oli sitten 0,049€

Elisalla on päin vittua tosiaan nyt laskutus. Jos sattuu olemaan vanha asiakas, ei muuta kuin luuri kouraan ja soittoa aspaan. Voipi tulla muutaman kuukauden puhelinlaskut kuitattua sillä puhelulla, kun ilmaisee tuohtumuksensa vanhan asiakkaan ominaisuudessa :)

Soitin laskutukseen ja ilmaisin tyytymättömyyteni laskutuksesta. Sain kahden kuukauden puhelinpaketin kuukausimaksut lepytyksenä.:) Tosiasiassa eihän mua haittaa ilmainen laina elisalta.:lol2:

Kokemusta on muutamasta operaattorista:

Sonera: idioottivarma, kallis, perkeleen huono palvelu
Elisa: kuuluvuus ei ainakaan itellä ollut parhaimpia, palvelu täysin haitarista
Kolumbus: yhtä paska kuin edellä mainittu, laskutus täysin vitusta
Saunalahti: ei ole ainakaan vielä ollut mitään ongelmia
DNA: älä koske tähän firmaan

DNA: älä koske tähän firmaan[/QUOTE]

Miksi ei?? Alkuun (pari vuotta sitten) laskutuksen kanssa oli häikkää,mutta nyt homma toimii hyvästi.
Hyvä ja halpa ;)

Suositut

Back
Ylös Bottom