keski-ikäisen etureppu

Vaikea sanoa, onko.
eräs tuttava sai tuolla tapaa mahan pienemmäksi (siis syömällä useammin/pienempiä annoksia kerralla).
Menee kuitenkin aikaa, ennen kuin se alkaa wörkkiä. Kuulema 2kk:ta meni ja sitte huomas eron...tämäkin varmaan yksilöllistä.

Taitaa olla yksilöllistä juu, mutta kyllä se mullakin kummasti pieneni kun piti sormet/silmät kurissa ruokaillessa ja rupesi syömään pienempiä satseja mutta useammin.

Tuossa viitisen vuotta sitten kerta-annokseni olivat kokolailla uskomattomia, mutta kyllä sitä tuli "reenattuakin" vuosikausia. Jenkkiläinen alkupala-annos vastaa normaalia suomalaisen ravintolan pääruokaa massaltaan, ja kun ruoka on hyvää, olihan sitä syötävä. Nykyään tulee täyteen normaaleista annoksista ruokaa, enää ei tarvitse esimerkiksi seisovasta pöydästä hakea sitä viidettä lautasellista. Yksi yleensä riittää ja ravintolassakin lautaselle tuppaa jäämään tavaraa.

Mutta vaivaa siinä oli. Ainakin minulle. Kun oli tottunu puurtaan päivän tai joskus parikin kahvin ja veden voimalla, mutta illansuussa tuuppaan naaman täyteen sapuskaa. Tuo "jatkuva syöpöttely" oli se haastavin osa, toinen paha puoli oli että elimistö oppi taas ilmoittamaan nälästä. Aiemmin kun oli "ruokaa syödään ku sitä on tai keretään" systeemi, niin saattoi mennä 3 päivääkin kahvin voimin ja helvetillinen päänsärky kolmantena päivänä ilmaisi nälän. Ainakin opin mistä "niin nälkä että näköö haittaa" sanonta tuli. Nyt pienemmällä ja tottuneemmalla vatsalaukulla tulee aito nälän tunne aamuisin, lounaalla, illalla, jne.

Sitten tuohon alkuperäiseen pesupallokysymykseen... mä vuosi sitten pohdin sillain että jos kerran muutaman tuuman saa pois ku vetää navan selkärankaan, niin miksei se pallo vois olla sillainpäin useammin. Ja akkamainen pilates ja pidot ja muut syvien vatsojen ja selän liikkeet ovat siihen tuntuvasti auttaneet. Tästä mulle kertoo vaa'an lukemien muuttumattomuus ja housujen löystyminen paljon. :) Suosittelen Jhulmin(?) vatsalihasklippejä ja syvien treenausta!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Suosittelen Jhulmin(?) vatsalihasklippejä ja syvien treenausta!

Minkäs linkin takaa nämä löytyisivät? :rolleyes:

Ei viitsi alottaa bulkkaamaan siinä pelossa että se vatsanseutu taas kasvaa enemmän suhteessa muuhun kroppaan. Ja jos taas kokoajan vedetään maltillisilla hiilareilla niin turha odottaa suuria lihaskasvuja. Hmph.

Arvasin..

Arvasin, että nuo epäilyttävät syvät vatsalihakset voivat olla avain onneen. Ei olisi pitänyt edes kysyä :rolleyes:

Mulla ainakin vatsa alkoi kasvamaan juuri samaan aikaan, kun aineenvaihdunta alkoi muutoinkin hidastumaan tuossa hiukan kolmenkympin rajapyykin ylitettyä. Kummallista :david: ?

Oikeasti ottaa päähän, ettei voi enää samanlailla herkutella ja ryystää olutta kuin ennen. Syömisen määrä on jopa hiukan pienentynyt ja treenaamisessa ei ole tapahtunut määrällisesti tai laadullisesti mitään suuria muutoksia. Siitä huolimatta sekin vähä on liikaa. Kaikki mukava on kiellettyä, vaarallista tai epäterveellistä!

Kehittyykö syvät vatsalihakset muuten nai***sa? Voisi aloittaa puolison kanssa tehostetun treenikauden :whip: & :anssi:

Oikeasti ottaa päähän, ettei voi enää samanlailla herkutella ja ryystää olutta kuin ennen. Syömisen määrä on jopa hiukan pienentynyt ja treenaamisessa ei ole tapahtunut määrällisesti tai laadullisesti mitään suuria muutoksia. Siitä huolimatta sekin vähä on liikaa. Kaikki mukava on kiellettyä, vaarallista tai epäterveellistä!

Eikös se oo pääasia, että viihtyy omassa kehossa ja on sen kanssa sinut?
Olen laihuttanut, lihonnut, laihuttanut, lihonnut ja tullut siihen tulokseen, että olen onnellisempi hieman "läskinä" ja nauttia elämästä, kuin "10rasvoissa rajattua elämää"

Kehittyykö syvät vatsalihakset muuten nai***sa? Voisi aloittaa puolison kanssa tehostetun treenikauden :whip: & :anssi:

lähetys saarnaaja käsien/kyynärpäiden varassa ja liike lähtee lantiosta ja vatsoista:rolleyes:
pojat on puhunu..:jahas: ;)

Minkäs linkin takaa nämä löytyisivät?

En tiedä oliko sarkastinen kysymys... mutta tuolla Tekniikkaneuvoja liikkeisiin osiolla on:

Vatsalihastreeniklippi by jhulmi
Vatsalihastreeniklippi by jhulmi - part II

----

Itseäni tuon pesupallon ja jenkkakahvojen poistoprojektissa on jäänyt ihmetyttämään / mitetityttämään tämmöinen seikka: alussa kun ei ollut reenannut, urheillut, tai muutakaan, niin tuo ihra oli semmosena tasasena kerroksena ja "kiinni" kropassa. Nyt kun on vatsoja, lenkkiä, punttia, yms. tullut väännettyä, näyttää ja tuntuu siltä kuin tuo ihra olisi muuttunut hyllyvämmäksi ja tavallaan olisi irtonaisena kerroksena tuossa vatsan päällä. Eli siloisesta pesupallosta on tullut semmoinen ihrapussi vatsalihasten eteen. Hangala selittää, mutta kuulunnee asiaan ja tuosta kun ihra vielä palaa niin pussikin pienenee kai?

Jotenkin tuntuisi että alkoholin käyttö vaikuttaa mahaan ja samaten vatsalihasten, erityisesti syvien vatsalihasten, vaikutus on aika suuri jos tuntee mahansa suureksi.

Voimapyörää peliin, jos paikat kestää tai sitten syviä vatsalihaksia muilla liikkeillä. Itse olen treenannut vatsaa vuodesta toiseen valtavia määriä tavallisilla ruristuksilla jne. ja....no vatsa on vahva kuten on tarkoitus mutta ei kyllä mitenkään hoikka.

Tähän threadiin pitäisi kait kirjoittaa isosta mahasta ja valitella aineenvaihdunnan hitautta, mutta kun kuitenkin ollaan urheiluaiheisella forumilla eikä missään suomikaksnelosella:

Ei aineenvaihdunta niin kovasti hidastu 30-40 vuoden tienoilla. Reilusti alle prosentin vuodessa. Samaan syssyyn hidastuneen aineenvaihdunnan kanssa voisi laittaa painavat luut ja huonot geenit eli (osittain) tekosyitähän ne. Suurin syy etureppuun taitaa olla ihan muualla kuin aineenvaihdunnassa. Yleensä kolmekymppisenä alkaa nuoruuden juoksut vähentyä ja ruokailu ja passiivinen vapaa-ajan vietto (autolla töihin, töissä koneen edessä, autolla kotiin, kotona telkkarin ja jääkaapin välillä) lisääntyä, mahdollisen parantuneen varallisuuden tai perheen kasvun myötä.

No, mitäpä minä täällä avaudun. Palaan tähän ketjuun kymmenen vuoden päästä, kun etureppuni on kasvanut ketjuun vaadittaviin mittoihin :)

No, mitäpä minä täällä avaudun. Palaan tähän ketjuun kymmenen vuoden päästä, kun etureppuni on kasvanut ketjuun vaadittaviin mittoihin :)

Hush hush - teeppäs juuri niin ;)

Ei vainkaan, varmasti kirjoittamasi pitää suurimmaksi osaksi paikkaansa, MUTTA muutama paavoväyrysmäinen vastakommentti. Ensinnäkin olen kyllä muistaakseni lukenut jostakin ihan tieteellisemmästä julkaisusta, että miehen fysiikassa tapahtuu selviä muutoksia noin yleisesti ottaen. Hiukan sen Kilroyn mainoksen kaltaisesti. Eli ryhti heikkenee, vatsa kasvaa ja potenssi heikkenee...
Eikä siihen mitään tiedettä tarvi, riittää kun vilkaisee itseään peilistä... ei kyllakaan tuota viimeksimainittua...

Toinen asia, mikä kummastuttaa, että vaikka salilla tulee uurastettua juuri sitä varten, ettei lihakset häviäisi läskin kustannuksella (ja homma toimi mainiosti siihen saakka, kunnes muuten ylimääraistä ei enää juuri ole kuin juurikin vatsan seudulla), niin nyt pallovatsa ei suostu pienenemään, mutta lihakset ovat lähteneet kutistumaan. Eli lievillä miinuskaloreilla mennään edelleen. Vatsan perkele ei silti suostu kutistumaan...

Julistan samantien tämän ketjun K-30 materiaaliksi :D

Ps. Tokihan se on niinkin, että mikäs tätä vatsaa kantaessa, kun kuitenkin muuten on hyvässa kondiksessa ja jaksaa raahata tätäkin mukana...

Fitnesstukku koodi pakkotoisto15. Kokeilin tänään noita syvien vatsalihasten treenaamista. Oli juuri niin homppelin tuntuista kuin pelkäsinkin... :thumbs:

Ps. Tokihan se on niinkin, että mikäs tätä vatsaa kantaessa, kun kuitenkin muuten on hyvässa kondiksessa ja jaksaa raahata tätäkin mukana...

Allekirjoittanut myös omistaa alkavaa pötsiä ja maaginen kolomekymppiä lähestyy:hyper: So what? Salia 4 krt viikossa, välipäivinä kävelylenkkejä, verenpaineet ok, hemoglobiini >160...Ei kaikilla voi olla sitä 6-päkkiä eikä tarvikaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom