Kesätyöstä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Inska
  • Aloitettu Aloitettu
Tämä nyt on aika tyhmä kysymys, mutta mulla ois kesällä aika paljon sellasta yksinkertaista työtä joita vois teettää esim. kesätöinä/pienenä urakkana jollekkin.
Voinko yksityisenä palkata jonkun hommiin ja maksaa sille sellasta norm. kesäduunipalkkaa vai miten se homma menee?
Ja voikohan työkkäriin ilmottaa tollasesta työstä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
niinpä...ei se pimeä työ niin vakavaa oo tollasissa pienissä hommissa kuitenkaa! :thumbs:
otappa vaikka joku köyhä opiskelija sinne sitten töihin :kippis1:

Pimeenä voi tietenkin teettää mutta toisaalta olisi kiva tietää mitä pitää säätää että voi teettää työtä ihan virallisesti.
Esim. verot, paljonko pitää maksaa palkkaa vähintään, vastuut jos kesäduunari teloo itsensä jne.
Mulle nyt varmaan on rahallisesti sama maksanko pimeästi vai verojen kanssa. Vähemmän se kesäduunari sitten vaan saa :)
Ei tossa tuota duunia ole kuin pariksi kuukaudeksi ja se on sellasta 'apinatyötä' ettei siitä hirveästi edes viitti maksaa.

Jos ei teetä pimeenä niin voi varmaan vähän enemmän ilmoitella siitä duunista.
Kumpaan se syyttävä sormi muuten osoittaa jos jää kiinni pimeästä työstä?

Pimeenä vaan! Hyväks koettu juttu... Nuorelle ihmiselle se on vaan parempi vaihtoehto ku jää rahaa käteen enemmän ja eläke ei kuitenkaan kerry vielä. Plus että itsekin säästät helvetisti.

Älä teetä pimeetä työtä... Työkkärissä on kyllä erilaisia kesätyön välitysjuttuja.

Monet jotka tekevät pimeätä duunia eivät ehkä tule ajatelleeksi sitä tulevaa eläkettään.

Oma vinkkini on, että teetä työt niin kuin kuuluu, niin hyvänä työnantajan voit ehkä saada ilmaista "mainosta" puskaradion kautta ja työntekijä saa ne jutut mitkä kuuluukin ja ehkä arvokkaan työtodistuksen. :thumbs:

Edit: Eläkkeen kertymisikäähän puotettiin juuri...

Net Virgin sanoi:
Älä teetä pimeetä työtä... Työkkärissä on kyllä erilaisia kesätyön välitysjuttuja.

Monet jotka tekevät pimeätä duunia eivät ehkä tule ajatelleeksi sitä tulevaa eläkettään.

Oma vinkkini on, että teetä työt niin kuin kuuluu, niin hyvänä työnantajan voit ehkä saada ilmaista "mainosta" puskaradion kautta ja työntekijä saa ne jutut mitkä kuuluukin ja ehkä arvokkaan työtodistuksen. :thumbs:

Edit: Eläkkeen kertymisikäähän puotettiin juuri...

:itku: HÖHÖHÖÖÖÖÖÖ!!! Älkää nyt vaan hyvät immeiset tehkö pimeetä..

En yhtään ihmettele että ihmiset tekee/teettää pimeetä työtä. Kun tietää paljon pienyrittäjät maksaa veroja, niin on varmaan ihan mukavaa että joskus jää jotain käteenkin. Olen opiskelija ja kaikki tulot joita teen verokortille on pois mun opintotuista. Teen kaikki duunit mitä teen koulun ohessa ilman korttia käteisellä. Kesä onkin toinen juttu kun on pidempi jakso..

Yhteenveto: pikkuhommat ilman korttia.

Mähän voisin tästä polkasta teille kun ei näytä olevan edes pitkä matka :hyper: Minkäslaista työtä olet meinannut teettää?

mm. opiskelijolta ei mene veroja kun tuo ennakonpidätys jonka saa takaisin jouluksi jos jää vaan alle niiden tulorajojen. kannattaa siis teettää ihan "rehellisesti" jos vain voit.

mutta miten onnistuu yksityisenä palkkaaminen? mm. mol.fi:ssä on paljon yksityisten työtarjouksia..

ot.: mitenhän saisi au-parin.. kaveri yritti semmosta siivoomaan opiskelijasoluunsa :D

Taisinkin keksiä tähän hyvän ratkaisun jolla ei tartte edes teettää pimeenä ja maksaa itse edes koko palkkaa.
Eräänlainen kesäduunarin työllistämisjuttu saattaa onnistua tohon, onnistuu kuulemma ihan yksityisenäkin tuo homma.
Pitää laittaa hakemus menemään ja kattoa miten käy.

blackie lawless sanoi:
Taisinkin keksiä tähän hyvän ratkaisun jolla ei tartte edes teettää pimeenä ja maksaa itse edes koko palkkaa.
Eräänlainen kesäduunarin työllistämisjuttu saattaa onnistua tohon, onnistuu kuulemma ihan yksityisenäkin tuo homma.
Pitää laittaa hakemus menemään ja kattoa miten käy.

:) Heh, noinhan se nykyään menee. Ainoa ongelma on se, että kun työkkäri "osoittaa" jonkun työttömän johonkin "apinaduuniin", niin et voi siltä hirveän kovaa työmotivaatiota odottaa.

nevahood sanoi:
mm. opiskelijolta ei mene veroja kun tuo ennakonpidätys jonka saa takaisin jouluksi jos jää vaan alle niiden tulorajojen. kannattaa siis teettää ihan "rehellisesti" jos vain voit.

Jos aikoo nostaa täydet opintotuet saa tienata 9000€ / vuosi. Mulle se ei ainakaan riitä ja tulorajat vaan paukkuu. Näillä pimeillä hommilla pienennän verotettavia tuloja -> joudun perumaan vähemmän tukia. sorry :offtopic:

sanokaapa muuten samaan topiciin vielä millainen firma pitää olla että saa näitä nuoria "työllistämistuilla" (vai mikä se oli) töihin? mm. välivuodelle jääneitä ylioppilaita saisi kätevästi "ilmaiseksi" työvoimaksi, käsittääkseni itse firma ei maksa mitään palkasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom