Kesän allergiathread :)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wbb
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla oli ennen paljon enemmän allergioita kun nyt, löyty myös mm. appelsiini ja suklaa-allergia. Nyt ei, thank god, ole noita enää. Kuitenkii heinä ja siitepölyallergia on päällä just paraikaa ja kissat saa myös aivastamaan. Ja sit toi perus pölyallergia... Xyzalia menee noihin oireisiin, ois se tohtori kirjottanu Duactiakii mut se pseudoefe kuulema hermostuttaa... B)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vähän oireita on jo, mutta sitten kun heinien kukinta alkaa kunnolla niin on ilo irti :itku:

Yleensä ollut vain lievää yliherkkyyttä siitepölyaikana, mutta tällä viikolla sain silmien ympärille sellaisen ihottuman että oksat pois. Kutina ja kirvely vuorotellen oli sietämätöntä ja kuten arvata saattaa, hankaaminen vain pahentaa - etenkin ohuella silmänympärysiholla. Lääkkeet ja jotain voidetta sain ja kyllähän tuo helpotti.

Ihan vitullinen koivuallergia löytyy täältäkin. Kaksi viikkoa on jo kärsitty enemmän ja vähemmän, mutta viime yö oli ylivoimaisesti pahin. Sain nukuttua noin kaksi tuntia, ja sitten herätyskello pärähtikin soimaan kello 5.45, ja oli aika lähteä duuniin virkeänä ja hyvävoimaisena. :jahas:
Nyt on kyllä todellinen voittajafiilis, polla ihan täynnä räkää, yskittää astman takia niin ettei kokonaisia lauseita meinaa pystyä puhumaan, ja tuntuu, että flunssakin saattaisi kolkutella ovella.

Vihaan kyllä kevättä yli kaiken.

Tuleeko ennätys? :hyper:
*Kaikki sitrushedelmät (sisältää siis kaikki sitruunat, mandariinit, appelsiinit ym)
*Kala
*Kaikki äyriäiset
*Manteli
*Pähkinä
*Hunaja
*Pöly
*Home
*Ilmeisesti koivun siitepöly, mut ei oo tutkittu, ite havainnoin nytte tässä

Mulla oli penskana ja vähän vanhempanakin tosi pahat allergiat: koivu, leppä, heinät, kissat, asetyylisalisyylihappo (=useat tulehduskipulääkkeet), käytössä oli aina usean kuukauden ajan allergialääkkeet, silmätipat, nenäsuihkeet ja piiput...
Tänä vuonna ei ole ollut minkäänlaisia oireita, eikä viime keväänäkään.. ja syy siihen saattaa kuulemma olla muutaman vuoden takainen raskaus ja sen tuomat muutokset. Eli naiset, nyt vaan lapsia hommaamaan, niin jo helpottaa allergiat. :)

Miten allergikot pystyy treenaamaan tässä pölinässä?

Mulla ei ole ollut allergiaoireita moneen vuoteen, mutta nyt on kaikki paikat tukossa.
Hain Zyrteckkiä ja Benadryliä, kun niiden kerrottiin auttavan. No ei auttanut ja itseasiassa tuntui pahentavan oloa.
Törkeä väsymys oli koko ajan kun noita söin.

Muutaman päivän olen ollut nyt ilman ja olo on parempi. Nokka vuotaa ja aivastuttaa, muttei väsytä.
Mitähän täs tarttis tehä? Tarviis alkaa treenaamaan, mutta hiukan ahistaa jo ajatuskin tässä kunnossa.

Olisko hyviä vinkkejä?

Mulla on tosi paha allergia mutta treenaan kyllä ihan täysillä. Mulla väsy johtuu ihan rehellisestä unenpuutteesta, kun teen liikaa yhden vuorokauden aikana. Jos nukun niin ei se allergia haittaa. Tietty kiukuttaa juostessa kun silmät valuu niin se kyynelneste kirvelee aika paljon, mutta mulla on myös silmätipat. Ei tietty käy niin hyvin piilareiden kanssa.
Mulla on aerius ja joku kortisonisuihke, otan sen aeriuksen illalla niin se ei väsytä. (kuuluisi ottaa aamulla ja ei kuulemma kuuluisi väsyttää). Aeriusta voi ottaa monta tilapäisesti kuulemma. Yksi tabletti ei näillä keleillä pidä kyllä oireita poissa. Lisäksi ihan pahimmille päiville mulla on Duact, Cirrusta en suosittele, se nostaa mulla ainakin sykkeet pilviin ja sekoittaa pään ihankuin olisi kännissä.
Nyt on uutena bonuksena tullut allergiakohtaukset jopa salilla ja sitten korvat lukossa joka päivä. Tää kevät on aika paha siitepölykevät. Mutta ei se musta silti haittaa treenaamista, kokeile hakea noihin reseptit.

Uudemmissa ja rempatummissa rakennuksissa pitäisi olla ihan kohtuulliset ilmanvaihtolaitteet, kannattanee katella sellaisia paikkoja missä reenata.

Antihistamiinit on treenaajan kannalta todella huonoja vaihtoehtoja. Romahduttavat androgeenien tuotannon kahdella tapaa. Nostavat prolaktiinitasoja, sekä blokkaavat histamiinia (histamiini boostaa itsessään testosteronia). Parempia vaihtoehtoja ovat mm. montelukast (leukotrieeni salpaaja) ja paikalliset tulehdus-inhibiittorit (kortisonisumutteet, silmätipat). Noiden käyttö toki aloitettava hyvissä ajoin ennen allergia-kautta. Eli hyöty jää pieneksi jos oireet jo ilmaantuneet.

Jos antihistamiinia on pakko käyttää, niin mieluummin H1-tyypin, koska ei stimuloi prolaktiinia

Onko kukaan testannut juoda koivun mahlaa? Tyttöystävä väittää että sillä olisi auttanut paljon paremmin kuin jotku lääkkeet. Sitä on itse helppo hankkia (ei enää), tai sitten ostaa vaikka prismasta. Jotain siedätyshoitoa tuokin on kuulemma.. Itsellä ei ole mitään ongelmia niin ei voi testata.

Vaihda lääkkeet sellaisiin jotka ei väsytä.
No katos kun ei tullut mieleen!

Jos satuit viestini lukemaan, pystyt varmaan olettamaan, etten ole lääkkeitä aiemmin käyttänyt?
Kerro esimerkki lääkkeestä joka ei väsytä.
Näiden ei pitänyt väsyttää ja silti niin tekivät.

Antihistamiinit on treenaajan kannalta todella huonoja vaihtoehtoja. Romahduttavat androgeenien tuotannon kahdella tapaa. Nostavat prolaktiinitasoja, sekä blokkaavat histamiinia (histamiini boostaa itsessään testosteronia). Parempia vaihtoehtoja ovat mm. montelukast (leukotrieeni salpaaja) ja paikalliset tulehdus-inhibiittorit (kortisonisumutteet, silmätipat). Noiden käyttö toki aloitettava hyvissä ajoin ennen allergia-kautta. Eli hyöty jää pieneksi jos oireet jo ilmaantuneet.

Jos antihistamiinia on pakko käyttää, niin mieluummin H1-tyypin, koska ei stimuloi prolaktiinia
Kiitos erittäin asiapitoisesta vastauksesta!
Nopealla googletuksella löytyi vaihtoehtoja. Tarvii käydä lekurilla kerjäämässä resepti, jos oireet pahenee.

No ei pidä vetää hernettä nokkaan. (Sillekin voi olla allerginen.)

Mä en voi sulle sanoa, että mitä lääkettä kannattaisi ottaa, kun allergialääkkeiden vaikutukset on erittäin yksilökohtaisia. Ihmiset vaan on niin urpoja, ettei ne kokeile lääkkeitä kun ne maksaa, vaan valittaa väsymystä/oireita. Mulla väsyttää joku vaikuttava aine ihan helvetisti, vielä monta päivää lääkkeen ottamisen jälkeenkin, toiset ei ollenkaan. Setiritsiini ja sen johdannaiset on saatanasta. Ebastiinin kanssa olen pärjännyt tänä vuonna aika hyvin + nuhanenien kaveri Duact, mutta lähinnä sen pseudoefedriinin vuoksi.

Se kesäinen siitepölyallergia on taas tullut mulle :( Toivottavasti tää luvattu sade veis nyt suurimman osan poies nii ei tarvis koko aja niistellä.

Kyllä tämä tästä. Zyrtecki on myrkkyä mulle.
Pärjää tässä näköjään ilman lääkkeitä. Välillä on pahempia oireita ja niihin otan Benatrylin, jos tuntuu tarpeelliselta.
Koitan päästä siitäkin eroon pienellä kotioppisiedätyksellä..

Mites pahemmin allergisilla, onko oireet tasaisesti koko ajan, vai meneekö olot aaltoilemalla?

Vittu ei toivoakaan selvitä yhtäkään päivää ilman lääkkeitä. Joutuu saatana laskemaan tunnitkin että millon voi ottaa taas hengitysteitä avaavaa. Aivan saatanalliset oireet joka ikinen päivä aamusta iltaan.

Kävin aikoinaan siedätyshoidossakin, vei oireet 2 kesäksi pois jonka jälkeen tuli takas entistä pahempana.

Tämä jos mikä on perseestä.

Mulla kutisee silmät silloin tällöin. On kutissut varmaan jo 10 vuotta aina kesäisin. Taas se alkoi tuossa noin kk sitten ja tänä vuonna en ole ottanut mitään lääkettä, koska resepsti on jossain. Katsotaan pärjäänkö ilman. Silmien kutina on niin satunnaista ja tuntuu että pahin ongelma on koivu. Silmät rähmii välillä, mutta rähmän saa pois paperin palalla :) Siitepölysellä sormella kun koskee silmään, niin saakin pelistä vilkuilla pian tomaatteja. Keväämmällä nokka vuoti ja läpinäkyvää räkää tuli joka tuutista, mutta nyt se alkaa pikku hiljaa jo ohi.

Ei ihme, jos talvi on mukavaa aikaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom