Kesäkuntoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mindey
  • Aloitettu Aloitettu
Oisko ketään ketä tietäis/osais suunnitella mulle treeni-/ruokaohjelmaa..?
Oon 173/70 nainen ja muita mittoja on lantio 91cm, vyötärö 72cm, rinnanympärys 93cm, reidet on noin 45cm ja käsivarret 28cm. Kaikista ois mukava saada senttejä pois.
Tarkoitus ois pudottaa vielä kymmenen kiloa, 20kiloa on jo lähtenyt lätkimään (jee) . Mut ku ei tunnu paino tästä enää putoavan :( . Ehkä en nyt kuitenkaan kesäksi pääse toivomiini mittoihin, mut jos edes tänä vuonna :) .
Kiinteytystä siis haluisin ja lihaksistoa myös näkyviin, vatsalihakset ois ainakin niin jees.

Kiitos jo etukäteen, jos löytyy auttajia.

Mun silmään tossa on aika kiva tiimalasivartalo jo. Riippuu tietenkin kehokoostumuksesta. :kuvia:

Painon tippuessa se sun perusaineen vaihduntaki "hidastuu" kun lihaksilla ei ole enää nii painavaa ruhoa liikuteltavana .. joten kokonais kalorimäärää pitää tiputtaa, itelläki tuntuu olevan tiukassa viimeset 5 kiloa perkele, 20 kiloa tuli "helposti" ales

Ultimaalisen optimaalisen seksikäs naisen vyötärön ja lantion suhdehan on tunnetusti 0.7. Noista aloituspostauksen mitoista saadaan 0.79 eli pitäisi saada lantioon lisää mittaa ja/tai vyötäröltä pois. Jos lantion mitta pysyisi samana (91cm) niin 64cm vyötärö antais about tuon 0.7 suhteen. Jänskää kyllä että tuo toimii myös pulskemmillakin mitoilla, eli heteromiehet pitää seksikkäimpinä muotoja jotka noudattaa tuota 0.7 vyötärö/lantio -suhdetta, seksikkäältä voi näyttää siis vaikka painoa olisikin enemmän. (Älkää kysykö tiedon lähdettä, en jaksa etsiä :D )

Eli ööö, treeniä ja järkevää painonpudottamista vaan, lantionseudun lihaksistoon kokoa ja rasvaprosenttia alemmas...

Tässä 1 hyvä kotiohjelma naiselle: http://www.youtube.com/watch?v=W9ucbo_fx64

Roska ruoka pois ei jää rasvat keski vartaloon ja liikunta on tärkeä.. Et jos oot saanu jo 20kg pois niin samalla ohjelmalla jatkossakin.

Oisko ketään ketä tietäis/osais suunnitella mulle treeni-/ruokaohjelmaa..?
Oon 173/70 nainen ja muita mittoja on lantio 91cm, vyötärö 72cm, rinnanympärys 93cm, reidet on noin 45cm ja käsivarret 28cm. Kaikista ois mukava saada senttejä pois.
Tarkoitus ois pudottaa vielä kymmenen kiloa, 20kiloa on jo lähtenyt lätkimään (jee) . Mut ku ei tunnu paino tästä enää putoavan :( . Ehkä en nyt kuitenkaan kesäksi pääse toivomiini mittoihin, mut jos edes tänä vuonna :) .
Kiinteytystä siis haluisin ja lihaksistoa myös näkyviin, vatsalihakset ois ainakin niin jees.

Kiitos jo etukäteen, jos löytyy auttajia.

Ensinnänkin onnittelut 20 kilon pudottelusta. :) Jos tuntuu, että paino junnaa paikallaan niin koita vähentää päivittäistä kaloriensaantia tai lisätä aerobista liikuntaa ohjelmaasi. Varmasti lähtee paino vielä putoamaan. Ja tuosta "kiinteytymisestä" sen verran, että ne lihakset ja sen sixpäckin saa näkyviin, kun polttaa rasvaa niiden päältä. Ja siihen auttaa vain miinuskaloreilla meneminen. Muista tehdä myös monipuolisesti lihaskuntoa ja ja syödä mielellään se 2g proteiinia per painokilo päivässä, niin säilyy lihaksetkin. Ja se vaaka ei kerro aina totuutta. Katsomalla itseään päivittäin peilistä näkee parhaiten syntyykö sitä tulosta vai ei.

Kiitos vinkeistä. Tänään alotetaan sitte kunnolla lihaskuntoilua ja juoksulenkkejä.
Roskaruokaa en juuri ollenkaan syökkään, ja muutenkin yritän syödä tervellisesti ja pienempiä annoksia. Pitää koittaa tuota päivittäistä kalorimäärää vielä pienentää, tai vaihtoehtoisesti lisätä siis lisää liikuntaa.
Toivottavasti lähtee sujumaan :) .

Kiitos vinkeistä. Tänään alotetaan sitte kunnolla lihaskuntoilua ja juoksulenkkejä.
Roskaruokaa en juuri ollenkaan syökkään, ja muutenkin yritän syödä tervellisesti ja pienempiä annoksia. Pitää koittaa tuota päivittäistä kalorimäärää vielä pienentää, tai vaihtoehtoisesti lisätä siis lisää liikuntaa.
Toivottavasti lähtee sujumaan :) .

Ruokavaliollahan ja ruuan laadullahan on se suurin merkitys laihtumisessa, siitähän oli vastikään tehty tutkimuskin kun 3:sta lievästi ylipainoisen ihmisen ryhmästä, yksi söi normaalisti niinkuin ennenkin, yksi muutti ruokavalion terveellisemmäksi ja yksi rupesi vielä liikkumaan ruokavaliomuutoksen lisäksi. Pelkällä ruokavaliomuutoksella saatiin kokeen aikana osallistujien painoa laskettua 7 kiloa, kun ne jotka myös liikkuivat 3 päivänä viikossa vähintään tunnin laihtui 9 kiloa. Eli liikunnan osuus ruokavalioon verrattuna on hyvin pieni, mikä nyt jo toisaalta ihan arkijärjelläkin on selkeää. Mutta itse kun tiputin painoa 107 kilosta 70 kiloon tuossa muutamia vuosia sitten, tein sen ihan ruokavaliota muuttamalla kun en erinäisistä syistä pystynyt silloin treenaamaan. Hyvänä nyrkkisääntönä kannattaa pitää se ettei ota liikaa stressiä tuosta painon tippumisesta, vaan tekee kaiken rauhassa, hyvään kuntoon pääseminen kun lopulta vaatii pelkästään elämäntapamuutoksen, jos siis sen kunnon haluaa säilyttää :)

Sinun kokoiselle naiselle peruskulutus menee johonkin 1600-1900 väliin, riippuen esim. teetkö istumatyötä vai oletko kenties työssä jossa joudut tekemään paljon fyysisiä suoritteita. Parasta on kuitenkin mennä maltillisilla miinuskaloreilla ja lisätä vaikka hieman sitä liikuntaa, ja kesällä saa syödä jäätelön aina silloin tällöin, ihan dietilläkin, kunhan muistaa lisätä sen päivän kokonaiskaloreihin. Hiljaa hyvää tulee ;)

Ruokavaliollahan ja ruuan laadullahan on se suurin merkitys laihtumisessa, siitähän oli vastikään tehty tutkimuskin kun 3:sta lievästi ylipainoisen ihmisen ryhmästä, yksi söi normaalisti niinkuin ennenkin, yksi muutti ruokavalion terveellisemmäksi ja yksi rupesi vielä liikkumaan ruokavaliomuutoksen lisäksi. Pelkällä ruokavaliomuutoksella saatiin kokeen aikana osallistujien painoa laskettua 7 kiloa, kun ne jotka myös liikkuivat 3 päivänä viikossa vähintään tunnin laihtui 9 kiloa. Eli liikunnan osuus ruokavalioon verrattuna on hyvin pieni, mikä nyt jo toisaalta ihan arkijärjelläkin on selkeää. Mutta itse kun tiputin painoa 107 kilosta 70 kiloon tuossa muutamia vuosia sitten, tein sen ihan ruokavaliota muuttamalla kun en erinäisistä syistä pystynyt silloin treenaamaan.

Itse tiputin 10 kiloa jokin aika sitten. Siinä huomasin, että kohtuullinen syöminen ja kohtuullinen liikunta oli paljon helpompi homma kuin pelkkä kohtuullinen syöminen. Pitäisihän liikunnan lisätä ruokahalua, mutta toisinpäin minulla kävi -- kävelylenkin jälkeen maistui vaikka porkkana, mutta vain istuskeltuaan tuli hinku syödä jotain rasvaista. Mutta ilmeisesti tämä on yksilöllistä. Mindeyn kannattanee joka tapauksessa ainakin kokeilla josko liikunnalla olisi hänelle enemmän merkitystä kuin pelkkä kaloritaulukkoa lukemalla voisi luulla.

173/70 kuulostaa siltä, ettei siitä oikein enää kymmentä kiloa kannattaisi poistaa.

Itse tiputin 10 kiloa jokin aika sitten. Siinä huomasin, että kohtuullinen syöminen ja kohtuullinen liikunta oli paljon helpompi homma kuin pelkkä kohtuullinen syöminen. Pitäisihän liikunnan lisätä ruokahalua, mutta toisinpäin minulla kävi -- kävelylenkin jälkeen maistui vaikka porkkana, mutta vain istuskeltuaan tuli hinku syödä jotain rasvaista. Mutta ilmeisesti tämä on yksilöllistä. Mindeyn kannattanee joka tapauksessa ainakin kokeilla josko liikunnalla olisi hänelle enemmän merkitystä kuin pelkkä kaloritaulukkoa lukemalla voisi luulla.

173/70 kuulostaa siltä, ettei siitä oikein enää kymmentä kiloa kannattaisi poistaa.

Ei mun tarkotus ollutkaan sanoa tuossa että liikunta on yhdentekevää, laihdut enemmän liikkumalla ja muuttamalla ruokavaliota, kun pelkällä ruokavalion muutoksella, mutta kalorivajeet kannattaa pitää mieluummin maltillisina ja syödä laadukasta ruokaa, ellei kyse ole esim. painonvedosta ennen kisaa jossa on mahduttava tiettyyn painoluokkaan.

Itsehän viimeistelen kesäkuntoa liikkumalla pajon ja välttämällä hiilareita, itsellä ainakin nälkä on aina suurempi mitä enempi liikun. Tosin nyt ketoillessa nälkä on käytännössä aivan tiessään, toisin kuin esim. pari kuukautta sitten kun söin myös hiilareita ja olin vielä plussalla. Ei sitä rasvaakaan tarvitse dietillä välttää jos se otetaan laadukkaista lähteistä.

Mutta ylipäätänsä mitä vähemmän sitä laihdutettavaa on sitä hitaammin se lähtee, eli ketjun aloittajan ei kannata todellakaan huolehtia tuosta kymmenestä kilosta, menet rauhassa, et tuijota puntaria, peili tuossa vaiheessa kertoo aivan hyvin sen mihin suuntaan se kunto menee. Tavoitepaino on asia mikä kannattaa unohtaa jos ei tähtää kilpailemaan johonkin missä on painoluokat :)

Back
Ylös Bottom