sumutin123
Banned
RRKalle sanoi:punttitreeni on rasvan palamisen kannalta paljon parempi kuin aerobinen.
Eihän siinä paljon energiaa kulu, joten mitä ajoit takaa? Mä en ainakaan pysyny perässä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
RRKalle sanoi:punttitreeni on rasvan palamisen kannalta paljon parempi kuin aerobinen.
RRKalle sanoi:Ja rantakunnon sekä peruskunnon määre on meitsille 180-senttiselle jätkälle tämä: yli 3000 cooper, 85 kg painoa alle 10 rasvoilla.
jambo sanoi:Tällä hetkellä esim. normi viikko on tällainen:
Ma Puntti, lihasryhmät läpi 3 sarjaa per ryhmä, perusliikkeet, toistot 8-10
Ti Juoksu, tempo ´10 pk ´25 tvk ´10 pk
Ke Lepo tai kuntopiiri jalkapainotteisesti, räjähtäviä suorituksia jännehyppyjä yms. Joskus palauttava juoksu ´30 pk.
To Puntti
Pe Lepo
La Juoksu vedot ´10 pk 6*400 vedot ´10 pk
Su Juoksu pitkä lenkki 1´45 pk
jambo sanoi:Mulla on nyt meneillään jonkinlainen projekti aiheen osalta:
Omalta kohdaltani olen todennut että parhaiten minulle sopii jatkuva tasainen kuormitus ympäri vuoden, ehkä muutamalla "piikillä" johonkin tavoitteeseen sovittaen. Harjoittelun osalta ohjelmani koostuu punttitreenistä, juoksusta ja satunnaisista muista lajeista. Olen mieluummin pieni ja kireä kuin iso ja löysä. Varsinainen diettaaminen on helvettiä, minulle.
Vuoden osalta harjoittelu jakautuu karkeasti siten että syksyllä muutaman kuukauden ajan panostan enemmän puntttiin ja muuten mennään enemmän juoksun ehdoilla. Juoksun osalta yritän pitää harjoittelun monipuolisena ja kehittävänä, maraton kunto tavoitteena, yleensä HCM. Puntti ylläpitää ja kehittää lähinnä ylävartalon ja keskivartalon lihaksia koska en halua näyttää maratoonarilta eli helvetin kuivalta ja kärsineeltä.
Tällä hetkellä esim. normi viikko on tällainen:
Ma Puntti, lihasryhmät läpi 3 sarjaa per ryhmä, perusliikkeet, toistot 8-10
Ti Juoksu, tempo ´10 pk ´25 tvk ´10 pk
Ke Lepo tai kuntopiiri jalkapainotteisesti, räjähtäviä suorituksia jännehyppyjä yms. Joskus palauttava juoksu ´30 pk.
To Puntti
Pe Lepo
La Juoksu vedot ´10 pk 6*400 vedot ´10 pk
Su Juoksu pitkä lenkki 1´45 pk
Joskus saatan tehdä yhden HST kierron kokonaisuudessaan ja sovittaa lenkit sen mukaan. Muuna aktiviteettina saattaa tulla esim. pyöräilyä, kiipeilyä, kävelyä tms. Perusjuttuna yritän pitää aina mahdollisimman paljon pk sykkeillä tehtyä liikkumista mukana ympärivuoden. Ainoo heikkous mitä en ole pystynyt ratkaisemaan on se että suurimman osan vuodesta jalkojen treenaus pihvin saamiseksi on melkein mahdotonta koska ainakaan itse en kerkiä palautumaan. Mutta toisaalta eipä tuo yläkroppakaan mikään älyttömän massiivinen ole.
ratakierros sanoi:Ei siihen kesäkuntoon mitään ihmeitä tarvita. Rasvat ympäri vuoden 6-7 ja painoo 84 kiloo. Too easy:kippis1:
RRKalle sanoi:Tulee siinä 9kk huilia aina tietynlaisesta treenistä, ei ne lihat paljoa pysy kun juokset 10 kilsan lenkkejä etkä treenaa.
:OPertti 123 sanoi:(jotka ehkä vois hidastaa kasvua).
RRKalle sanoi:Ja rantakunnon sekä peruskunnon määre on meitsille 180-senttiselle jätkälle tämä: yli 3000 cooper, 85 kg painoa alle 10 rasvoilla.